Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Nye udfordringer

Emne i 'Dieselmotorer' startet af MICH, 7 April 2013.

  1. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej "igen",,,, :-?
    Har haft et par småproblemer her på det sidste med min 250'er diesel - heldigvis ikke de store udskrivninger, men alligevel lidt ærgerligt. Igår morges kunne den fandeme lige pludselig ikke starte (og det har jeg heldigvis aldrig prøvet før i en 124'er, men har også kun kørt 124'er i 10 år). Alt skulle gerne være iorden på bilen, så det eneste jeg kiggede på var om stopknappen var oppe, og det var den. Efter et par mislykkede startforsøg kiggede jeg igen, og da var stopknappen nede??? Den var noget stram, men jeg hev den op igen. Herefter valgte jeg så, at forsøge at starte den ved at tvinge den igang ved bare at holde tænding på, og give den lidt diesel,,, og så kom den noget spruttende igang med dårlige omdrejninger, ligesom ved luft i systemet. Efter et stykke tid gik den normalt, og jeg kørte en tur i den uden problemer. Da jeg efterfølgende kiggede ned i motorrummet kunne jeg se, at der lå en del diesel lige under stopknappen ? Lige under stopknappen er der 5 rør som (tror jeg nok) går op til dysserne. 2-3 af disse så utætte ud helt nede ved bunden??? Ja, jeg har jo ikke forstand på det, men mener at huske at min forrige 124'er altid var tør der... Startede og kørte normalt her til morgen...synes, at det er mærkeligt, men selvfølgelig fedt nok, at man kan starte den alligevel.

    Skal det undersøges, eller skal jeg bare lade den ligge,,,,?

    Pft. Mich.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis o-ringen ved elementerne er utæt, så kan den trække luft den vej, når motoren står stille.

    Det kan også være rust på dyserøret som er oversagen
     
  3. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tusind tak for svaret... 8) . Hvad koster det tIdsmæssigt samt reservedele for skift på alle 5?
    Pft. Mich....
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Sådan ca en lille tusbas
     
  5. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen,,

    Bare lige lidt feed-back :wink:

    Jeg fik skiftet alle 5 o-ringe,,, og det var så det - starter igen perfekt :cool: Dog kommer den nu med en dyb brummelyd, lige i starten når man gasser op, så måske der er noget der ikke er samlet helt perfekt mht. indsugning..

    Tusind tak for hjælpen..

    Mvh. Mich..
     

Del denne side