Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lyden af defekt bagtøj??

Emne i '210 serie emner' startet af ckdk88, 16 April 2012.

  1. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej

    Jeg har en w210 220CDI med en knurren fra undervognen.

    Når jeg kører 70 i 5 gear (aut) knurre det helt vild og lyder som bagtøjet er defekt, hvis jeg så acc op til 80 forsvinder det og kan komme lidt igen ved 105-110. Hvis jeg så når jeg kører 70 og det knurre skifter ned til 4 gear forsvinder det helt og bilen kører lydløst, Og det samme ved de 105-110??

    Jeg kan ikke rigtig bestemme med mig selv om det er en færdig gearkasse eller om det er et slidt bagtøj eller noget helt trejde som motor bøsninger eller andet. Eller er det bare er tilfældigt at lyden forsvinder når motoren får flere omd.
    Lyden er kommet over de sidste måneder, hvor bilen ikke har kørt så mange km, så det er ikke kommet pludsligt.

    Noget der har gode ideer til hvad jeg skal kikke efter
     
  2. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Det kan da ikke være bagtøjet, når du nu beskriver det på den måde.
    Kardan løber jo ikke flere omdrejninger når du gearer ned, det er i gearkassen hvor der sker en udveksling.
    Få checket olie på gearkasse og bagtøj, og se efter hardyskiver i begge ender og husk midterlejet på kardan.

    Erik
     
  3. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Olie er ny på både gearkasse, og bagtøj, og midterlejet er os helt nyt. Selv hælder jeg os til det er gearkassen, eller sågar motoren. Hardyskiverne er relativ friske, men jeg kan heller ikke se hvordan det skulle kunne gøre en forskel i lyden om de er slidte eller ej for de kører jo heller ikke hurtigere eller langsommere af jeg skifter gearet men holder hastigheden? Hardy skiverne skifter jeg snart da jeg allivevel har nye til og ligge, så kan jeg udelukke det.

    Jeg tænkte os på om det måske har noget med olie i gearkassen og gøre, den er påfyldt korrekt, og står på maks på målerpinden efter 100km kørsel, så der kan ikke være et problem i det. Olien er fra gørløse, så den burde jo heller ikke fejle noget, der er converter på der ikke har kørt 5000km endnu...
    Jeg fatter det ikke helt, jeg håber ikke det er en ny gearkasse, den skifter i øvrigt rigtig godt og virker som den skal.
    Lyden opfattes bare som den kommer bagfra, men det snyder sikkert, og løftet op på lift er der intet og høre nogen steder.
     
  4. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tror desværre jeg har fundet en mulig årsag :cry:, og at det er gearkassen den er galt med, da jeg skiftede converteren har jeg hældt denne olie på gearkassen:
    http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 89220310O/

    og den olie den nok skulle ha haft var denne:
    http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 89210310O/

    Så jeg er næsten 100% sikker på det er grunden, nu har jeg så bestilt den rigtig olie, og vil prøve og skifte den inden jeg kører videre, hvordan får man mest mulig olie af, nu da converteren ikke kan tappes af?

    så håber jeg det kan redde gearkassen så jeg ikke skal ha en anden på, hold kæft det vil være ærgeligt, for at en har kørt på forkert olie i 4340km... øv hvor føler jeg mig dum!!
     

Del denne side