Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lidt spørgsmål angående niveauregulering?

Emne i 'Niveauregulering' startet af Lars190, 1 April 2012.

  1. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Nu har jeg haft folk bag i min bil og så lagt mærke til lidt olie under bunden. Har ikke tiden, pengene eller stedet til at få det lavet lige nu og skal også bruge den til arbejde, så hvis bilen er ubelastet bagi, er trykket så lavere i systemet? Der er stadig masser af olie på og den drypper ikke særlig meget så er 100% sikker på at det er kommet efter at have vægt bagi bilen for det har jeg sådan set aldrig? I en anden tråd er der en der skriver at pumpen er hårdfør så hvis resten af olien forsvandt ville den vel ikke stå af med det samme som en tomatkasse? I værste tilfælde kan man vel loope tryk og retur sammen ved beholderen så olien kun cirkulerer igennem den? Anyone? MVH Lars RJ
     
  2. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Hvis man ikke har en lift er det godt nok noget at et pille arbejde.

    Så kør du bare som du altid gør. :whistle: Pænt og nydeligt. :D

    På min ved jeg ikke hvor længe den har kørt uden olie men den er nu lavet og virker ganske efter hensigten.
     
  3. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Ja det er ikke meget der er dryppet ud så indtil videre holder jeg den under observation hvad oliestanden angår. Det er ovre bag noget afdækning ved baghjulet i passagersiden der er fugtigt. Kan ikke rigtig se om det er kobberrør da det hele er fedtet ind i rustbeskyttelse, ellers kan en stump opskåret slange sikkert være nok som en lap. Har lappet et utæt benzinrør på den måde og det virkede fint. MVH Lars.
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    det her kører med betydeligt større tryk end et benzinrør..!!
    og det er nok ik kobberrør det er lavet af NU.. men stål.. som ruster op..
    man KAN skifte det hullede rør ud med kobber.. og samle dem med en speciel forskruning..

    men det gamle stål rør plejer at være "mørt" næsten hele vejen under bilen.

    mvh Michael.
     

Del denne side