Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mercedes W124 unoder og spisfindigheder

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af Miss Mercy, 2 September 2008.

  1. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Vi elsker vores Mercedes vogne, drømmer om dem, snakker om dem og anbefaler dem i ny og næ, når vi møder en anden stjerne sjæl. W124 modellen er vel på mange områder en stilsætter og forgangsmodel for efterfølgende Mercedes modeller og uden tvivl også andre bilmærker.

    Men nogle gange undrer vi os også over en eller anden bestemt detalje ved vores biler, som måske ikke giver så meget mening eller endda virker tosset. Jeg indrømmer at det er sjældent, men det sker.

    Lad os få en rask og spændende snak i gang om vores kære små vognes unoder og spisfindigheder. Hvad undrer i jer over, hvad finder i mærkeligt og uhensigtsmæssigt.

    Jeg vil starte med knappen til klimaanlægget. Den lyser rød, når den er slukket. Og ved brug slukker den lyset. Aldrig har jeg været udsat for en funktion som skal lyse rødt, når den er slukket (ja ja, fjernsynets standby knappe måske). I et halvt år som nybagt Mercedes ejer kørte jeg med klimaanlæg i den tro at det var slukket. Og det var selvfølgelig vinter. De andre knapper i min bil lyser rød, når de aktiveres. Der går næsten ikke en dag hvor jeg ikke kigger på midterkonsollen og ser den røde knappe lyse til klimaanlægget og tænker hvorfor Mercedes. Hvorfor.......
     
  2. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg taenkte paa en ting tidligere i dag. Det var udvalget af motorvarianter til den lange 6 doers. - 250D, 260E og E280. Saa vidt jeg kan komme i tanker om var det kun de modeller man kunne faa. Hvorfor ikke 300D turbo og en 300E benzin? Det virker tosset at der ikke er nogen "topmodel" i denne serie, eller har jeg misforstaaet noget?
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det er der en logisk forklaring på:
    i en mercedes lyser der en lampe hvis noget IKKE er som det skal være, og mercedes mener at airconditon skal være slået til hele tiden, man stiller bare temp hjulene på den temp man vil have, så finder den selv ud af at blande kold/varm luft i efter behov.
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    den kan fåes som 200D 8v (juhuu), 250D 10v, 300D 12v, 250D 20V, 300D 24V men ingen med turbo. altså max 136 diesel heste
    benzin: 200E, 230E, 260E. 280E-24V :)-)) 220E 16V topmodel 193 hk benzin.
    men ingen V8 :-(

    her kommer så min undren over mercedes.
    V8 (400E og 500E) kan udelukkende fås i 4-dørs sedan......... ikke stc, ikke coupe, ikke cabriolet, ikke lang ????????

    ville det ikke være mere logisk ?
     
  5. Henning Larsen

    Henning Larsen New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Oslo
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 E280
    Årgang:
    1993
    500E var et helt spesielt prosjekt. Bilene ble bygget på Porche fabrikken!! som hadde kapasitet til å hjelpe mercedes med å bygge en forholdsvis liten serie med 500E.
    (Det er mer enn skjermer og støtfangere som er andeledes på disse karosseriene,)
    Det tok forøvrig 18 dager å bygge èn bil, hvorav en stor del av tiden gikk til transport og logistikk mellom fabrikkene.
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Kongebiler: Jeg syntes det er fedt med en "familie-sedan" med V8-motor :D Og efter min smag er sedanen også den pæneste :)

    Men jeg undrer mig nogle gange over, at de altid har brugt sikringer af cigar-typen. Istedet for at gå over til flad-sikringer :wink:

    F.eks. Peugeot 205 kom frem i 1983, og den havde flad-sikringer.
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nemlig... Det er en sparefunktion man slår TIL. ;)
     

    Attached Files:

  8. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0


    Hvad er mere anderlede på de bileer? ved godt der er nogeet med hjulophæng og sådan.
    Men noget helt vildt anderledes?
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Angående det med Klima så findes der jo hele 3 forskællige variationer af typen med de 3 knapper, hvor 2 af dem er omvendte.

    På den første type var det nemlig et vaske ægte iskrystal som symboliserede at her slår man klima til og her lyser den røde diode når anlæget er tændt og det kendes ved at det ikke er en toutch knap men en knap af typen som bliver inde når man har trykket på den.

