Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

M103 300E 12v går ud når den bliver varm

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af coldhawaii, 26 Februar 2015.

  1. coldhawaii

    coldhawaii Member

    Joined:
    8 November 2012
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Kastrup, Hovedstaden
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E aut.
    Km:
    165000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW T3 Camper
    Bil nr. 2 Km:
    175000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Folkens

    Jeg håber i kan hjælpe. Jeg fornemmer det er et gængs problem jeg er ude i.

    Bilen starter fint og kører fantastisk når den er kold. Når det bliver varm, begynder den at humpe som gik den på 3-4 cylindre. Jeg har skiftet tændkabler, tændrør, rotor osv. og alt er gjort rent kontaktfladerne er pudset. Det burde jo heller ikke være det, når bilen starter fint.
    Har skiftet temperaturføler i topstykket som hjalp perfekt i 12 timer. Kørte en længere tur uden problemer, men her til morgen på vej til syn ville den igen ikke tage gas når den blev varm. Hvis jeg slukker og starter igen, kan den fint stå i tomgang og jeg kan gasse op uden problemer. Når bilen så skal trække, dør den.

    Jeg har hørt om det famøse OVP-relæ, men kan det være det?
    Sensor ved kruptaphjulet?

    Ser frem til at høre fra jer... 8) 8) 8)

    Mvh
    Rasmus
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    På min var det tændspolen der lavede den fejl
     
  3. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hvis du har skiftet rotor osv og det er originale dele ville jeg også skifte tændspolen 8) hjalp også på min med samme problem som på din...tjek evt ir på dit OVP relæ og på benzinindsprøjtningsrelæ(sidder til højre ved batteri)

    Mvh
    Chr
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det kan godt være tændspolen, men det kan sagtens også være andet, har du målt modstanden i rotoren?

    Nogle gange kan de gå selv om de ser helt nye ud, hvad med kullet i strømfordeler?

    Det kan også være en god ide at kigge på tændrør, de skal have en fin lysebrun kulør og være rene
     
  5. coldhawaii

    coldhawaii Member

    Joined:
    8 November 2012
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Kastrup, Hovedstaden
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E aut.
    Km:
    165000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW T3 Camper
    Bil nr. 2 Km:
    175000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Tak for gode bud. Jeg går tingene efter i weekenden, Og så må vi se om jeg ikke får det løst

    Mvh
    Rasmus
     
  6. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hmmm... kunne det være samme problem som min 420E? Jeg har brugt en mindre formue på at udskifte diverse dele, men Søren hos Automester i Uggerslev på Fyn fik kuret min. Læs evt. denne tråd : viewtopic.php?f=25&t=9689#p83327
    Mvh.
    Niels

    PS. Min kører perfekt nu. Et eller andet firma i Tyskland kunne teste og reparere min motorstyringsenhed, hvad dette så end er, og nu kører den bare super.
     

Del denne side