Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Nedvejning - kan man det?

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af TC260, 10 November 2014.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg har en 200E (M111) fra 1993, som af forhandleren ved import åbenbart blev vejet til 1340 kg. Denne vægt er efterfølgende blevet grundlaget for min betaling af vægtafgift og forsikring.

    Ifølge de officielle specifikationer jeg kan finde burde denne model dog kun veje 1300 kg, hvormed jeg ville slippe billigere i både vægtafgift og forsikring.

    Er det muligt at få bilen nedvejet til 1300 kg?
    Og hvordan gør man det?
    Skal bilen vejes fysisk eller kan det klares papirmæssigt med henvisning til de officielle specifikationer?

    Håber at I har nogle erfaringer med dette.
     
  2. clausejby

    clausejby Member

    Joined:
    12 Januar 2013
    Indlæg:
    163
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    ejby vestfyn
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    300 te
    Km:
    550000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    300 TD turbo VAN
    Bil nr. 2 Km:
    780000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    bilerne bliver vejet ind efter hvad der står i de udenlandske papire og det kan ikke ændres
     
  3. zolu

    zolu New Member

    Joined:
    3 Januar 2010
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280
    Km:
    158
    Årgang:
    1993
    Jeg har fået nedvejet en 200E fra 1988, som var importeret fra Italien. Såvidt jeg husker er der forskel på hvordan bilens egenvægt fortolkes (med/uden væsker). Jeg fik vejet den (autoriseret sted, med næsten tom tank), og fik ændret påtegningen ved syn, så jeg slap med en billigere vægtafgift

    Vh Luciano
     
  4. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Har prøvet at google det, men syntes ikke rigtig at jeg kan finde et klart svar :|
    Mener at vi har været forbi det her inde( husker ikke indlægget) og da kom man
    frem til at det kunne man godt.
    Men prøv da at køre ud til en synshal, sikker på at de har et svar på det.
     
  5. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Mener at det er sådan her:

    Er bilen dansk fra ny, så fik den standard type vægten på reg. attest. Lige meget om den var proppet med udstyr som jo vejer mere. Er den importeret skulle den vejes inden toldsyn og den vægt kom på reg. test, så her kommer man til at betale for alt det extra udstyr.

    Jeg betalte ca. 7,5 kilo i vægtafgift for min 300e-24, der var importeret og vejet til 1570kg. Normal type vægt på bilen er 1500kg. Jeg var meget heldig at få den vejet ned til 1500 kg, selvom at jeg kun kunne få den ned på 1530kg når jeg hev alt det ud af bilen jeg kunne. Det var syns manden der sagde at han havde selv haft flere af den model og de vejer kun 1500kg. . .BASTA. Grænsen mellem de to vægtklasser var 1501 kg.

    Så du skal have vejet bilen og hive alt det ud du kan som ikke er bilen. Dvs. reserve hjul, sprinklervæske, måtter osv. Evt. montere de letteste dæk du har på bilen, alufælge kan veje mere end alm. stålfælge. Benzin i tanken skal trækkes fra vægten og her kan du være heldig at vinde lidt kilo. Og så mener jeg at det hedder et registrerings syn du skal til.
    Ofte vejede bilerne mere end standard vægten, så det kan faktisk være svært at hive 40 kilo ud af den. Og jeg tror ikke at manden der vejer den vil godkende en rullende karosse uden sæder osv. Ofte har jernhandlere en godkendt vægt og du kan sikkert få lov til at prøve veje den inden.
     
  6. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Heiiiii.......vær lige opmærksom på at toldsyns godkendte vægte godt kan have en +\÷ tolerance på 20 kg......!
    Har selv prøvet det da jeg skulle have kontrolvejet min campingvogn.......OG det var en godkendt vægt !!
     
  7. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg takker for input.

    Det lader til at jeg skal diskutere det med synshallen og efterfølgende have bilen vejet på ny ( i skrællet tilstand....).

    Hvor kører man hen i Københavns området for at få den genvejet?
     
  8. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Bare søg på jernhandler eller skrot, de fleste har en godkendt vægt
     

Del denne side