Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Niveauregulering-olieretur?

Emne i 'Niveauregulering' startet af Tropeøen, 11 Oktober 2007.

  1. Tropeøen

    Tropeøen New Member

    Joined:
    26 Maj 2007
    Indlæg:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Dalmose-Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Beholderen til hudraulikolien er fuld. Øh, det skal den da ikke være. Når jeg tapper noget af, så fyldes den igen. Lidt af en evighedsmaskine, men jeg tror ikke at det skal være sådan.

    kommer det overskydende olie fra?

    1) Luft i systemet?
    2) En læk mellem 2 systemer (!) ?
    3) ?

    Vi har kørt 400 kg i bagagerummet. Men fordelt fra forsæder til bagklap.
    Kan det have gjort noget?

    Please, hjælp mig igen. :oops:

    VH Susie
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvordan står bagenden ?- Er højden som den plejer ?
     
  3. Tropeøen

    Tropeøen New Member

    Joined:
    26 Maj 2007
    Indlæg:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Dalmose-Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Står lige

    Vi har ikke observeret nogen forskel. Vi har ikke tænkt på seefter når den har været læsset.

    Vi har pillet proppen af beholderen og køret en tur på 25 km. Jeg håbede at det ville få luften til at ryge ud af toppen på beholderen, og ikke blive sendt tilbage i systemet. Men hvad ved en elektriker om så´n.

    Per (Susies mand)
     
  4. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Jeg oplever det samme.

    Jeg har en mistanke om, at det er motorolie, som løber over i niveaureguleringen - kan det passe ?

    Jeg mener, at der for ikke så længe siden var en tråd om nogle o-ringe, som kunne skiftes for at løse problemet.
    Jeg har ikke kunnet finde det. Er der nogen der kan hjælpe ?

    Brian
     
  5. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Hejsa..
    Jeg oplever faktisk lige det modsatte..

    Skiftede mine gas kugler i den formodning om de var færdige :-?
    Da jeg tømte olie af var der ca.2,5l niveau olie...
    Efter endt rep. og rensning af filter og beholder fyldte jeg olie på igen efter forskrifterne,selv efter WIS mht.opfyldningsmåden, der hvor ventil står i bestemt stilling og bilen kører i ca 30.sek.
    Jeg har luftet ud på niveaureg. ventil og der kom da lidt..
    Jeg har kun i alt fyldt 1,2 l olie på hele systemet igen...
    Så er der nu luft i det halve af systemet og er det også grunden til at den hænger lidt med bagenden nu.. :?

    Glæder mig til at høre fra jer..

    Mvh MB-Freak.
     
  6. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Da jeg skiftede mine kugler :lol: , kunne der også kun være ca. 1 L mindre end da jeg tappede olie af systemet.

    Tror det skyldes, at når kuglerne går, fyldes de med olie der hvor gassen skulle være.

    Har ikke haft problemer med det siden, luftede ikke ud på nogen måde, kørte et par ture og efterfyldte, har kørt ca. 8000km siden udskiftningen.
     

Del denne side