Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mercedes 0-250 Kmt

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 17 Oktober 2009.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så fik jeg skruet en lille video sammen.
    Mercedes SL60 AMG kompressor

    650Hk og 1100 Nm




    Ps: skrug op for lyden :D
     

    Attached Files:

    • SL60.wmv
      File size:
      18.3 MB
      Visninger:
      1,695
  2. Skipper

    Skipper New Member

    Joined:
    6 Oktober 2009
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 D
    Km:
    499
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Djaabo

    Ganske imponerende

    Skipper
     
  3. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    Så den også lige på BG.. nøøøj sagde jeg :)

    ikke tænkte.. sagde :D
     
  4. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    hold da k... :eek: det fungere det der :gr8: .. Hvor skriver man sig op til en tur i den? ;)
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja der var nogle stykker her der forspurgte en video, men desværre er 0-100 ikke helt i top. Har ikke mine slip line dæk på, så den laver en del antispin i starten:-/
     
  6. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Er du da sunshine den vil frermad. :D

    Og så den lyd. huuuha.

    Vi snakker da 0-100 på 4-5 sekunder?
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Med slip line dæk, er det ligeud 4 sekunder.
    Mit mål er 3,5........
    Men der skal en anden gearkasse på og 0,2 bar mere i tryk

    Vinter project:)
     
  8. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja okay. sad bare lige og talte sekunder, men under alle omstændigheder så går det jævt stærkt. :)

    Hvorfor skal der en anden gearkasse på?

    Fra en anden model eller hvordan??


    Mvh. Rasmus N
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er kun en 4 trins gearkasse.

    1 gear er lidt høj, så en 5 tins gearkasse og et bag tøj med en lavere udvæksling ville give en del på 0-100.

    Med det er rimelig omfattende at skifte til 5 trins gearkasse, da den 4 trins er vacum stryret og den 5 trins er elektronisk via databus.

    Så det er både gearkasse, gearkasse styring og motor styring jeg skal have over på.

    Skal bare finde en sl500 fra efter 96
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
  11. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Har selv haft tanken med en 5 trins.

    Så vidt jeg bare har læst mig til er den eneste forskel at 5. gear er elektronisk styret, resten er normalt - altså vacuum styret. tager jeg fejl?

    Nu snakker jeg så godt nok om w124, det kan jo godt være der er forskel. men tvivler lidt. :)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja en W124er 5 trins er blot en 4 trins hvor der er bygget et ekstra gear på som er elektronisk styret.

    Det er noget nemmere at bygge den på, end det som Jacob skal i gang med :cool:

    Fed video Jacob, men jeg må altså sige det var MEGET mere imponerende at side ved siden af, mens Bjørnen bryggede voldsomhed da den skød afsted :mrgreen:
    Jeg synes bestemt den brabus du linker til er meget hurtigere :mrgreen: hihi ej, den rykker vist ikke lige så godt som din :)

    Det kunne være sjovt at se hvis du fik lov at bygge samme system på Normandens W124er 6.5er og se hvad der så kunne ske, jeg tror jeg ville gemme mig :mrgreen:
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ville ikke turde lave kompressor på normandens... tror ikke stempelringene ville kunne klare det :lol:

    Ej, jeg tror at den ville rykke bagtøjet fra hinanden med 700-800Hk
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hihi :D jo så længe man husker at køre på castrol 10/60 så sker der nok ikke noget, men når tidligere ejere ligefrem påstår at det er bedst at køre på mineralsk olie, så tror jeg heller ikke at ringene ville holde ret længe om det så var en 3-6er, ja så er jeg faktisk ret sikker på at det ikke holder, det er sådan en fornemmelse jeg har synes jeg :lol:
     

Del denne side