Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

M104.980 BRABUS indsugnings sprøjt og sug

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af BRABUS, 27 Maj 2016.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    tænkte jeg lige så godt kunne bruge tiden på og få frisket indsugnings manifolden og div. Dele frisket lidt op inden montage :)
    Indsugnings manfold glasblæst
    Div. Dele hvor gul-galvaniseringen / cadmium legeringen var forsvundet på fik jeg også glas blæst og genbehandlet i gul galvanisering / cadmium legeret :D
    Og dyserne som ikke har kørt mange km. Siden de blev skiftet, fik alligevel nye pakninger og o-ringe.
    Alle gummislanger skiftes og de gamle hårde knækkede jo nærmest af .
    Og nye gummi føder til montering af indsprøjtningen og luftfilter kasse kom på
    Mangler lige det sidste monterings billede, men det kommer :)
     

    Attached Files:

  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Meget lækkert! Cad-legering er bare så lækkert at se på. Hvor fik du "dyppet" dine sager? Pris/kg?
     
  3. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Lidt frækt, mindes da jeg renoverede en TR6
     
  4. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Ser godt ud - rigtig skrivebordsarbejde
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg fik dybet mine sager hos roskilde galvanisering
    Tog kun 1 dag. Og for de dele der ses gav jeg 400
    Det var nok lidt i overkanten, men de vat flinke og jeg er godt tilfreds med resultatet, så jeg kan komme videre med skrivebords arbejdet :D
    Manglede fandme lige 2 rør og et beslag, så må lige forbi igen inden jeg kan samle det endeligt og få en af DKs flotteste sug med sprøjt :D
     
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Tak for svar og ja, det er et flot resultat! Det er ikke en nem proces med cadmium. Der er mange kemikalie-, temperatur- og miljøforhold, der bare skal spille. Grunden til at jeg spørger er, at jeg på et tidspunkt skal have lavet noget nær det samme på et fremtidigt projekt, men jeg troede at det var blevet forbudt i DK. Du burde da lige smide ventildæksel-møtrikker, øjet til motorhejs, termostathus-bolte samt spændeklemmer og møtrikker fra filterkassen med ned i badet, for at fuldende det fabriksnye udtryk:)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du har så ret :) jeg har også samlet 2 runde,
    Ventil dæksel møtrikker som så er bolte er ikke behandlet AB fabrik og jeg har allerede skiftet fra 6 kant bolte til umbracho bolte da de lige ser lidt mere lækre ud ;)
    Og jeg huskede da servostyrings beholder dækslet og ja de 2 motor stroppe øjet skulle lige findes, fordi sidst jeg bare sleb dem på en stålbørste rundsliber, blev de vildt hurtig rustne :D
    Og luftpumpe røret der stikker meget synligt frem mellem udstødnings manifolderne fik også turen da det var mega rust farvet og ingen maling kan holde til varmen der.
    Samt udstødnings varme skjoldet ved hjælpestyrehuset og de 2 motorophængs varme skjolde.
    Der bliver garanteret flere dele som jeg når frem
     
  8. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jeg bliver helt spændt på resultatet og vil MEGET gerne se billeder, hvis du vil gøre dig den anstrengelse...
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Årk ja, jeg skal nok hælde billederne op, jeg blev bare så ivrig for at smide projektet op, så jeg ikke kunne vente til jeg var færdig ;bana så i løbet af slut på ugen skulle det gerne nå til vejs ende med indsprøjtnings suget og slut resultatet på billeder smides op her af det.
    Og forhåbentlig om nogle måneder, måske heldig før træffet på Fyn, så dukker jeg op i dytten der, men det er stadig meget uvist om jeg kan nå det endnu. :confused:
     
  10. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
  11. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Cadmium bør være forbudt, da det er en akkumulerende miljøgift - det er højst sandsynligt Fe/Zn/C efter ISO 2081, som de har udført, medmindre de har tilladelse til at bruge Cadmium. Altså en Zink-belægning med Chromium-coating, og den bliver også gul (kode C - søg på plating code c). Den gule har været ude i en årrække, da man coatede med hexavalent chrom, som er lige så giftigt som Cadmium, og desværre vist også at røre ved efterfølgende.

    Men det ser flot ud - jeg overvejer lige at lægge et besøg forbi dem, efter at have set billederne. :)
     
    Sidst redigeret: 3 Juni 2016
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Bare det at komme indenfor i hallen er en giftig oplevelse af flere kæmpe kar med boblende syre, ætsende i næsen.
    Jeg tvivler på de ikke har de fornødne godkendelser osv. Til det de laver, det er det de lever af.
    Man ser dog mest blå galvanisering da de også nævner det næsten ikke bruges mere gul galvanisering.
    Men det ville se tossede ud med det blålige look på en motor man bare ved er født i en anden tid med en anden legering.

    Jeg har i øvrigt fået de sidste dele i dag, så i løbet af i morgen ... Samle samle samle :coolguy:
     
  13. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Glæder mig til resultatet. Nu hvor den gamle alligevel er begyndende adskilt, tror jeg lige at jeg finder de beslag som ser ud til at have været gule.

    Ringede du bare til dem, eller tog du derned? Og hvor meget vil de have af forberedelse?
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tog bare derned.
    Bare der ikke er tektyl og rust på. Småstater syre badende de bruger alt andede, også ir og olie og møj.
    Har du rør, skal væsken kunne løbe ud når det hænges op. Jeg har et rør hvor bøjningerne i begge ende gør det ikke kan hænges op så væsner løber ud og dermed bliver stoppet til inden i. Disse skal så proppes grundigt af.
    Jeg har lidt udfordringer med tiden, og en 14 dages ferie står for døren, så jeg bliver nød til at vente med samlingen af det hele. Men jeg tager det hele med på havnen i roskilde på Torsdag hvor man kan se det, det har jeg fået anmodning om nemlig ☺️
     
    • Like Like x 1
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu jeg ikke har fået samlet det, så tager jeg det med på havnen da flere godt vil se det :D
     

Del denne side