Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lidt mere special 300D

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 6 Juli 2010.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ville lige vise mit project på min 300D.
    Lidt historie:

    Købte bilen for 1 år siden, den havde gået 340.000Km, lidt overflade rust hist og her men ellers i pæn stand.
    Den var med sandfarvet stof kabine, el ruder foran og sportsline undervogn.

    Pris 15.000

    Der er i mellemtiden så blevet bygget lidt om på den.
    Følgende er lavet:

    Der er monteret faceliftede kølerhjelm.
    Faceliftede lygteglas for og bag.
    Gen 2 bagsmæk.
    Læderkabine.
    El sæder i højre og venstre side.
    Varme i bagge forsæder.
    El ruder bag.
    Sol gardin i bagrude.
    Klima anlæg fra en 300-24V benziner.
    H&R sænkningssæt.
    Amg look a like fælge.
    Renovering af motor.
    Renovering af undervogn.
    Renovering af chassis, fjernelse af rust og lakering.
    Montering af fartpilot.

    Materialer udgøre ca 5.000, ja man driver jo lidt fordele ved at arbejde med det til hverdag;-)

    Næste project er tuning til en ca 300Hk

    Dele er købt hjem:)

    Vand til luft intercooler.
    2 styk turbo ladere.
    7mm pumpe elementer.
    Div rustfrie rør og fittings.

    Jeg benytter at den i forvejen har en split manifold, så der kan køres med 2 små turbo lader og dermed mindre turbo tøven.
    Vand til luft intercooler for optimal køling og 7mm element i pumpen for den kan få noget at leve af.

    Jeg skal nok medregne en ny toppakning:)

    her er lidt billeder er bilen.
     

    Attached Files:

  2. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så meget, og så flot Mercedes for 20.000 :eek:
    Gid jeg havde evnerne, garagen og liften...

    Det bliver da den fedeste sleeper, at det er en diesel bare endnu mere 8)
    Glæder mig til at følge projektet.
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den ser fin ud. :)
    Skal der laves noget om på selve pumpen, for at få plads til større pumpeelementer ?
     
  4. bobo60

    bobo60 New Member

    Joined:
    17 Juli 2009
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Jacob

    Lækkert arbejde.

    Hvordan mon ser det ud bagved, når den får bundgas med 300 diesel-hyppere under hjelmen.

    Hvilket max ladetryk regner du med at køre med?

    God arbejdslyst med resten

    mvh
    Bo
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    De skulle kunne være der.
    Jeg installerede engang nogle 6,5 mm elementer på en række pumpe, det var der ingen kvaler med og ifølge Myna diesel, skulle det ikke volde problemer.

    Den kommer nok til at lægge en skovsnegel ligesom denne her:
    http://www.youtube.com/watch?v=S31vCdcW1QY
     
  6. Henrik66

    Henrik66 Member

    Joined:
    14 Oktober 2009
    Indlæg:
    350
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    300E Sportsline
    Km:
    287000
    Årgang:
    1992
    Super super flot bil både ude og inde :gr8:

    Kan specielt godt li´farven :lol:
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det kunne jeg forstille mig:)
     
  8. SCHMATZ6400

    SCHMATZ6400 New Member

    Joined:
    24 November 2009
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w201 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    270000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    ser sku godt ud. det har helt sikkert været et stort arbejde :)
     
  9. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Glæder mig til at se den færdig til september :p

    Så du kommer i en "rigtig" model :lol:
     
  10. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    men.. kan en alm 300d holde til turboen?

    Jeg har ikke meget forstand på det, men mener at ha hørt noget med undersmøring af stempler osv?
     
  11. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvad gør du med gearkasse? eller i det hele taget hele drivlinien for at det kan holde til alle de kræfter?

    Har nemlig gået og spekuleret i laaaang tid over hvordan og hvorledes sådan en motor skulle bygges op. (Det er nemlig næste projekt)

    Der regner jeg også med at vi lige skal stikke hovederne sammen omkring det motorprojekt Jacob.
    Hvis det selvfølgelig har interesse. ;)
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Eventuelt forstærke trækakslerne, gearkassen skal nok holde. Bare den bliver justeret lidt hårdere op.
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så kom der en om606 motor i istedet for, der er lidt mere at hive ud af den + at den kun har kørt 240K
     

    Attached Files:

  14. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    passer den lige i sådan en? :)

    det er da den 24 ventilede sugemotor ikke?
     
  15. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er en suge motor lige nu, men der skal tryk paa

    Men der er et par ting der skal aendrers for at det kan lade sig goere
     
  16. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det ser rigtig godt ud jacob.

    Men hvilke ting skal ændre for at smide en 24 ventilet motor i?

    En om606 har da ikke underkølet stempler?

    Og hvad med holdbarheden? :)
     
  17. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    en løsning kunne være at bruge trækaksler fra en 260 lang model, de er tykkere end dem på en 320 benzin !!!!
     
  18. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Dejlig bil. Lækkert projekt. 8)

    Hvor mange heste har den så nu?
     
  19. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg overvejer at smide et asr bagtoej paa, det er staerkere opbygget.

    Effekt nu, ca 150 hk
     
  20. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Her er så lidt billeder med 606 motoren i.

    Det var lidt trickky at få resonans spjældne til at arbejde rigtigt

    Men ellers er indsugningen lavet med et Green twister filter og indsugningstragten for en e500
     

    Attached Files:

Del denne side