Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mercedes Benz 300CE/300CE-24

Emne i 'Import af biler' startet af Cetti, 28 Februar 2011.

  1. Cetti

    Cetti New Member

    Joined:
    28 Februar 2011
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej 124 entusiaster.

    Jeg står og skal til at købe drømmebilen:

    Jeg overvejer at importerer bilen fra tyskland. Da det forekommer mig at man får mere bil for pengene og at de typisk er bedre stand ? Spørgsmålet er også, om det skal være en 300CE-24 eller bare en 300CE. Hvad er fordelene og ulemperne ved de to udgaver ?

    Alle gode råd og erfaringer er velkomne

    På forhånd tak

    Cetti
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Fede biler, 300 har 180 hk, 300-24 har 220, kig også efter 320, med nyere motor og 220 hk

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  3. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    jeg har selv haft en 300ce og har nu en 320 CE.

    syntes min 300ce var lidt for sløv. den havde ikke rigtig så meget at give af men må sige jeg er blevet glad for min 320 Ce. har også 220 hk og kører super godt. den har også den ny type 104 motor som jeg syntes er bedre end 300 Ce-24. 300-24 har det med at brænde styreboksen af og de koster lidt og der er ikke så mange der har dem til salg eller ved godt hvad de skal koste. hører en del om dem da jeg arbejder hos gørløse men der er selvfølgelig også mange 300-24 der kører som en drøm men personligt ville jeg vælge en 320 CE. tror jeg du ville blive mest glad for. du kan eventuelt prøve min inden du køber hvis du vil se hvordan sådan en kører?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja fede biler og gode motore.

    Min erfering siger mig at man klart skal vælge en 24Ver over den gamle 300E altså en 300E-24

    Det er korrekt at styreboksen eller rette sagt tændings modulet på en 300E-24 er hunde dyrt, men det er fordi folk ikke tjekker at der er kølepasta melle tændings modul og inderskærm som fungere som køling.
    Så der er altså ikek noget at være bange for med hensyn til tændings boksen på en 300E-24 hvis man bare lige har fået skruet den af og givet den det lilel service med nyt kølepasta som koster under 30 min. gør det selv fix.
    Problemmet er at det tørre ud med tiden og da bilerne er ved at have nogle år på bagen, så står de af, fordi de ikek blvier kølet ned da kølepastaen som ska loverførre varmen til inderskærmen er tørret ud.

    Men derimod synes jeg at man skal være meget vågen omkring de nye M104 motore pga. deres dårlige lednings net som er gennemgående i hele bilen, men som komemr til udtryk i motor rummet da varme og kulde påvirkningerne her er størst.
    Man har jo brugt denne biologiske nedbrydelige lednings isolater som formuller med tiden (den er jo ligesom lavet af biologisk nedbrydeligt materiale) og dermed har man kortslutninger og andre sjove finurligheder i ledningsnettet og dette kan man ikke gøre noget ved, det sker bare uanset om man lige servicere den eller ej. :p
    Og jeg har da hørt om regninger på sådanne M104ere E280 og E320ere som har løbet op i mere end hvad 2 tændings moduller til en 300E.24 ville have kostet.
    Dels fordi de fleste ikke fatter hvor fejlen ligger og så bare skifter ud efter godt befindende, men også fordi at når først kortslutningerne sker, bla. ved tændspolerne, så kan man brænde styre boksene af osv.
    HVor om alting er, så er man tvugnet ud i at sikre sig at bilen enten har fået skiftet lednigns nettet i motorrummet for en herre gård, eller også så kommer konsekvenserne i form af underlige udsættere og andet sjov med afbrænding af styrbokse til følge.

