Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Måske dyser?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af fa42, 7 April 2013.

  1. fa42

    fa42 New Member

    Joined:
    7 April 2013
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190D
    Km:
    166000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Søger desperat hjælp:
    190D (Samme motor som 124 200 mener jeg) Kørt 166000. Mystisk fejl opstår under kørsel:
    Et lille ryk i vognen, og bilen fortsætter på 3 cylindre. I tomgang ryster hele vognen. Efter kortere eller lidt længere kørsel kommer der igen et lille ryk, og motor kørr normal. Fejlen hyppigst den første halve time efter start. Når motoren går på 3 cylindre, udstødes kraftig hvis røg. (Det er IKKE toppakningen.)
    Mange kloge har været involveret:
    Først: Skiftet alle 3 brændstoffiltre, inkl. det i tanken.
    Undersøgt og justeret pumpe.
    haft de 4 dyser i tryk-prøve bænk. En var dårlig- men blev renoveret.
    Intet har hjulpet - undtagen naturligvis en væsenlig mindre vægt i jakkens højre inderlomme.
    En mget rutineret MB mekaniker siger så: Man kan godt trykprøve en dysse med godt resltat, og så kan den alligevel godt præstere periodevise fejl, altså vil ikke åbne.
    Hjælp en stakkels mand, - men rolig nu - har ikke en gang råd til et stykke reb - så krisen overleves - men det tærer på humøret, og glæden ved en ellers pragtfuld bil.
    Bedste hilsner
    fa42
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er bare for dumt.
    En mekanikker med respekt for sig selv tager ikke penge for en masse prøvelser hvis de ikke afhjælper fejlen som kunden kommer for at få udbederet.
    Det er hverken til fordel for kunde eller mekanikernes virksomhed/virke.
    Kunden mister penge på at få skiftet en masse dele som ikke fejlede noget alligevel og mekanikeren (de kloge) som burde vide noget om biler, de sætter deres stolthed og håndværk med deres ry, ud på et synkende skib ved at rive kunderne for DERES dyre læretimer.
    FØJ siger jeg bare :| men der kan som ofte være mere mellem himmel og jord i en sag end som så. men det er bare så typisk det der sker når "de kloge" ikke er så kloge alligevel.

    Mit råd er at få Jacob (JTC) i greve til at kikke på den.
    Han svare dig måske også i denne tråd med et fif, da han er her på Forum også.
    Han har nok en rimelig god indsigt og vigtigst af alt forståelse på disse motorer og ekstra reservedele til at ligge han kan prøve med på din bil, så der ikke skal købes 1000 prøve stumper først som du bliver betalleren af.
    Og så har han en meget fordelagtig timepris, og er om nogen, nok meget mere Mercedes mekanikker end dem du finder hos Mercedes selv, da han hovedsageligt laver på disse ældre modeller og kender dem, i forskel til dem du finder hos Mercedes eget værksted i dag. 8)
     
  3. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Ja,det er meget fornuftigt at få JACOB (jtc) til at kigge på den.
    Han er dygtig og godt menneske.
    Han kan varm anbefales.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg takker jo får de pæne ord :D

    Med hensyn til fejlen, så ville jeg kikke på om der er luft i brændstoffen som noget af det første.

    Hvis det er i orden, så er der 4 ting som kan forsage denne fejl.

    En dårlig dyse
    Utæt dyserør
    Dårligt pumpe element
    Ventilstyr som hænger.

    Problemet med denne fejl er at det er periodisk. Så det man gør, er at men får startet bilen når den er kold og håber at den begynder og gå på 3 cylender. Så holder man hånden for et indsugningsrør af gangen på manifolden og kan på den måde, finde ud af hvilken cylender hvor at fejlen er på.

    Så tager man den cylender som der er fejl på og bytter dyse og pumpe elements hovede, over med en anden cylender og ser om fejlen følger med. På den måde kan man arbejde sig frem til fejlen 8)
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    du kan også kontrollere fjedrene i fortryks ventilerne der sidder skruet ned oven i pumpen og se om en skulle være knækket.
     
  6. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, undskyld men hvad for et værksted kører du på Brabus,hvor man
    ikke betaler for "fejl søgning" men kun betaler hvis bilen er iorden :?:
    Fordi man er mekaniker, om man har 5 eller 15 års erfaring, betyder
    det jo ikke, at man bare ligger en hånd på bilen og siger den fejler
    det eller det.Man skal jo starte et sted.
    Nu skal det ikke gå ud over Jacob (JTC) for han ved RIGTIG meget,
    men han kommer selv med 4 muligheder,hvis det nu er fejl nr.4
    der er problemet, skal man så ikke betale for de 3 til 4 timer og
    måske reservedele, han har brugt for at finde den rigtige fejl.
    Det hænger jo ikke sammen.
    Og igen undskyld til dig Jacob, det er ikke for at være efter dig farvel
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Præcis heiber 8)

    Jeg kan se at Brabus fortsætter ad samme spor som hidtil :-?
    Måske jeg kigger ind igen om yderligere 6 md. og ser om det er blevet bedre.

    Men nu hvor jeg alligevel er her, vil jeg da ikke spare jer for et guldkorn rent afslutningsvist.
    Og det skal ikke koste jer en krone. :cool:

    - Mekanikeren er IKKE din fjende.

    @ fa42. Du har en død ventilløfter.
     

Del denne side