Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Nølende gearskift på aut.gearkasse

Emne i 'Automatgear' startet af zolu, 10 Juni 2010.

  1. zolu

    zolu New Member

    Joined:
    3 Januar 2010
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280
    Km:
    158
    Årgang:
    1993
    Kære forum, håber i kan hjælpe mig lidt på vej med følgende problem. 14 dage efter at jeg har fået skiftet olie/filter (originalt MB) på gearkassen (E280 fra 93, 130.000km, 5 gears - 722504 03 941127) volder den mig problemer. Når den gearer op fra stilstand er der ingen problemer (bløde præcise hurtige skift), men når den er kold+mellemvarm, vil den ikke geare ned ved lidt højere hastighed (heller ikke kick-down). Når den er varm skifter den nølende ned og skifter lidt hårdt (tager flere sekunder inden den reagerer på speederpedal). Det er som om den skal skabe et tryk inden den skifter (vacum problem??). Jeg har fået dobbeltchecket olieniveau, Kickdown-kabel regulering, haft en prof. tester på bilen som meldte nul fejl.

    På forhånd tak for jeres tid
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du har tjekket olie nivau efter bogen, altså med motoren tændt og varm, bilen på lige falde og alt det der?
     
  3. zolu

    zolu New Member

    Joined:
    3 Januar 2010
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280
    Km:
    158
    Årgang:
    1993
    Ja, alt efter forskrifterne. Har også været forbi MB Snorresgade/Amager for at dobbeltchecke.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Eventuelt er filteret ikke monteret ordentligt. Nogle gange kan pakningen fra det gamle filter stadig side der også når man sætter nyt på, så er der pludselig 2 pakninger i mellem. Det resultere i at filteret sider lidt skævt og ikke slutter tæt.

    Den anden mulighed er self at der er blevet ramt en vacum slange på modulatoren eller at gummi enden er revnet så den suger falsk luft ind der.
    Eller man bare har været uheldig at den er gået i stykker samtidig med at der blev skiftet filter og olie
     
  5. zolu

    zolu New Member

    Joined:
    3 Januar 2010
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280
    Km:
    158
    Årgang:
    1993
    Tak for svaret Jacob, og især fordi du - af ren høflighed, formoder jeg - ikke nævnte noget mere dystert der kunne være galt :money:

    Bedste hilsner fra Luciano
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det var så lidt:)
     

Del denne side