    Nu er vi jo et par gutter der komemr på havnen som efterhånden alle har den 1 gen. M104 motor med det gode lednignsnet, og ingen af os har nogen sinde haft problemmer med selve tændings modulet og vi tæller da godt 6-8 gutter med denne vidunderlige motor 300E-24 :love:

    Jeg har også en bekendt som har en C 36 AMG, han står netop i samme situation med at hans lednings net er lige til at kaste ud, så han skal nu købe nyt for over 10 Jern plus en tændspole.
    Jeg har alle dage altid varmt anbefalet at holde sig til 2 gen. W124ere.
    Men ingen tvivl om at en M104 motor af den nye gen. er en dejligere motor fordi den er elektronisk styret med sprøjt og tænding.
    Men det gør så også at den så godt som slet ikke er til at rode med for gør det selv manden og fejlsøge på som med den gamle M104er :)

    Og trods den nye er på eks. 3.2 litter mod den gamles 3.0 litter så har de samme Hk 220 Hk. men 3.2eren har så et bedre moment.
    Men da dens motor karekterstik blev udviklet til at yde S klassen en god lydlys trækker, så er 300E.24 faktisk stadig hurtigere fra 0.100 trods den nye har meget mere moment. hele 0.1 sek. :lol:
     
  5. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    ja det er jo hver sin smag ;-) heldigvis da. haha

    og ja de ny type har det med at have dårligt led.net. heldigvis noget man kan tjekke inden man køber hvis man kigger på ledningerne.
    ja der er mange herinde der har den gamle 300-24v og det er også en super dejlig bil og kører upåklageligt hvis tændingsmodulet som sagt er efterset på samme måde som med led.net på den nye. ;-) jeg er personligt til 320, kan skyldes jeg er gammel bmw mand, haha men man kan jo som sagt tage ud og kigge på begge og se hvad man mest er til. vi har jo heldigvis tester heroppe så det er dejligt nemt at smide den på den nye type og finde fejl som jeg uheldigvis skal idag desværre. men held og lykke på jagten efter din drømmebil.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja med en tester kan man komem rigtig langt i de fleste tilfælde :)

    Men det er faktisk en af hoved årsagerne til at folk får skiftet alt muligt mellem himmel og jord på biler med dårligt ledningsnet.
    Fordi det kan testeren jo ikke lige sige, men så siger den eks. kortslutning ved giver elelr tændspole og tændings anlæg og så skifter baggårds mekanikkeren bare disse dele ud og kunden betaler lære pengene ind til han finder ud af at der findes et sådan fenomen med dårligt lednigns net på en mercedes M104 ny model bil :lol:

    Mange finder også ud af det ved udskiftning af toppakning som også er en af de ting som skal gøres på samtlige 6 cyl. motore uanset om det er M103 elelr M104 gl. og ny model.

    Men når man så vrider godt og grundigt ved afmonteringen af ledningsnettet for at komem til topstykket, så kommer mekanikkerens største marridt når han har samlet det hele igen og der så er intet der virker :shock: de trro jo det er noget med deres samling at gøre osv. men så er det bare den tikkende bombe i form at pårøst ledningsnet der har ventet på at blvie vækket til live der spiller dem et puds og der findes immervæk rigtig mange gamle hunde i faget som er super dyligte til alt det mekaniske på bilerne, men som virkelig intet ander om elektronik og strøm.

    Men nok om det, som du siger så er det bare død vigtig at man finder ud af om det er skiftet inden man køber sådan en.

    Men bare lige for at få det sidste med, så er selve den elektroniske gas regulerings enhed på en M104 ny model jo også en af synderne, som virkelig er rædsom dyr at skifte.
    Her køre den gl. model jo mekanisk og hvis den har elekstronisk gas spjæld som dem med ASR, så er den samme enhed delt op i hele 3 dele som kan skiftes induviduelt i modsætning til den nye model hvor det hele er indbygget i gas spjældet.

    Men man skal købe bil som udgangs punkt i at de virker og ikke alel de fejl man måske alligevel aldrig kommer til at opleve 8)
     
  7. Falle

    Falle Member

    Joined:
    14 Januar 2008
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    MB - GLC 250 4 matic
    Km:
    122000
    Årgang:
    2017
    Bil nr. 2:
    MB - A200
    Bil nr. 2 Km:
    65000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Uha-Uha, når man læser hvad Brabus skriver om MB med ny model M104 motor, så er det jo en dårlig bil, dårlig ledningsnæt,dårlig gasregulator og toppakning der går, jeg overvejer da at sælge min E320 fra 1994 kun kørt 170000 km håber jeg kan sælge den inden alle de fejl opstår :cry:
    Falle
     
