Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Niveau

Emne i 'Niveauregulering' startet af Tropeøens mand, 27 Juni 2009.

  1. Tropeøens mand

    Tropeøens mand New Member

    Joined:
    23 April 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hyllested
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Helmut-w124 250D
    Km:
    600000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Kender nogen problemet med at der kommer motorolie i niveaubeholderen. Vi havde problemt for 2 år siden og skiftede pakningerne (originale fra Mercedes) Nu er den galg igen. Kan det være den billige Biltema olie der gnaver dig igennem, eller er der noget andet jeg skal kigge på?
    Alle de svar med ,Jeg tror, prøv at, mon ikke det er og så videre er da meget godt, men hellere noget erfaring om emnet.

    En ny pumpe koster 9000 hos Mercedes og 5000 hos gørløse. Gad vide hvorfor, begge er originale.

    VH Per
     
  2. 300-24 TE Sportline

    300-24 TE Sportline New Member

    Joined:
    25 September 2008
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    UHA-UHA - ingen motorolie på nivureg. der skal special hydraulic oli, TH. Hansen har en som heder SP3013 :twisted:
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nr. 1 hvordan kommer der motorolie i din niveaubeholder ? hvilke steder kan forbinde motorolien med den hydraulik olie som skal være i niveaubeholderen?

    Nr.2 Den org. som mercedes sælger er klart org. men den som du har fundet hos gørløse er måske det de klader en org. kvalitet eller en vare som opfylder de krav den org. er produceret under og altså ikke den direkte org. vare som den du får hos mercedes.
    Nogle er 100% ens andre skal man holde sig langt fra, men pumen ville jeg klart købe hos gørløse da, også selvom den ikke er 100% org. og hvis du vil kan du sikkert købe den 100% org. bare med vores w124forum rabat og stadig få den billigere end hos mercedes 8)

    Mvh
    BRABUS
     
  4. Tropeøens mand

    Tropeøens mand New Member

    Joined:
    23 April 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hyllested
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Helmut-w124 250D
    Km:
    600000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er ikke mig der putter forkert olie i. :..| Det klarer moteren helt af sig selv. Den eneste fysiske forbindelsemellem pumpe og moter er at motoren sidder direkte på motorens krumtakaksel. Tætningen foregår med en o-ring in til motoren.
    Som jeg også skriver i første indlæg må utætheden opstå der. Jeg skiftede pakningen for ca. 2 år siden.

    Jeg kunne ikke se nogle skader på pumpe- eller motordelen, så utætheden må opstår ved o-ringen. Men o-ringen jeg satte i er en original, indkøbt hos mercedes, så jeg undre mig over at holdbarheden ikke er længere.

    At skifte pakniger hvert andet år er ikke noget problem, men kan det virkelig passe?

    VH Per.
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det kan vist ikke været rigtigt, at den kun holder 2 år. Der kan evt. være en skævhed, grat eller en anden unøjagtighed, der, efterhånden som o-ringen stivnes, fører til det utæthed. Der er ikke andet for, end at afmontere delene og inspicere nøje :)
     
  6. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Enig, den o-ring holder mindst 5-10 år. Det må være en skævhed i topdækslet eller den kanal o-ringen sidder i. Du har med garanti utætheden hele tiden bare på lavt blus.
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg tror at det bliver svært at fjern-dianosticere, når du kræver præcise svar. ;)
    Prøv at køre bilen på værksted - der ved de det med sikkerhed - efter en nærmere undersøgelse.
    Men mon ikke det er noget dyrere ? :whistle:
     
  8. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ALLE svar der gives på et forum bør da gives med et vist forbehold - Raketvidenskab eller ej.

    Men sagen er, at ingen af os VED hvad tropeøens mands bil fejler - Vi KAN kun gætte.
    Og ønsker man ikke gæt, går man måske glip af den dialog der ofte føre til løsninger.
     
  10. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    OK. tak for den ironiske lærestreg og en påmindelse om at janteloven lever, også i dette forum. Når det så er sagt så kom indlægget bare fra en glad amatør med et fromt ønske om ikke at gøre tingene sværere end de er.
     
  11. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Er du sikker på at pumpen kan suge olien problemfrit fra niveaubeholderen. Hvis den skal suge kraftigt pga stoppet filter eller knæk på sugeslange, er det vel ikke så mærkeligt at den suger en sjat motorolie med hvis den kan komme afsted med det. Det skal lige siges at jeg ikke kender systemet, men arbejder dagligt med hydraulik, og har flere gange set pumper der suger olie langs drivakslen pga enten dårlig akseltætning eller den ikke kan få "fat" i olien.
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du har ny pakning og problemet komemr stadig og som en skriver så sker det nok over tid og ikke pludseligt, du har altså problemet andet steds en din pakning.

    og der kan kun være følgende 3 ting galt da motorolien i sig selv ikke kan "æde" sig igennem pakningen.

