Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Nye baghjulsbremser hyler/viiiiner 230TE 1988

Emne i 'Bremser' startet af icepirat, 6 September 2015.

  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg har lige skiftet bremser på baghjulene, Skiver/tromler, bakker, klodser og håndbremsekabler nu jeg var i gang.

    Desværre viiiiiiner bremserne ved langsom opbremsning og en let fod.

    Jeg har mistænkt klodserne for at være årsagen og selvom det vel ikke er ualmindeligt at bremserne piver lidt de første kilometer så har dette nu stået på i ca. 14 dage.

    Alle dele er købt hos Gørløse.

    Er der nogen der har erfaringer med disse dele og evt . hvordan jeg kommer af med vineriet?

    Jeg skal snart til syn og selvom jeg ikke tror den kan blive kasseret på dette så vil det være rart om det var væk inden.

    Håber at høre fra en af jer eksperter.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  2. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej
    Gørløse sælger flere forskellige kvaliteter.
    Min erfaring er, at kun de originale er 100% ok.
    mvh
    Michael
     
  3. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Mener du dem i originale kvalitet fra Gørløse eller de originale fra Mercedes?
    Rart at hører lidt erfaringer da jeg også selv skal hele vejen rundt med klodser til vinter.
     
  4. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Fik du dem smurt? Min erfaring er at de nye asbestfrie uoriginale klodser altid hyler - hvis de ikke smørres med kobberfedt på bagsiden. Det minimere friktionen og giver støjfri bremser med det samme.
    Har dog ikke prøvet Gørløses klodser. Hverken uorg eller org kvalitet.
     
  5. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Jeg mener de "originale" fra Gørløse, dem har jeg aldrig haft problemer med. Det har jeg derimod haft med de billigste.
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej det er kun de dyreste fra gørløse der er ok der er Antiskrig pap på som på de orginale klodser!
    Chr
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Prøv at rens skiverne ned med noget bremserens.
    Det burde fjerne hylelyden
     
  8. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Går ud fra at du har renset og smurt det som du skal, for det er jo vigtigt
    at bremse klodserne kan glide/kører unden alt for meget "modstand"
    Hvis du har en idé om at det kun kommer fra den ene side kunne du jo
    evt prøve at bytte bremse klodserne rundt.
     
  9. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak til alle der har bidraget med svar og forslag som naturligvis er taget til efterretning.

    Jeg kan oplyse at jeg i dag har været til syn med den "gamle" og de gik stort set glat igennem, dog med en lille anmærkning, "lygter skal justeres" :D , det må vist siges at være flot af en 88 årgang, hvor mange andre bilmærker med så mange år på bagen klarer det :?:

    Jeg må dog for retfærdighedens skyl også fortælle at synsmanden bemærkede at venstre forhjul havde lidt "slup", det viste sig at være clampen der spænder omkring gevindet på styrestangen, denne (clamp) var flyttet helt væk fra gevindet så den inderste kugle ikke var rigtigt spændt??. Dette må være sket i forbindelse med at jeg ved sidste syn for knap 2 år side selv skiftede sporestænger og styrestang og efterfølgende var på et værksted i Herlev for en udmåling og mekanikeren så har "glemt" at flytte clampen tilbage - man græmmes :evil: .

    Jeg skulle også lige spænde håndbremsen op.

    Synsmanden, meget venlig, sagde at jeg kunne køre hjem og ordne det og så komme tilbage hvilket jeg gjorde, 1 time, så var det klaret, tilbage til synshallen og kunne så få min godkendelse.

    Han forslog at jeg købte nogle antihyle pads, dette er også gjort så de skal påsættes i morgen og så er bilen igen som ny bluestar

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  10. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Et andet godt råd er at gå efter bremsekloder som er skrå slebet, det er de originale og det hjælper altså også på den irriterende lyd
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Prøv nu lige at rens dine skiver af med bremserens først.. Det kunne jo være det var nok 8)

    Er der bare den mindste smugle fedt på en bremseskive, så kan det forsage at den hyler hver gang man bremser ned.
     
  12. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg har også prøvet lidt billigere uoriginale bremseklodser fra hovdiaudi på en polo med resonans til følge, så fremover køber jeg kun bremseklodser af anerkendt fabrikat med resonansbelægning.
     

Del denne side