    Men senere kom så modellen med "EC" knappen som netop sagt tidligere er en Ekonomi spare funktion der kobler AC fra og dermed skal den selfølgelig lyse når denne funktion er slået til = spare funktion slået til som slukker for AC.
    For ja AC bør være til konstant da det selv finder ud af hvornår det skal tænde for at holde temperaturen.

    1 ting som jeg ved har undret mange er side spejlenes forskællige design.
    Jeg tror faktisk ikke andre har gjort sig i dette i bil industrien men i dag er det da også gået af mode igen i Mercedes regi.
    Mne også her var der en forklaring som var at det skulle passe til den forskudte placering førren har i forhold til de 2 spejle.
    men så hellere have 2 ens spejle der for det hele med :)

    Jeg undre mig midlertidig over elrudekanppernes placering som sidder i midter konsollen, hvor de på stort set alle andre biler sidder i dørene.
    Jeg nægter at tro det skulle være fordi en med passager skulle kunne hjælpe med vindus op og ned rulningen mens man sidder med en fad bamse en den ene hånd og en fransk hotdog i den anden som førre af bilen :D

    Mvh.
    BRABUS
     
  10. Henning Larsen

    Henning Larsen New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Oslo
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 E280
    Årgang:
    1993
    Blant annet er torpedoveggen flyttet lengre bak og har en annen fasong for å plassere motoren lengre bak og lavere enn på andre W124`r
    for å forbedre tyngdepunktet/balansen i bilen. Den har jo også økt sporvidde, understellet kommer for en stor del i fra W129
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har fået fortalt at i bund og grund er en W129 faktisk meget det samme undervogn og opbygning som W124eren.
    Derfor "kan" en V12er også monteres i en W124er :D
     
  12. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Eller hvad med de bagerste nakkestøtter....

    En rigtig smart funktion det der med at man med et tryk på en knap, lige kan lægge dem ned for bedre udsyn
    - Men ualmindeligt tåbeligt at man selv skal om og rejse dem igen, MANUELT. ;clue
     
  13. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jep, den har jeg faktisk også haft i tankerne :p
     
  14. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så engang på ebay at der var nogle elektriske finurligheder tilsalg til og rejse nakkestøtterne op med, i samme annonce var der også elektrisk åbning/lukning af bagagerummet. originalt stod der, ved nu ikke li helt, Men man skal aldrig sige aldrig. :D
     
  15. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg er frisk på at prøve. Ellers har jeg ikke noget imod at få en v6 CDI i den. :p
    Men for at komme tilbage til tråden.
    1. sikringer fra 1800-hvidkål. den sidste bil jeg havde der havde det var en kadett c fra 72.
    2. rudehejs i midterkonsol. Faktisk lækkert nu jeg tænker over det.
    3. tågelygter bygget sammen med resten. de skal altså ikke sidde så højt. Har en lille plan om at montere et par diskrete af slagsen i udsparingen til trækket foran samt den anden side hvor det er forberedt til det.
    4. kuffertknuserbeslag i bagagerummet. Det kunne godt have været mere elegant udført.

    Det var vist det.
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kuffert knuser beslag i bagerummet?
    Hvad består det af :)
     
  17. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    De beslag der holder bagagerumsklappen. Kaldes kuffertknusere..
    Sidenote:
    Var lige ude og prøvekøre en nyere w203 1.8 Kompressor fra 2005 med 113000 km på klokken. Den er lækker. Men jeg skal nok af med min ene nyre eller noget i den dur.
    Fik et tilbud på at købe den gennem mb finans til 3700 /4200 kr i måneden. Forsikring på 12000 om året med kasko.
    Hvor var det nu jeg gjorde af den der kogebog: Madlavning for fattigrøve.
    Den bliver sku nok handy
     
  18. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det er da logisk, hvis nakkestøtterne skal bruges, er det fordi der sidder nogen på bagsædet, og så må de selv rejse dem op.

    Brabus 7,3 V12 584 hk

    fra 90 og frem, er de lukket inde bag beklædningen
     
  19. smejpongen

    smejpongen Member

    Joined:
    3 Maj 2008
    Indlæg:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har lige fundet ud af en detalje, jeg ikke var klar over. Når jeg holder nøglen i låsestilling i to til tre sekunder, lukker den automatisk soltaget. Både skyde og vippe funktionen. Jeg har ikke el ruder, så jeg ved ikke om det samme gælder for dem.
     
  20. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Åh jo, den lukker også vinduerne hvis du har elruder. :idea:
     

    Attached Files:

Del denne side