  8. Hartman

    Hartman Member

    Joined:
    1 April 2007
    Indlæg:
    88
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    131000
    Årgang:
    1990
    Det lyder lidt spændende med kølepastaen, det må jeg da se at få gjort på min. Men jeg har lige et lille spørgsmål, hvor køber man kølepasta og skal man "bare" skrue tændingsmodulet af og smøre pasta direkte på modulet og hvor meget ? Er det nødvendigt med lidt afrensning først, jeg har aldrig rodet med sådan noget før, så jeg er helt blank på fremgangs måden.

    Hilsner fra

    Hartman
     
  9. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej

    Jeg har kunne læse mig til at det ikke er ualmindeligt at toppakningen går på 300E-24'erne.. Har også selv været ude for dette og det var bestemt ikke en billig fornøjelse..


    Jeg er lige med på en lytter her, det er nemlig også første gang jeg hører til dette problem..

    Mvh Kåre
     
  10. Cetti

    Cetti New Member

    Joined:
    28 Februar 2011
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen

    Det var overraskende mange gode svar, det havde jeg alligevel ikke forventet.

    Det virker på mig som om at en ce-24 er det mest rigtige valg, da det er vigtigt at jeg selv kan rode med det, hvis skidtet går i stykker. Hvor går jeres smertegrænse med hensyn til kilometertal og service historie ? Er der nogle af jer der har erfaringer med import fra tyskland. Da det danske marked ikke er så attraktivt på nuværende tidspunkt.

    Cetti :gr8:
     
  11. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    der vil altid være nogle ting som de enkle modeller er kendt for at lave fejl med men gør dig selv den tjeneste at kigge dem ordentlig igennem inden køb og lad være at købe dem hvis du kan se der har været fusket med noget overhoved og så vil jeg bare råde dig til at finde en der ikke har gået over 200.000 i hvert fald. men måske du kunne lokke en herinde fra til at tage med ud og kigge og gå dem igennem inden salg. der er mange der ved lige præcis hvad der skal kigges efter og får som regel gået dem mere efter når man er to ude der ved lidt om det :)
     
  12. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  13. Cetti

    Cetti New Member

    Joined:
    28 Februar 2011
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hehe, hvis jeg havde penge nok, så var det sgu nok også en mulighed :D Sådan en 124 coupe med amg styling er ikke til at tage fejl af :mrgreen:

    Jeg overvejer at importerer bilen fra tyskland, da udvalget er væsentlig større. Min umiddelbare plan er at bruge firmaet autohenter.dk

    Fedt med alle de gode svar.
     
  14. Cetti

    Cetti New Member

    Joined:
    28 Februar 2011
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Sådan en 124 coupe med AMG styling er ikke til at tage fejl af ! :cool:

    Min nuværende plan er at benytte mig af firmaet autohenter.dk til at hente en hjem fra tyskland. Er der nogle som har erfaring med dette, eller som eventuelt kender andre muligheder ?
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har her Mercedes egen guide til hvordan i løsner jeres tændings modul på den korrkete måde (hvis der er sådan en) :lol:

    Det i skal lægge mærke til er at der også er en special folie som ikke må fjernes, så man skal være lidt påpasselig når man fjerne modullet så dette ikke blvier revet i stykker.

    Men i kan købe Kølepasta hos div. elektronik firmaer og computer forretninger, her er et par stykker:

    Den lidt dyre men mere effektive :arrow: http://www.coolerkit.dk/arctic_cooling_mx_4___4g-p-1561.html?bgsid=5ct97em2cd4hr3baun99g6e1n6
    Den billige og helt almindelige type :arrow: http://www.coolerkit.dk/arctic_silver_ceramique___2_7g-p-940.html
    Der skulle være rigeligt i de tuber som jeg har linket til, men der findes flere meget dyre på siden, men det er ikke nødvendigt.
    Den org. er faktisk mindre effektiv end det som jeg linker til her i begge tilfælde.

