Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Neurotiske skift i gearkassen

Emne i 'Automatgear' startet af svendsen72, 15 Juni 2011.

  1. svendsen72

    svendsen72 New Member

    Joined:
    4 Marts 2011
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300 D
    Km:
    450000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Stjerner,

    Efter flere års kiggen på sidelinien fik jeg endelig købt mig en 124 selv, for et par år tilbage - en 95 E300 D som jeg er ret glad for.

    Den har gået godt 460000 km og for godt en måned siden fik jeg skiftet gearolie og filter. De sidste par dage har gearkassen dog skabt sig lidt underligt: alle gearene virker og det gør ingen forskel om den er kold eller varm - men - det er som om den ikke helt kan finde ud af hvornår der skal skiftes op, med mindre jeg kører med en uhyre nænsom speederfod.

    Som fx. her til morgen: morfar-kørsel igennem en lille by i 3. gear med omkring 40 km/t, vejen stiger lidt og jeg træder lidt mere på speederen for at kompensere, og så 'hopper' gearene lynhurtigt frem og tilbage mellem 2 og 3, sådan med et halvt sekund mellem hver skift, indtil jeg letter foden igen, hvorefter den 'falder til ro' i 3. gear. Gearskiftene er blevet en anelse hårdere de sidste par dage, men har ellers været uændrede siden den var til service (lidt hårde indtil den er varmet op).

    Nogle ideer til hvad det kan være?

    Stjernehilsner fra
    Jørgen
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej
    Synes du skal starte med at tjekke oliestand og om bundkaret er tæt. Det er før set at folk har fået problemer efter et nyligt service. Hvis det ikke ligefrem er et Mercedes værksted der har serviceret så bliver der ofte lavet fejl ved ellers meget nemme opgaver. Selv herinde blandt hardcore Mercedes Freaks kan der opstå tvivl om hvordan oliestanden måles, hvor meget moment pakningen skal spændes med osv. Har også før hørt om at filteret sad forkert eller mængden af olie var helt forkert....

    Med venlig hilsen

    _BO_
     
  3. svendsen72

    svendsen72 New Member

    Joined:
    4 Marts 2011
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300 D
    Km:
    450000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for tippet! Det VAR mangel på olie.

    Det rør der fører gearolien hen forbi køleren var ved at være rustet op - så den havde tabt godt 2 liter ...

    God weekend :)
     

Del denne side