Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Nød stopper på diesel pumpe

Emne i 'Dieselmotorer' startet af sandager, 21 Juli 2013.

  1. sandager

    sandager New Member

    Joined:
    11 Juli 2009
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 DT
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mercedes A 160
    Bil nr. 2 Km:
    208000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Hej med jer
    Er der nogle som kan fortælle mig hvor for min w124 300 dt kan finde på at gå i stå ved lyskryds når den skal gå i tomgang
    Jeg kan se at når jeg giver den lidt gas i position p så køre min nød stopper op og ned ,den er ikke roligt jeg har en mistanke på at det evt kunne være min vacum dåse til stop funktion , er der nogle som har haft ligene problem, god sommer mvh Per
     
  2. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej det kunne lyde som dit relæ til tomgangs regulatoren, det sidder bag plastafdækningen , bag batteriet, og har en eller helst to sikringer under et plastlåg.

    Har du kun en sikring, så skift til et originalt relæ med to sikringer.
    MVH. bluestar
     
  3. sandager

    sandager New Member

    Joined:
    11 Juli 2009
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 DT
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mercedes A 160
    Bil nr. 2 Km:
    208000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Hej
    Hvis det er overspændings relæet du mener så er det den nye type med 2 sikringer ,og der er ikke nogle defekte sikringer ,jeg kan heller ikke se noget ir i stikket , så jer er lidt på bar bund ,ved du om der sider en fjeder inde i pumpen og holder den nødstop arm oppe når motoren er igang jeg synes nemlig den er meget løs . :-?
     
  4. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Det ved jeg ikke, men den er vakumstyret og bliver styret af en ventil inde ved tændingslåsen, det er vel ikke dine gummiforgreninger der er revnet, det er før set, og så suger den falsk luft, og kan være lidt sløv til at stoppe motoren, det er bare en fejl der kan fremkomme ved utætheder i det system.
    Håber det leder dig lidt på vej.
    MVH.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Fejlen ligger i selve vacum ventilen på tændingslåsen. Den lukker ikke tæt til og trækker vacum i stoppet.
    Har også set enkelt tilfælde med selve vacumdåsen på stoppet, som laver problemer.

    Du kan bare hive slange af stoppet og se om den stadig bevære sig
     
  6. sandager

    sandager New Member

    Joined:
    11 Juli 2009
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 DT
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mercedes A 160
    Bil nr. 2 Km:
    208000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Hej Djaabo
    Tak for rådet , af en eller anden grund så har den kørt upåklageligt her den sidste uge , så det må være et periodisk problem jeg har , det kommer jo nok igen og så ved jeg noglelunde hvor jeg skal starte , :-? Forsat god sommer . Mvh Per
     

Del denne side