Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ny Bluetec diesel i en w201

Emne i 'Mercedes-nyheder' startet af Bjarne, 14 Oktober 2009.

  1. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Alt kan lade sig gøre....

    http://bilmagasinet.dk/article/33991?ut ... gasinet.dk

    Motoren hedder OM651, og er en 4-cyl., 2,1-liters biturbodiesel med commonrail-system, direkte indsprøjtning og partikelfilter. Den anvendes bl.a. i den nye C250 CDI Blue Efficiency, hvor den yder 500 Nm ved 1.600 o/min. Den har næsten tre gange flere hestekræfter end den originale motor i 190D, og dobbelt så højt moment som den hurtigste 190 nogensinde, den berømte 190E 2,5-16 Evolution II.

    Da operationen lykkedes, skete der en vis forbedring af præstationerne. Den originale 190D med 4 manuelle gear gik fra 0-100 km/t på 17,9 sek. - med den nye motor er tiden 6,2 sek.!

    Snitforbruget angives til 20,2 km/l, hvilket er 37 pct. lavere end originalen og endnu bedre end den nye C250 CDI Blue Efficiency, der går 16,7 km/l i snit.
     
  2. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    Hold da op, et projekt :D

    Jeg vil godt stilles i kø til følgende operation: 420 Cdi i min 300D´er.. den v8 lyd er bare ikke tosset:D
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg går selv med en lille ide om at smide en om606 3.5 ned i min 190er. Men lidt tuning får den hurtigt 250hk :)
    Det er ok for en 190er....
     
  4. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Man skal bare lave så meget om... vi har haft lignende projekt, bare med en 606 300 turbodiesel... det blev lidt mere omfattende end først forventet - men det virker bare! :)
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Sådan er det jo med alt ting. Det er nemmere sagt end gjort :)
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    500 NM, og så er den ike hurtigere end 6,2 ? :oops:

    Det eneste sjove jeg kan se er selvfølgelig prestationer og økonomi på en og samme tid 8)

    Men jeg må igen indrømme at alt det haløj med det enorme moment der hives ud af dieslerne ikke imponere mig, det under bygges sjældent af en ordentlig ydelse (HK)

    Så ville jeg hellere have en 300E-24 brabus motor på 3-6 liter som min egen, den har så kun 385Nm. ja det er jo hele 115Nm. mindre og alligevel, så klare den 0-100 på 5,9 i en 190er. altså 0,3 sek. hurtigere :mrgreen:

    Det samme med en 320 CDI og dens voldsomme moment på enorme 5xx.... what ever... jeg æder dem stadig hele vejen fra 0 Km/t også selvom de har alle kræfterne fra tomgang og jeg først skal finde dem oppe ved 5000 Omdrejninger. og her langt mindre moment.

    De kan uden tvivl trække 5 tons afsted hurtigere end mig, men hva acceleration angår så er der intet imponerende over en CDI maskine sammenholdt med det enorme moment de levere, der er en benziner bare langt bedre afstemt.

    Derfor er det stadig imponerende at have god økonomi samtidig med at kunne rykke som var det en stor sulten motor :)
    Det kunne jeg dælme godt savne at man havde økonomien med når man så slappede af med gassen 20 Km/l. det vile være en rar ting :mrgreen:
     

Del denne side