Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

mercedes automatgear driller

Emne i 'Øvrige serier' startet af littau, 14 Marts 2012.

  1. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    nu er den gal igen


    jeg har en mercedes c220cdi fra 2001 w202.. med trip tronic

    1 problemet er: ved kold motor er det som om den hænger i 4 gaer, skal næsten over 3000 omdr, før den skifter.. den GØR det kun en gang. så gør den det ikke mer. indtil næste gang den er kold.

    2 problem. det er også som om den ikke ved hvad gear den skal tage... nogen gange vælger den 1 gear, hvor den nok burde tage 2 gear. så den laver motor bremse. underligt. dette problem kan undgås ved at sidde den i Winter. så bruger den ikke 1gear.

    jeg har prøvet følgene ting:

    fået læst fejlkoder ud. der var en gamle der nu er slette.
    org filter fra mercedes samt stikket der går ind i gearkassen er renset og rengjort. der var ikke olie i det. skylning af conveter og gearkassen med nyt olie.

    og det resultere i af den hænger hver gang jeg starter den. det er faktisk blivet meget værer.

    det hele er lavet hos automester. så jeg kan ikke tjekke oliestanden da der ikke er oliepind i sådan en.

    jeg ved ikke om det olie der fucker den op. det skal lige siges af det er det samme værksted som lavet service på den ind jeg købt den.

    nogen bud

    :-?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    få Mercedes til at læse fejlkoder ud og kontrolere oliestand
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være gearkassens olie temp føler der viser forkert temperatur, så styringen tror at den er for varm. Det for gearkassen til at gå i køling mode, hvor den så vidt muligt holder omdrjeningerne oppe på motoren for at få så meget køling som muligt.

    Det kan også være gearvælgeren der driller.

    Eller et dårligt batteri kan få bilen til at give en masse fejl koder og få forskellige systemer til at gå i fejl mode. Men siden det kun er gearkassen der er dårlig, så tvivler jeg på at det er batteriet.
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Det kan jeg bekræfte.
    Med mit gamle batteri (hvor gammel den var, vides ikke) men sommetider lyste min ABS lampe op, efter start og kunne altid slukkes når jeg slukkede for motor og startede op igen.
    Efter at have været en tur forbi batterispecialisten Carlsen i Køge og købt et speciel ekstra kraftig batteri til 1900 af kongens mønt. Har ABS lampen ikke vist sig siden. :gr8:
     
  5. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Jeg har en ide´til lidt fejlsøgning.
    Uden jeg vil gøre mig til specialist på autogear kan jeg fortælle at jeg engang var indehaver af en JEEP med en drivlinie ( 2,7 cdi og 5 gear tiptroniic) fra MERCEDES
    Indtil jeg monterede et nyt batteri i den, :-o havde den det med at gå i fejlprogram når jeg startede den første gang om morgenen.
    Den blev så vidt jeg husker hængende i 2 gear og gad ikke skifte op.
    Løsning -ind til siden stop bil - start igen og så var den ok resten af dagen lige til næste morgen. :evil:

    Det lyder ikke helt som det samme med din bil.

    Til gengæld kan jeg sige at min stadig var lidt underlig bagefter med skiftesekvenser og måden den gjorde det på.
    OG den var utæt ved stikket der går ind i gearkassen. JEg købte en ny adapter ved MB ( den del der går ind i gearkassen-der sidder en o-ring på som var def ) og "prøvede" at montere den.
    Det viste sig at der havde været nogle før mig for gevindet inde i gearkassen var smadret. ØV :bad: ØV

    MB sagde til mig at jeg skulle have ny gearkasse for det kunne ikke laves!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yes: :-((

    Jeg giver ikke op så let så stor var min glææææde da jeg fik kontakt med en GURU ( tidliger diagnoseteknikker ved MB )
    OG JA DET SIGER JO IKKE SÅ LIDT OM MB`S MÅDE AT HIVE PENGE OP AF FOLKS LOMMER !!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :whip: der sagde at hvis man skiftede den "plade" der sidder i bunden af gearkassen ville jeg både få skiftet mit defekte gevind og div givere, følere mv.
    Han sagde også at MB havde haft problemer med de tidliger af de "plader" da de var lavet af et plastmateriale som giver sig og bliver skævt med mange mærkelige fejl til følge.
    Jeg så den efterfølgende og der var både små spoler og niveau føler dimser plus en masse andet.

    Jeg mener at jeg sammen lagt gav under 2000,- for at få det lavet :eek: :eek: :eek: og der mener jeg en ny gearkasse som MB anbefalede vil være noget dyre ik`? :whistle:

    Det korte af det lange er at den fejlede absolut intet bagefter og fungerede 100% som den skulle!

    Nu ved jeg ikke hvor meget din bil har kørt og om den mulgvis er "slidt" op, men den høre jo givetvis til "de tidligere" som min GURU omtalte så det kunne jo være ???? min var fra 2004.

    Bare en ide´---held og lykke med fejlsøgningen.
     
  6. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej tak for de hurtige input..

    den har lige fået en nyt varta batteri...

    angåen de der følere de beskriver hvor sidder de henne. er det noget jeg selv kan skifte evt. hvis ikke hvad tar du for det.
    for jeg er ved og løbe træt i det.

    er der også den der plade på min

    der nogen der skriver af det er konverter. hvad mener i om det
     
  7. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    olie pinde de brugte var en universal. de sagde af den skulle helt ned til et stop da den var alt for lang. og der var to mærker et hvor der stod 85c. og et der stod 15c...
    mener de brugte 85c. fordi motor var varm.. er det normalt. virker underligt :roll:
     
  8. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Ja den tror jeg er go nok. Har set det før. så hvis ellers der var nok olie på den ved den test er det ikke det.
    Du har endnu ikke fortalt hvor mange kilometer den har "gået"? :|
    Måske er den slidt alligevel, så det er det der er probelmet. :cry:
     
  9. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  10. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det står i min profil.. :D 517000
     

Del denne side