Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

motor temperatur

Emne i 'El-system' startet af erecords, 17 Februar 2007.

  1. erecords

    erecords New Member

    Joined:
    12 Februar 2007
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej stjerner,

    Først må jeg sige at det er for fedt at kunne være en del af dette forum der allerede har været til stor hjælp for mig.

    Jeg har lige købt en 260 e der kører super.

    Dog bruger den uforholdsmæssigt meget benzin, står ujævnt i tomgang og - og her er spørgsmålet: kommer aldrig over 80 grader. Heller ikke ved jævn 200 km / t javascript:emoticon(':shock:')eller bykørsel.

    Kan nogen sige mig om der er en sammenhæng, og evt. liste et trick eller to op ad lommen?

    ER min min mercer lidt for cool?
    Mvh. Troels.
     
  2. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Troels
    Din Mercer er vist ikke for cool.
    Jeg har haft samme spørgsmål for noget tid siden.
    Det ser ud til at motortemperaturmåleren generalt viser 7-10 grader
    for lavt på w124. Termostaten åbner ved 87 grader.
    Den er iøvrigt meget nem at skifte.
    Mit probelm var også at det tog lang tid?? før der var varm
    luft fra blæseren, men det er vist normalt på benzinudgaven.
    En sagde at hans dieselbil var oppe på temperaturen på den
    tid det tager at skrabe is af ruderne.
    Det kan man ikke sige om min 200E bensinbil

    Bassut
     
  3. Allan Tarp

    Allan Tarp New Member

    Joined:
    6 Januar 2007
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Birkerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Motor Temp

    Hej Troels
    Jeg har en 300E benzin, den bliver hurtig varm, og der næsten varm luft med det samme, også når det er frost.
    Temp måleren står til gengæld et stykke over 80 grader, både ved (jævn) kørsel, og bykørsel.
    Hilsen Allan.
     
  4. christian

    christian New Member

    Joined:
    7 December 2006
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    vest sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    hej
    prøv at udlufte varme apparat,og at skifte ,og evt skifte til en ny termostat og nyt køler vand +væske, :wink:
    hej og god weekend
     
  5. christian

    christian New Member

    Joined:
    7 December 2006
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    vest sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    hej at skifte
    prøv at udlufte varme apparat ,og evt skifte til en ny termostat og nyt køler vand +væske, :wink:
    hej og god weekend
     
  6. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej alle.

    Jeg var en tur på Falster i går, og med dette emne i tankerne holdt jeg ekstra meget øje med temperatur måleren på turen.
    Min er en 300 Turbodiesel, som ifølge bogen skal åbne termostaten ved 80 grader, og jeg må konstatere at det gør den meget nøjagtigt. :p
    Uden her på skrift at indrømme hvor stærkt jeg kørte, kunne jeg konstatere at lige meget hvor meget jeg pressede den på forskellige måder, kunne jeg ikke få nålen til helt at slippe den hvide streg for 80 grader. Under normal daglig kørsel står nålen altid midt i den hvide 80 grader streg, så det med at det er generelt at de viser 7 til 10 grader forkert tillader jeg mig at tvivle lidt på.

    Benzin modellernes termostat skal som tidligere omtalt først åbne ved 87 grader +-2 og først åbne helt ved 102 grader, så hvis den aldrig kommer over 80 grader tror jeg der er noget galt.
    En 260E er som udgangspunkt ikke født som noget der går langt på literen. :(
    For lav drift temperatur gør det helt sikkert ikke bedre. :roll:
     

Del denne side