Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mærkbart gearskifte?

Emne i 'Automatgear' startet af Lasse, 11 November 2008.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Har gået og tænkt lidt over en ting de sidste par dage.. :p
    Hvor mærkbart bør gearskiftet være en en W124? Syntes at gearskiftet er mere rykfrit, hvis speederfoden lettes en smule, inden gearskift.
    Er der mon mulighed for finjustering? :wink:
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ja
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Okay. Hvordan justerer man så? :p
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det indgik ikke i spørgsmålet......
    den vakumdåse på venstre side af gearkassen hvor vakumslangen går på:
    tag dækslet af, der inde sidder der nogtet der ligner et "T" mærk dig udgangspositionen, og hvor meget du juster den. giv den 2 klik af gangen, og prøvekør. kan ikke huske om det er højre om eller venstre om der sænker trykket.
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Haha, holder selv meget af at tage folk på ordet :lol:
    Tak for dit svar Martin, jeg vil prøve ad :)
     
  6. CDI

    CDI New Member

    Joined:
    26 August 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Puha.... denne justering skal helst laves med et måleur som skal hænge ved bakspejlhøjde!

    Alt efter gearkassenr og farven på dåsen skal modulationstrykket justeres ellers kan man risikere at båle gearkassen af.

    Kablet som går fra gearkassen til speedertrækket skal også grundjusteres så gearskifte tidspunkterne passer.

    Og på dieselbiler skal vaccumsystemet være intakt/tæt (abgasdåser/ventiler, forlygtejustering, osv osv..) "viggoen" der sidder på siden af dieselpumpen og styrer vaccum til modulationtrykdåsen skal kontrolleres og evt. grundjusteres.

    Hvis disse ting er iorden og gearkassen i ok stand, så burde den skifte rimelig ryk-frit :wink:
     

Del denne side