Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motor går ud hjælp.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Mk0109, 7 Oktober 2014.

  1. Mk0109

    Mk0109 New Member

    Joined:
    13 Marts 2014
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    206000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg er den lykkelige ejer af en MB 300TE benzin.
    Jeg er glad for min bil elsker hver gang jeg kører en tur i den.

    je har dog det lille problem at den går ud under kørsel. Jeg har læst div oplæg igennem og er nået frem til at vognen skulle have lidt nyt gear i fronten i form af rotor, dæksel, o-ring og bagplade, sort plast dæksel det med de 3 kruer og cover dæksel foran kabler.
    Jeg fik en fin hilsen fra MB i herlev på delene og tog glad hjem til den gamle dame med alle de ny ting, hun skulle forkæles med.
    Alle de nye dele er monteret jeg starter bilen den springer i gang jeg er glad i 5 sek, da den så går ud igen, jeg præver en gang til sammet fremgang dette gør jeg 4 gange til vognen endelig holder tomgangen. jeg tager en tur på 20 min og alt spiller efter min mening. jeg skal ud og køre igen efter 2 timer og samme problem igen. Start problemer 3-4 gange kan lige nå at trille 5 meter og bilen går ud. 4 forsøg bilen holder og kører igen super godt efter min mening.

    Mit store problem er nu nået til start problemer/ 5-10m kærsel og ikke under kærslen endnu, før de nye dele var problemerne under kærsel og der var ikke noget system i det.
    Hvor skal jeg starte med at se/lede efter fejl på bilen?
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jeg vil mene, at det lyder som en omgang klassisk dårligt laderelæ. På bagsiden af din generator, sidder et såkaldt laderelæ fast med to skruer. På dette laderelæ sidder to fjederpåvirket "børster". Slides en eller begge børster, så sker der finurlige ting med det elektriske system. Bl.a. at bilen pludseligt går ud.

    Det er sådan en fætter: http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/124090_1986-1990/15/15-100/0021545806O/
     
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Du skal naturligvis finde den, der passer til din årgang...
     
  4. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tænker om muligt benzinrelæet? Døjede med det på en 230e som pludselig gik ud i tide og utide?
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ville også sige at du skal give et kik på benzinpumpe relæet
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    med de symptomer kan det faktisk godt være relæet, jeg har et relæ hvis du gerne vil prøve?
     
  7. Mk0109

    Mk0109 New Member

    Joined:
    13 Marts 2014
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    206000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvor finder jeg dette relæ i bilen?

    Her til morgen var det samme problem, bilen starter kører 100m går ud kører 5m går ud starter igen og køre der ud af uden problemer.

    Jeg syntes dog min speedometer når har fået hikke her til morgen, er den styret elektrisk og kan det være en del af mine problemer?
     
  8. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    826
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Hej Mk0109,

    Prøv at kigge på denne tråd: viewtopic.php?f=19&t=9920
    Nederst i tråden har jeg selv skrevet en kommentar ( skrevet 5/6/2014, 13:55), som jeg tror kan hjælpe dig. 8)

    Lad mig hære om det er samme problem du har :?:



    Relæet sidder inde bag en kappe, som sidder bag batteriet.
    Relæet kan hedde noget lign. dette: 003 545 00 05
     
  9. AMGfreak57

    AMGfreak57 New Member

    Joined:
    7 August 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 124 260E aut sedan
    Km:
    349506
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    W123 230E aut
    Bil nr. 2 Km:
    242348
    hvis det er benzin relæet så er det nemt at finde ud af kan du høre det når du drejer nøglen hvis ikk er det helt sikkert relæet der har en fejl ... sidder bag batteriet nåt du fjerner det sorte skjold ,,,, tag nummeret på det så er det muligt jeg har et liggene eller en anden her inde ,,,
    har selv købt en bil med det samme problem ,,,
     

Del denne side