Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

lyd efter udskiftning af oringe

Emne i 'Dieselmotorer' startet af bjarne124, 3 Februar 2016.

  1. bjarne124

    bjarne124 Member

    Joined:
    1 April 2009
    Indlæg:
    134
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250
    Km:
    251
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1.6 Aut.
    Bil nr. 2 Km:
    134000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej med jer stjernevenner, :)
    Jeg har udskiftet oringene i toppen af pumpen (det er en om605 ) da den var blevet meget utæt her( men ikke ved 2eren da den var ude ved mb og få skiftet oring på denne og de ville ikke skifte de andre for som de sagde" udskifter man jo ikke noget, der ikke er istykker... :angry: men det er en anden historie..
    jeg var meget påpasselig med ikke at røre ved elementerne i pumpen, kun lige at udskifte kobber skiverne, huske at få alle fjedrerne på plads igen, og smøre de nye oringe med ny motorolie inden montering. Og spænde og løsne med 30-35nm.
    Den er nu tæt, og går rigtig godt,.. men. . .....den havde en svag gnække lyd ved ca 1000 omdr før, og nu er det blevet lidt mere markant.. ikke under acceleration men når man slipper gassen lidt og den går let i påløb. . .
    træls lyd :oh: som fortæller folk, . . at, her kommer en totalt opslidt gammel mercer, der snart er ved at være færdig... jeg har købt en indsprøjtningsrens og smidt i tanken, men da hun efterhånden har gået små 250.000km :roll: var det måske også på tide med et par nye dysespidser og en ny kæde.. (kæde strammeren er udskiftet org. Mb ved 220.000km )men men hvad mener i?? Hun skal jo gerne gå så lydløst og velsmurt som muligt..

    Mvh. Bjarne bluestar
     

Del denne side