Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ny forkæde men stadig sløv 190 2,5d turbo

Emne i 'Dieselmotorer' startet af clubman, 28 Februar 2011.

  1. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har tidliger postet dette emne: viewtopic.php?f=114&t=5317

    har her i aften så fået skiftet forkæde og stillet pumpen igen men det har ikke hjulpet så meget. Den går mere jævnt tages gassen bedre og ska ikke have så meget gas som før for at holde farten og den trækker bedre når man kun giver den lidt gas. Ved fuld gas er bilen stadig sløv som før. Overtryks ventilen i pumpen er osse blevet skiftet siden sidst. Er sku løbet tør for ide'er nu så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    få målt om turboen laver tryk nok.
     
  3. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Turboen lader ca o,85 så det sku være fint nok
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvad stiller i pumpen på, og hvordan ?

    back to basics: kompressions test ? timing af krumtap-knast-pumpe ? begge brændstoffiltre ? luftfilter ?
     
  5. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Pumpen er stillet 13 grader. Da jeg køre på rapsolie og mine dysser er sat til 155bar. Det en Mercedes mekaniker der har skiftet kæde og stillet pumpen for mig. Han skruet en dims ind i pumpen på højre side a den som så havde 2 lamper der kunne lyse når han drejede motoren. Kompression er fin kan dog ikke lige huske tallene. Timningen af knast og krumtap er 100% iorden efter den har fået skiftet kæde. Alle filtre er nye
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Jeg kan se at før 91 skal pumpen stå 15+-1 efter 91 er det 14+-0.5
    JEg ville prøve at stille den til 14 grader.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  7. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ham der har renoveret mine dysser har ekspermenteret en del med forskellige dysser åbningstryk og pumpe trimning til rapsolie. 155bar istedet for 135bar standart og 13grader på pumpen. Men siger som grund regl at hvis du ska køre raps ska du hæve dyssetrykket med 20bar for bedre forstøvning af rapsolien og 2grader før da raps ska have mere varme før det forbrander. Den stod faktisk 14,5 grader efter der var skiftet kæde og der kørte den mere ujævnt end den gør nu ved 13grader.
     
  8. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu har jeg prøvet forskellige grade indstillinger og det hjalp ikke. 13 lyder og føles den best ved. Så nu kan jeg snart kun se pumpen som den er gal med. Men det jo lidt dyrt at lege med når men ikke ved om den fejler noget
     

Del denne side