Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ny MB ejer ( Service ) hjælp og tricks søges :)

Emne i 'Diverse Drivline' startet af hunden1979, 5 December 2010.

  1. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hejsa
    Jeg er så heldig at have fået anskaffet mig en lækker 300D fra 90 med 462000km på klokken

    Har læst meget omkring på forumet, og har besluttet at skifte diverse dele/olier
    herunder laver jeg en liste med det jeg vil lave, i må meget gerne komme med gode råd,tricks og evt hvis der er special værktøj jeg skal have :)

    1. Olieskift. 10 l olie,olie filter,bundpropskive og Oliedæksel top
    2. Automatolie. 6 l olie,nyt filter og bunddæksel pakning ( Evt fremgangsmåde )
    3. Diff olie 1 l olie ( Her er jeg i tvivl og der skal bruges special værtøj )
    4. Servo Olie 1 l olie,nyt filter. ( Hvordan tapper jeg den gamle olie af? )
    5. Brændstoffilter 2 filtre lille/stort ( Noget jeg bør vide her? )
    6.Thermostat 1stk thermostat ( Regner ikke med der er noget specialt at vide her )


    Det var lige hvad jeg i første omgang skifter, bare så den har friske væsker her i vinteren.

    Der er ydermer nogle små fejl som i måske lige kan hjælpe med.

    7. Instrument lys funker men på min brors 250d der dæmper den både inst lys og lys i kardan.. På min er det kun selve inst lyset der reguleres + at lyset i karden svinger i styrke, dvs kun ved hver motorstart.
    8. Der er umideltbart kørelys på bilen, men mistænker en dårlig forbingelse da den i 0 stilling på lyskontakt selv tænder lys foran men bagpå kan jeg lirke lidt i knappen for at få det frem. Dog bliver det ikke altid,
    mistænker lidt at det er selve kontakten der driller.
    9. Når jeg starter motoren kold humper den lidt, Og undre mig over at den ikke har lidt højre motorgang når den er kold!.. ( Fandt noget på forum ang en relæg, men hvor sidder det relæg? )

    Så tror jeg lige jeg fik det meste på bordet :D
    Jeg sætter stor pris på alt den info i måtte have.

    Venlig Hilsen Tommy
     
  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej og velkommen i denne verden

    der ligger en Guldkornsamling på portalen
    der er et tjek skema kig det ud der står det meste
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    din motor tager 7,5 L olie
    servo olie suger du op med en stor sprøjte, fås i dit lokale byggemarked til at skifte olie på en plæneklipper, er også god til at fylde olie på bagtøjet med
    specialværktøj: 14mm unbrako til bagtøjet, og en moment nøgle til at spænde bolte i bundkar på aut. gearkasse (8 nm/ 0,8 kg)
     
  4. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Mange tak for hjælpen kongebiler.

    Så skulle jeg være klar til start ;D
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Velcome to the real world!

    Det var alligevel mange spørgsmål...hvis du vil have svar på dem alle, bør du nok gruppere dem under de korrekte underfora, så er de også nemmere at finde sidenhen.

    Bendix
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Sørg for at have en dunk med diesel ved hånden, så du kan fylde brændstoffilteret inden det monteres.

    Husk at tømme converteren for gearolie også.
     
  7. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Lækkert med nogle guldkorn :)
    Det skal lige siges at jeg aldrig har skiftet olie på aut kasse før.
    Sidder koverteren inden bag bundækslet, eller hvor/hvordan finder jeg den?
     
  8. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Ja det tænkte jeg også på. Men tog chancen og samlet dem i en post. :/
    Dog har jeg allerede fået nogle guldkort :)
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Converteren sidder mellem motor og gearkassen.
    Der er ligesom nogle riller i bunden af flanchen, og et hul i midten af dem.

    Du skal dreje motoren rundt med skralden, indtil aftapningsproppen kommer til syne.
    Det er en 5mm umbracho. :)
     
  10. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Mange tak! :D
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Og husk nu endelig at dreje motoren i omdrejnigns retningen, ellers så skal du i værste fald også have ny motor efter et par Km. kørsel :shock:
    Kædestrammeren strammer nemlig op hvis man køre modsat og når den så skal køre den rigtige vej igen, så er den for stram og det slider på kæde, kædehjul og ikke mindst trækker det for meget i knasten som derfor vil knække i yderste led og så har vi stempler og venter i kambolage og så er det rigtig dyrt at lave gearkasse olie skift :lol:
    Motoren skal "set forfra" drejers MED uret, eller også skal du bare skrue kædestrammer OG kædestrammer holder ud efterfølgende og sætte det i igen, så sker der ikke noget, da den så kun strammer op til hvor den skal være, men man skal lige have drejet den et stykke med uret først, så kæden er trukket op den rigtige vej først.
     
  12. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Tak Brabus det var da en vigtig detalje. :D
    Ville jeg slet ikke tænke over selv. Så mange tak for det.
     

Del denne side