    Her har i guiden til hvordan man bruger 20 min i en kaffe pause på at nusse med sit tændings modul 8)
    Guide :arrow: http://www.w124-zone.com/downloads/MB CD/W124/w124CD1/Program/Engine/104/15-2093.pdf
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jow jow :lol:

    Nu skal du jo nok regne med at når det gælder om en sammenligning, så går man lide mere i spidsfindighederne end som så, derfor er det jo ikke sikkert at disse ting vil opstå i din tid 8) eller at din bil ikke allerede "har" fået skiftet delene :gr8:

    Men jeg tror ikke jeg på noget tidspunkt skrev at toppakningen går, men det er alm. kendt at de 6 cyl. med forkammer kæde jo netop her dette problem med tætning mellem de 4 flader der netop skal mødes og holde tæt op ad hinanden, tit sveder godt med olie.
    Det er noget de alle lider under dels grundet konstruktionen og dels grunden toppakningen.
    Det er netop derfor mercedes har viderudviklet på deres toppakninger, så de netop er forstærket i dises områder og holder bedre ;)
    Så køre man med org. toppakning, så er chancen mange gange større, dels fordi bilen sikkert har gået nogle km. og dels fordi toppakningerne er for svage omkring dette punkt samt olie gennemførings hullet, der på den nye har en kober rings forstærkning.
    Men det er samme problematik på alle de 6 cyl. og ikke "KUN" på sådan en som du har fået fingerne i :D

    Som jeg siger, så ville jeg da ønkse at jeg også kunne nyde godt af elektronisk indsprøjtning samt tænding, frem for den gammeldags slitage model med tændings fordeler og rotor osv. mekaniske dyser som heller ikke holder evigt osv.

    Men overall, så er det mest hyklerisk at vrage en 300E-24 af den simple årsag som tændings modulet, da det nemt er klaret på under 20 min.
    Hvorimod man ikke kan servicere sig ud af eks. dårligt lednignsnet uden at skulle kaste boksen, og dét er der godt nok mange som synes er en underlig overraskelse at få på en bil man måske har købt med måske under 100.000 Km. på klokken osv.

    Og tro mig, hvis ikke din bil har fået det udskiftet, så skal det nok komme, længe inden både motor og karosse er slidt op :gr8:
    Men hvis det kan gøre dig gladere, så kan jeg afslørre at det er ALLE W124ere efter 1993 som har dette lednignsnet, ja selv diesel bilerne har det og de 4 cyl.
    Men de lider bare ikke under den samme varme udvikling som de 6 benede gør.
    Og ja for at tage dem alle med, så har E500 og E420 samme problem og de er faktisk lige så slemme som 320erne, men dem er der bare ikek solgt så mange af, så dem høre man ikke om på samme måde. ;)
     
  17. Hartman

    Hartman Member

    Joined:
    1 April 2007
    Indlæg:
    88
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    131000
    Årgang:
    1990
    Så er det med at komme igang med kærlig pleje af tændings modulet, tusind tak Brabus.....
     
  18. Falle

    Falle Member

    Joined:
    14 Januar 2008
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    MB - GLC 250 4 matic
    Km:
    122000
    Årgang:
    2017
    Bil nr. 2:
    MB - A200
    Bil nr. 2 Km:
    65000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Brabus.
    Det var med et slet skjult glimt i øjet det jeg skrev, der går "nok" mange år før jeg sælger en så fin bil, uanset eventuelle fejl der kan opstå på den, det er stadigvæk betydelig færre fejl end på alle andre biler, og med den hjælp man får hos dig og mange andre gode venner her på siden, kan det aldrig gå helt galt, så tak for alle de gode breve der er her.
    Falle :lol:
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    hehe, det er bare ok :-D
    Men ja sådan en E320 er en fin bil med motoren på langs i sex spand :D
     
  20. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Det er en grim historie med ledningsnettet, men desværre sand og grim som arvesynden. Jeg har håndbygget et komplet motor ledningsnet fordi mit originale var sprødt i isoleringen. Derfor er alle ledninger nu silikone og rødt. ;)

    Sent from Desire HD with LeeDroid ROM 2.2
     

Del denne side