Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Manglende trækkraft og hun hopper

Emne i 'Dieselmotorer' startet af funkyman, 1 November 2007.

  1. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Kære alle,

    Nu er det jo blevet koldere og fruen er begyndt at opføre sig mærkeligt ved kold motor :-(

    Hun har fået skiftet alle flydende vædsker og filtre for 2 måneder siden og mængden er kontrolleret. Efter udskiftning af ovenstående har hun kørt som en drøm, men ikke mere ... kører ekstremt langt ud i de enkelte gear og har næsten ingen HK og så den der hoppende fornemmelse når man giver lidt mere pedal for at i det mindste at flytte sig bare lidt :) - absolut ikke bundgas!

    Kender nogen til disse symptomer og en løsning ?

    mange venlige fra

    Claus Bay
     
  2. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Claus.
    Det er sikkert den dåse som sidder ovenpå dieselpumpen. Nu kan jeg jo ikke komme i tanke om navnet, men det virkede over al forventning på min turbo diesel. Jeg var nær bakket ind i porten hos Bosch Diesel, da den mod sædvane bare satte afsted næsten uden at røre speaderen :wink:
    Mon ikke den hedder ADAC dåsen. Er forbundet til vaccum.
     
  3. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Preben,

    Er den frækkert dyr at skifte ?
     
  4. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    1 par tusser vel, jeg har fortrængt det :!:
     
  5. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    er det en sugediesel eller turbodiesel ? Den nævnte komponent hedder ALDA dåse, men findeskun på en turbodiesel hvis det er den jeg tænker på. Er det den dåse jeg tænker på, så kan den pilles af og vaskes ud med bremserens, det samme med slangen fra manifold til dåsen, og så er der igen fuld effekt.

    Problemet kommer oftest på diesler med abgas system, hvor sodpartikler fra udstødningen ender indsugningen og med tiden blokkerer for tryksignalet fra manifold til pumpe.
     
  6. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Det er en sugediesel tror jeg :) Den har i hvert fald ikke turbo LOL
     
  7. Thorgrimm

    Thorgrimm New Member

    Joined:
    31 August 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Det er nøjagtig samme problem jeg har forsøgt at beskrive i en anden tråd med manglende trækkraft. Min er en 250 diesel uden turbo. jeg har også skiftet alle vædsker og dertil endda filtre og gløderør. Så jeg lurer også på, hvad der er galt her.
     
  8. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Thorgrimm,

    Jeg så godt din tråd :) mon ikke vi finder en løsning ?

    Har prøvet at lade den stå i tomgang 10 min og det hjælper lidt :-(
     
  9. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    og lige lidt mere:

    min fik også den store tur, alle vædsker, filtre, gløderør, pakninger ved dyser og hvad de nu ellers kunne finde på hos Lubben's Auto :)

    Det var ligesom at få en ny bil!

    Her til morgen ligger den lige omkring 5 grader, så nu må vi se hvordan hun arter sig.
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Synes det lyder som om at den ikke får brændstof nok. !

    Min første indskydelse var oprindeligt brændstof filtre. i flertal (For i har selvfølgelig skiftet dem begge, ik' ?) :wink:

    Det næste jeg vil foreslå er at i en dag når tanken er næsten tom - Tapper resten af brændstoffet af, og kontrollerer tanksien.
    Den finder i ved at afmontere fremløbsslangen, og skrue den store møtrik ud. Tanksien er fastmonteret på den.
    Når sien så er ren og fin, afmonteres brændstofslangen også i den anden ende, og blæses igennem med trykluft.
     
  11. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Begge filtre er skifte ... har lige konstateret at den generelt mangler trækkraft :-(
     
  12. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du bør måske overveje at skifte tanksien med en ny (koster ca. 100 kr originalt mener jeg. Det kommer nok lidt an på hvor stoppet den er....

    Det tyder lidt på manglende brændstof det du beskriver og hvis begge filtre er skiftet er det jo ikke det. Det kunne måske være en utæt brændstofslange, så suger den altså luft ind :)

    /Martin
     
  13. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hejsa

    som jeg ser det, har i efterhånden været hele vejen rundt,- men jeg kom til at tænke på, jeg havde selv et problem med urolig motorgang, og det viste sig at det var tomgangsrelæet (ELR) der var gået sig en tur ud på de evige relæmarker.......


    Da jeg købte en andet hos gørløse, lagde jeg mærke til at på faktura stod der "med anti... et eller andet" som jeg spurgte hvad det betød,- svaret var at det indeholdt en antishock funktion som modvirker at motoren hugger,- så jeg tænkte om det kunne være der fejlen måske lå hos jer.......


    jeg synes snart alle muligheder var udtømte, og så kom jeg til at tænke om dette kunne være en mulighed.


    Jeg skal sige at min motor kører som en drøm efter dette relæ blev skiftet. - før jeg fandt fejlen tænkte jeg at det var tid til en større pumperenovering mv,- men jeg slap med skrækken ;)
     
  14. eigilck

    eigilck New Member

    Joined:
    25 November 2006
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fredericia(Skærbæk)
    Ratings:
    +0 / 0
    mht det relæ der, gad vid om min har samme problem. min er en 250d 20ventilet fra 94, den trækker nogengange svagt og lige pludselig er det som om der er noget der slår til og den trækker total godt igen. Er det et problem der kan læses ved fejludlæsning evt.?
     
  15. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej eigilck!

    Første prioritet må være et par nye brændstoffiltre !

    Men på din 20 v'er kan det muligvis også være en utæthed ved de klare plastslanger der sidder på dit brændstoffiltet og brændstofpumpe.
    Disse slanger slutter tæt med en lille o-ring, som indimellem går til.

    Start med nye slanger (de er rørende billige) før du evt. går videre til et dyrt relæ. :wink:
     
  16. 124 e220

    124 e220 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2007
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hej

    ja det er os rigtig nemt og skiftet på din 220...hvis viskeren køre
    langsom er det næsten altid tegn på relæet er skifte moden :lol:
     
  17. eigilck

    eigilck New Member

    Joined:
    25 November 2006
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fredericia(Skærbæk)
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg købte straks nye filtre i dag, blot for at konstatere de var forskellige fra dem der sad der, da jeg kom hjem :-( imorgen køber jeg original ved Mercedes,
    de må da kunne finde ud af og give mig de rigtige, samt jeg vil prøve at skifte de slanger der.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    hej eigilck......... opgiv dit stelnr. når du køber reservedele så får du altid det rigtige... :D Peter
     
  19. 124 e220

    124 e220 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2007
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    det næsten os billiger og købe orginalt til en mercedes :lol: og så det rigtig
     
  20. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg er kommet til at tænke på om mit problem måske kunne være koblingen :-( ?
     

Del denne side