Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motorhjelms-åbner

Emne i 'Kabine' startet af magnus, 23 December 2007.

  1. magnus

    magnus New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København V
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,
    Forleden dag fik en medarbejder fra Bilexperten trukker lidt for hårdt i motorhjelmsåbneren, som i mit tilfælde er et rødt firkantet plastikstykke nede ved håndbremsen. Nu hænger det og dingler og stålkablet er røget lidt ud af det sorte plastikkabel der omgiver det. Jeg kan ikke finde ud af at få det på plads og heller ikke åbne hjelmen. Nogen som har prøvet noget lignende??? Det må der næsten være... jeg synes konstruktionen er noget japan-agtig i forhold til ex w123....Selvom Japan er forbudt i dette forum...
    Håber nogen kan hjælpe??
    VH
    Og go jul!
    Magnus
     
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    kan du se om der er knækket noget?
    Hvis du løsner den store stjerneskrue midt i den kan du tage den ned og se om noget er gået i stykker. hvis ikke kan du trække den sorte del tilbage og ind hvor den skal sidde. Min hopper altid af når jeg har den af for at lave noget under rattet....
     
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    så er det bare at tage en tang og hive så bør motor hjælm gå op!
    normalt er der ikke meget japser over håndtag ! Hvis det sider rigtig!
    Men det stor skruge !
    Chr
     
  4. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej magnus
    jeg ligger lide let billed ind så du kan se hvordan det ser ud :D
     

    Attached Files:

  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    og skal man ind og åbne hjem hvor kabel er faldet af kan man gennem
    grill(kan være nødvendig at ødelæge den lidt) krænge plast dæksel 53 af
    og påvirker der hvor kabel sider på og åbne hjelm(har brugt det i sydfrankrig hvor nøgle blev væk men havde en ekstra gemt under motor hjælm!)
    God jul og godt Mercedes år stjerne
    chr
     

    Attached Files:

  6. magnus

    magnus New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København V
    Ratings:
    +0 / 0
    Mange tak for svarene. Og tak for tegningen! Så skal jeg nok få det skidt op...
    Magnus
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    ja magnus

    der er inde problemer her på side vi skal nok finde en løsninge eller en masse gode svarmuligheder til dig og andre her,

    god jul
     
  8. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Og går det helt i baglås, så kender jeg en fyr der har licens til dynamit, han kan åbne alt :shock: :shock: :shock:
     
  9. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hvad fanden kender du også dynamitharry :D :D :D
     
  10. magnus

    magnus New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København V
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej igen,
    Lige en sidste ting: Sidder kablet fast i den store skrue man kan se på tegningen? Hvad er det jeg skal hive i med en tang?
    magnus
     
  11. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Glem tangen med mindre der er knækket noget i håndtaget!
    Nej, du er ikke i tvivl hvis du piller den store skrue af og lirker det hele ned så du kan se det!
     
  12. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    kabet sider nomalt fast i den røde plastikhåndtag som nå du vippe ud i det hiver den i kabel, den store skrue holde kun det røde plastikhåndtag.

    vis du ville hive i kabel inde det samler det som der ikke skulle være grund til , vis ikke det rødehåndtag er knækket ??
     
  13. magnus

    magnus New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København V
    Ratings:
    +0 / 0
    Det er vel selve kablet jeg skal trække i med en tang, ikke?
     
  14. magnus

    magnus New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København V
    Ratings:
    +0 / 0
    Det tynde kabel hænger og dingler i plaststykket, men lige meget hvor meget jeg trækker reagerer hjelmen ikke....men jeg har endnu ikke prøvet med en tang..
     
  15. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    jo og kun kabel ikke noget andet,

    så skulle det da lide være du er til S/M så kan du bruge tange til flere ting som jeg ikke ville komme ind på her :shock: :shock: :shock: :shock:
     
  16. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det yderste af kablet (det sorte) sidder fast ved den røde ring jeg har lavet.
    Skruen går igennem ved den blå ring og holder den sorte halvdel af åbneren fast - som det røde håndtag sidder fast i.

    Det jeg tror er galt - og som tit går galt for mig er, at det sorte af kablet hopper ud af holderen. Det er MEGET let når du har den nede, at trække lidt i det og så få den på plads igen
     

    Attached Files:

  17. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det er KAN ske hvis der er brugt vold er, at den blanke ende af kablet - hvor der er en lille klump på - bliver rykket ud hvor den sidder fast i det RØDE håndtag - det er KUN i den situation du skal have fat med tangen i klumpen!!!
     
  18. magnus

    magnus New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København V
    Ratings:
    +0 / 0
    Hvis åbneren fungerede som normalt skulle den vel vippes IND MOD MIG,ikke? Er det så ikke denne bevægelse jeg skal prøve at rekonstruere?
     
  19. magnus

    magnus New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København V
    Ratings:
    +0 / 0
    Nej igen S/M inde her....
     
  20. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    din hjelmen åben jo ikke af du trække i kabel, men udløser den tap du skal trække ud i ude i din kølergrill ( se nr 56 på tegninge) den trække du ud i og derefter kan du åben din hjelmen.
     

Del denne side