Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Mangler en cylinder..

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Kwaks, 1 Juli 2016.

  1. Kwaks

    Kwaks New Member

    Joined:
    22 Marts 2014
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    153000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej allesammen.

    Jeg har fået mig en mindre udfording med min W124 24v som har valgt ikke at anvende nr. 2 cylinder.
    Problemet var i starten periodisk ved start og rettede sig efter en mindre opgasning, og jeg tænkte så at den bare lige skulle igang.
    Nu strejker den så konsekvent og jeg er nået frem til at det er min mængdefordeler der er defekt. (mangler lige de sidste undersøgelser ad indsugningsmanifols og sammenligning med anden dyse..)
    Jeg har: Skiftet fordelerdæksel, rotor, tjekket gnist (ok), og brændstoftilførsel igennem rør fra fordeler til dyse og igennem dyse. Dyse fordeler fint, men der kommer ikke meget igennem - kun lige dryp..
    Jeg tænker, hvis det er brændstoffordeleren, selvfølgelig at skifte den, men kan det(er det muligt) at renovere fordeleren med nye pakninger uden at ændre på indstillinger i den? I så fald, hvor kan jeg finde et renoveringskit?
    Jeg håber på at en af jer måske har et svar?
    Mvh Jon
     
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det kan sagtens være en dyse der skal igang... eller snavs på tændrør

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     
  4. Kwaks

    Kwaks New Member

    Joined:
    22 Marts 2014
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    153000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for jeres svar - jeg har ikke været ude på det store og søge, men ledt her..
    Der er også diverse tråde, men næsten hver har forskellige årsager/symptomer hvilket jo også giver inspiration..
     
  5. Kwaks

    Kwaks New Member

    Joined:
    22 Marts 2014
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    153000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nå - fik fejlsøgt det sidste.
    Dyser, fordeler og tænding tjekker ok, men kompression er på ca. 5 bar..:-(
    Jeg tænker at der er røget en stempelring..så nu overvejer jeg mulighederne..

    Tak for jeres hjælp allesammen.
    Mvh, jon
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Køb min 320 motor og læg Den i

    Sendt fra min HTC Desire 620 med Tapatalk
     
  7. Kwaks

    Kwaks New Member

    Joined:
    22 Marts 2014
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    153000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Martin.

    Ja, det kunne være en mulighed..hvad er stand, km etc, og ikke mindst pris på din motor?
    Ellers tænker jeg ophug med salg af dele..selvfølgelig helst salg af den hele, men det er svært at sælge en bil der ikke kører..:)

    Mvh, Jon
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Den er på dba :)

    Sendt fra min HTC Desire 620 med Tapatalk
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har du overvejet at dårlig kompression også kan skyldes utætte, dårlige eller brændte ventiler eller ventil sæder.
    Det behøver ikke være stemple ringe/stempler.
    Toppen er jo hurtig og afmontere og så kan du se både stempler og ventiler.
    Dernæst er årsagen vigtig at finde, er det stempel, så det med garanti næsten pga. Den har fået for lidt brændstof og derfor brændt et bitte hul i stemplet. De plejer ikke at fejle på hverken stempler eller ringe sådan bare lige.
    Ventilere er dog intrasandte.
    Lav evt. En blow by test. Den fortæller hvor din kompression forsvinder hen.
    Fisen i udstødningen= udstødningsventil.
    Fisen i indsugningen= indsugningskanalen
    Fisen fra oliepåfyldningshullet = ventilstamme pakninger itu eller ventiler
    Fisen i olie pindsrøret = cyl/stempler/ringe

    Blot til info.
    Jeg havde samtlige midterste stempelringe (olie skrabe ringe) knækkede ikke bare et sted men i flere stykker, på alle 6 stempler og jeg havde kompression på 14 på alle 6 stempler.
    Så det er ikke altid knækkede stempelringe giver dårlig kompression, min kørte fint med massere af power men smed en kort men god blå røgsky ved igangsætning efter påløb/motorbremsning.
     
    Sidst redigeret: 6 Juli 2016
  10. Kwaks

    Kwaks New Member

    Joined:
    22 Marts 2014
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    153000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus.

    Mange tak for dit svar.
    Jeg har ikke opdateret tråden, men jeg havde ikke tænkt tanken om ventiler før efter.
    Desuden fik jeg ikke skrevet at da jeg gik igang, fandt jeg at tændrøret var helt løst..det havde jeg selvfølgelig ikke tjekket..:-(
    Og nej, jeg havde ikke tænkt på en blow-by test. Det bliver I morgen.
    Jeg havde egentligt tænkt mig at sælge den, brændt ventil, ring eller ej, men nu tror jeg lige jeg klapper hesten. Er alligevel blevet brændt af af en potentiel køber, så det passer måske meget godt.
    Jeg tænker at hvis den havde gået tyndt (lean), så er risikoen for at den brænder et stempel vel lidt betinget at den har haft tænding, hvilket den ikke har haft?
    Jeg lover at opdatere når der er nyt:)

    God aften, mvh jon
     

Del denne side