Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mercedes vismand søges i Jylland.

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af Nick201, 29 Maj 2013.

  1. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej alle i kloge mennesker :-D

    Jeg mangler desperat en livline til at hjælpe mig med min 201'er. Jeg skiftede motoren ud fra en 2,3 8v til en 3,0 12v.
    Bilen kan starte og køre, men laaaangt fra optimalt. Den får bl.a. Alt for mager blanding ved driftstemperatur, skyder, trækker dårligt, går ud, osv... :angry:
    Umiddelbart synes jeg ikke at kunne finde brugbare pin-data over styreboksen, (da det jo ellers ville være guld værd)
    For jeg tror det er en ledningsfejl, da donerbilen kørte upåklageligt inden afmontering af motoren. :shock:

    Så må efterhånden indrømme at min interesse er faldet for projektet, sammen med tålmodigheden.
    Er der nogen som har mod på at tage et kig på den? Mod betaling selvfølgelig 8)

    Ps. Det er ingen hastesag, vil være dybt taknemmelig hvis nogen havde mod på sådan en lille fejlfindingsopgave :lol:
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    har bilen kat og lambdasonde??
     
  3. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Ja det har den 8)
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    prøv at afmontere stikket til lambda sonde og se om den køre bedre... sidder under passager måtte for...

    alternativ skal du tjekke ezl modstands kontakter til tændingen, de sidder måske ikke rigtigt
     
  5. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Motoren er puttet i en 201'er. Så stikket til lambdasonden har jeg placeret ved batteriet. Jeg prøver at pille den fra i morgen :)
    Men hvor sidder ezl modstands kontakterne? Har aldrig hørt om det før :)
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    så har du nok fundet fejlen her!!!

    har du bytte motor uden tjekke om EZL modstande stå korrekt så kan det sagtens ligge til grund for at din motor køre dårligt... jeg mener på w201 at den sidder i nærheden af tændingsanlægget... og der stå EZL kat, og så er der også en andet modstand men den kan jeg ikke husk hvor sidder
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man må vel gå ud fra du har afmonteret ALT fra 201erens motor og INTET genbrugt.
    og så taget ALT grej med til 300 motoren og monteret det...

    Ellers så er det, det aller første du skal gennemtjekke hele bilen for, og se at få skiftet ud med det der hørte til 300eren.
    Det er den eneste måde du kan garantere dig for, at motoren kommer til at køre som da den sad i W124eren

    Du kan jo sådan set ikke montere noget forkert da stik osv. kun kan side på 1 måde med mindre du har klippet i lednings nettet, hvilket jeg ikke helt forstår hvis man skulle have gjort :?

    Det er jo også sådan lidt hovedløs kylling af kaste en ny mand ind over projektet som intet kan finde hoved og hale i hvad der har været byttet rundt og skiftet ud osv. osv.
    Det kan jo tage næsten 1 dag blot at finde ud af om alt er monteret korrekt og sider de rigtige steder og er at den rigtige type stump fra 300eren osv osv.

    indstilling af brændstof type kan på ingen måde lave de kvaler du beskriver med at skyde osv.
    Det kan give tændings banken hvis du køre på eks. 92 oktan og den står til 95 men det er ikke altid det vil give et problem og enhver anden stilling vil blot stille tændingen mere tilbage så mindre effekt ydes af motoren, men det vil i alle tilfælde ikke give en forkert motorgang og et forkert stik som tændings modulet ikke forstår, vil blot udløse standart indstillingen som hvis man afmontere stikket og køre uden modstand.

    Men stikket til motorstyringen kan nok give lidt motor bøvl, så bare igang med at skifte de sidste 201 motordele ud :whip: :mrgreen:
     

Del denne side