Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motor tikker 260E

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af BM, 29 August 2007.

  1. BM

    BM New Member

    Joined:
    29 August 2007
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej jeg har købt mig en 124 260E årg 86 som har kørt 350000km det er den første benzin model jeg har jeg har før haft et par stykker 300D automatic som jeg også har været rigtig glad for.
    Jeg har købt den her for ca 14 dage siden og den var helt lydløs i motoren.Men da jeg ikke vidste hvor lang tid siden det var den sidst har fået skiftet olie tænkte jeg at det måtte jeg hellere gøre.Men efter jeg har skiftet olie e den begyndt at tikke fra ventilløfterne især når den står i tomgang det er ikke så galt når man kører jeg skiftede til 5/40 castrol. Jeg tænkte at det måske var fordi at olien hvar for tynd og prøvede derfor at skifte til 10/40 castrol,men det har ikke hjulpet spor at skifte olieen til 10/40. Derfor ville jeg høre om der er noget man kan gøre andet end at skifte alle ventilarmene. Og om der er andre der har oplevet det samme.
    MVH Bjarke
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    man skifter kun selve ventilløfteren (hydraulikenheden).
    vippearmene skifter man hvis de rillede / ødelagte.
     
  3. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg har desværre prøvet på en anden bil jeg havde :( :( .
    Det viste sig at de havde kommet gearolie i moteren ,så snart jeg skiftede til almindelig olie HOLD DA KÆFT man det røg så meget at jeg blev stoppet af politi,pga røg,ventilerne tkkede A .H .T ,så var jeg nødt til at skifte toppakning +stempel og stempelringe og renovere topstykket ,det kostede mig mange penge men det blev også i tip top stand :lol:
     
  4. BM

    BM New Member

    Joined:
    29 August 2007
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Nå jeg prøvede at hælde noget tykkere olie på og så en liter swedol efter at hælde swedol på har den ikke tikket det mindste fra ventilløfterne ikk engang når den er kold.Det havde jeg aldrig troet at det ville hjælpe med swedol for jeg har aldrig troet på sådan nogle"mirakkelmidler" men det må jeg nok sige at jeg blev overrasket.Så jeg håber bare det vare ved .
    Mvh Bjarke med 260E der IKKE tikker mere :) :)
     
  5. sejleren

    sejleren New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østfyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Swedol hjalp også på min, men det kom stille og roligt igen. Jeg fik ordnet ventiler ved mercedes og nu går den som en ny motor. PRIS: ca. 3000,-
     

Del denne side