    1.
    Du har for stort tryk fra motorolie siden så olien bliver presset igennem og hvad det kunne skyldes,,, måske underkompresion grundet dårlig kompresion på motoren og ja jeg gætter her :) jeg kan ikke se hvad det ellers kunne være hvis det er denne forklaring der er gældende for dit problem.

    2.
    Du har for stort "sug/vakum" på hydraulik siden som meget vel kan forsages af det som basse beskriver så fint.

    3.
    Din pumpe er defekt der hvor pakningen sidder, måske en rids der hvor axlen køre rundt som ødelægger pakningen?
    Det er set før at folk "graver" oringe ud med div. redskaber som skruetrækkere etc... som laver en ridse hvor den sidder eller også er axlen simpelthen bare skæv hvor oringen sidder.

    Der kan simpelt hen ikke være ret mange andre forkalringer på dette problem og så er det bare at starte med de nemme fejl først for at få afklaret/udelukket dem først.

    De plejer at være sådan en fejldiagnose bør stilles, først finder man mulige fejlkilder og herefter af/bekrafter man de hurtige/nemmeste/billigste først og arbejder sig frem mod løsningen.

    Jeg har ikke noget erfaring inden for dette problem, men som Guldsmeden siger så et forums problemløsninger tit og ofte føre til løsningen og selvom man har erfaring med det så kan det være lige så godt et gæt som alt mulig andet da det jo ikke med garanti er den samme løsning/problemstilling i dit tilfælde.

    Men klart jeg kender godt følelsen af at stå med noget man gerne vil vide 100% hvad er og ikke har brug for 101 måder at se problemet på.

    Mvh.
    BRABUS
     
  13. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Hej alle,

    Har muligvis lidt af det samme problem, idet min ca. 14 dage gamle jumfruelige hydraulikolie, påfyldt i.f.m. skift af gaskugler ;-) har antaget en meget mørk farve, som bestemt ikke ser ud som den gjorde før.
    Hvor sidder den ovennævnte pumpe på motoren, og kan problemet forårsages af formeget hydraulikolie, nej vel ?
    Sidst, men ikke mindst, er det mon en 40.000 kroners sag at få skiftet pakningen (altså ikke hele motoren) ?

    Stjernehilsen
    Fisker
     
  14. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Hej
    Skal olien tappes af niveaureguleringen, hvis jeg skal skifte o-ringen ?
    Eller er det bare at skrue pumpen af og skifte o-ringen ?
    /Brian
     
  15. Tropeøens mand

    Tropeøens mand New Member

    Joined:
    23 April 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hyllested
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Helmut-w124 250D
    Km:
    600000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Undskyld hvis nogen føler sig trådt over tæerne. Det var naturligvis ikke min hensigt. Jeg håbede bare på svare der havde prøvet det før, og ikke en masse gætterier.
    Jeg ved at det kan være en af flere årsager.
    Men jeg opsumerer lige.

    Pakninger bør holde mellem 5 og 10 år. Generel brugbar viden. Tak for det.
    Snavs i hydraulikrør, slanger. Kigger jeg på. Tak for det.
    Grat eller lignende. Jeg har tjekket det grundigt, så det er ikke årsagn, men tak alligevel.

    Muligvis en utæt pakning på den anden side. Altså krumtapslejet. Klart en mulighed. Tak for det.

    Og tak for alle andre kommentarene.
    :whistle:
     
  16. Tropeøens mand

    Tropeøens mand New Member

    Joined:
    23 April 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hyllested
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Helmut-w124 250D
    Km:
    600000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Undskyld hvis nogen føler sig trådt over tæerne. Det var naturligvis ikke min hensigt. Jeg håbede bare på svare der havde prøvet det før, og ikke en masse gætterier.
    Jeg ved at det kan være en af flere årsager.
    Men jeg opsumerer lige.

    Pakninger bør holde mellem 5 og 10 år. Generel brugbar viden. Tak for det.
    Snavs i hydraulikrør, slanger. Kigger jeg på. Tak for det.
    Grat eller lignende. Jeg har tjekket det grundigt, så det er ikke årsagn, men tak alligevel.

    Muligvis en utæt pakning på den anden side. Altså krumtapslejet. Klart en mulighed. Tak for det.

    Og tak for alle andre kommentarene.
    :whistle:
     

Del denne side