Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motor lækker kølevæske ved toppakningen

Emne i 'Motorkøling' startet af Dieseldrengen, 6 Oktober 2013.

  1. Dieseldrengen

    Dieseldrengen Member

    Joined:
    8 Februar 2012
    Indlæg:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Spanien
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300 Diesel
    Km:
    365000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Volvo V60 D3 Summum
    Bil nr. 2 Km:
    245000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Jeg inspicerede rent rutinemæssigt min bil fra neden i dag, for lige at se hvordan den nu tog sig ud.

    Til min store forskrækkelse så jeg, at der er tegn på at den lækker kølevæske ved toppakningen ved sjette cylinder. :cry:

    Jeg vidste godt at bilen brugte vand (har efterfyldt ca. 2 liter kølevæske i det år og små 15kkm jeg har haft den), men håbede på, at det bare var en utæt slange eller lign, da den ikke har de klassiske tegn på en defekt toppakning (dampende udstødning, olie i ekspansionsbeholder og vand i motorolien osv.).

    Den lækker også lidt olie foran på motoren, men jeg har kun efterfyldt ca. 2-300 ml på de 10kkm siden sidste olieskift og det passer meget godt med de mængder, jeg har tørt af + hvad nu motoren måtte forbruge.

    Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved det endnu, men hvad ville I gøre? :?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: Motor lækker kølevæske ved toppakningen

    Jeg ville vente til det passede godt ind i mine planer, og så skifte den der. Ellers bliver den helt utæt når det passer dig dårligst :)



    Sendt fra min HTC One SV med Tapatalk2
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den eneste rigtige løsning er jo at tage tyen ved hornene.. Ny toppakning 8)
     
  4. Dieseldrengen

    Dieseldrengen Member

    Joined:
    8 Februar 2012
    Indlæg:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Spanien
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300 Diesel
    Km:
    365000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Volvo V60 D3 Summum
    Bil nr. 2 Km:
    245000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Tak for svar begge to, selvom det bestemt ikke var det, jeg havde lyst til at høre, men hvis djaabo siger ny toppakning, tjah.. Så må jeg jo bide i det sure æble før eller siden.. Æv.. :oh:

    Lige et supplerende spørgsmål når jeg nu har fat i mekkerne; jeg overvejer også at få nye dyser i. Ville det blive billigere at gøre i samme ombæring, eller bliver den slags alligevel typisk konteret hver for sig? :|

    bluestar
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Din dyser skal op alligevel ved toppakning skift, så hvorfor ikke få gennemset dinne dyser og renoveret dem der er dårlige
     
  6. Dieseldrengen

    Dieseldrengen Member

    Joined:
    8 Februar 2012
    Indlæg:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Spanien
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300 Diesel
    Km:
    365000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Volvo V60 D3 Summum
    Bil nr. 2 Km:
    245000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Fint. Det vil jeg så få gjort! 8)

    bluestar
     

Del denne side