Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lås på forsæderyglæn, coupe + startspærre

Emne i 'Vakuum-system' startet af onetwofour, 29 Oktober 2010.

  1. onetwofour

    onetwofour Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes C 180 K
    Km:
    221000
    Årgang:
    2005
    Hej experter

    Søger lige lidt hjælp til vacuum systemet.

    Mine forsæderyglæn låser ikke under kørsel.
    Har passagersædet ude lige nu, og boksen under sædet, der laver vacuum om til wire-træk virker umiddelbart ok..

    Har nu også haft førersædet ude. Når motoren startes er der ikke "sug" i de to vacuumslanger der kommer op af gulvet
    til sædets låsemekanisme. Hvor ender/begynder de slanger?

    Hvordan fejlsøger jeg? Mine nakkestøtter og centrallås virker helt fint, men er det, det "samme" vacuum som til sædet?




    Fandt også lige en startspærre under føresædet. Den ser ret hjemmelavet ud, men er den det?

    /Kent
     

    Attached Files:

  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    den er meget hjemmelavet !!

    prøv at tage måtterne op foran forsæderne, og åben kabelbakken ud mod døren, tjek vakumslanger ved siden af vakum forstærkeren, hvis systemet er lavet om til kabeltræk, kan det være pillet af et andet sted pga utæthed, den trækker vakum fra manifolden på en benzin bil. det er det samme sted som den trækker det til nakkestøtterne.
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Til tider er de hjememlavet afbrydere faktisk de mest effektive, eftersom tyven leder efter en boks og de kikker altid efter om der er noget under rattet vil jeg formode.

    Og som Konge biler skriver så er det vakum styret låse system til dit ryglæn men det skal også slå fra hvis du stopper, samtidig med motoren køre og du så åbner døren, (det gjorde det på min (W123 230CE)

    Så det er ikke styret af vakum fra motoren alene, der sidder også en ventil som skal afbryde vakum ved døråbning.

    Man kunne også godt forstille sig at låse mekanismen måske ikke ville låse op og at man derfor slog selve låsen fra i sædet, fordi så giver det mening at systemmet virker helt frem til låsen som det skal.

    Men trods den er hjemmelavet den stratspærre, som sikkert afbryder benzin pumpen under bilen, så kan den som være redningen den dag der er en som vil stikke af med bilen.

    Som udgangs punkt skal man aldrig bruge pladsen under rattet til montering af alarm elelr startspærre, det er det nemmeste sted rent monterings messigt og derfor leder de som oftest sikkert her først.
    Jeg har gemt mit i et aflåst rum der ikke er hverken aflægnings bokse eller handske rum.
    Men en lille diskredt knap kan gemmes rigtig godt, det kan en sort boks sjældent.
    Så hvis den virker, så monter den endeligt igen og gør brug af den :)
     
  4. onetwofour

    onetwofour Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes C 180 K
    Km:
    221000
    Årgang:
    2005
    Hej igen.

    Jeg havde gået og luret på den famøse knap et par gange, så igår tog jeg mod til mig og testede dens funktion og jeg tror
    det er som du siger Brabus, den afbryder benzinpumpen. Enkelt men effektivt..



    Angående vacuum, så sidder disse to banditter under mit bagsæde.
    Den største er vist til nakkestøtterne, men hvad med den lille, den med knap på toppen?

    /Kent
     

    Attached Files:

  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Her er noget du evt kan bruge
     

    Attached Files:

  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fedt Alex, det bekraftede også so mjeg sagde at hvis døren er åben mens motoren køre, så lukker den vakummet ud og sæder kan så bøjes fremad.

    I følge diagrammet, så vilel jeg jo sige at det var denne ventil hvor dørkomtakter er tilsluttet og hvor slangen fra manifolden også går hen til som måske hænger fast i åben tilstand.

    Men hvis du siger du kan mørke der er vakum op til sæderne når du har lukket døren, så prøv at sammenligne det med når du har døren åben og så om det er det samme.
    Hvis det er det, så er den deffekt.

    Måske er det fordi den ikke kan lukke ventilen helt i at det vakum du så kan mørke bare ikke er tilstrækkeligt og derfor vil det måske allgevel virker bare at skifte ventilen ?

    Men nu kan du da se hvordan det virker og hvor du skal fejlsøge 8)
     
  7. onetwofour

    onetwofour Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes C 180 K
    Km:
    221000
    Årgang:
    2005
    Hej igen, og tak for ideer og tegninger.

    Jeg ledte også lidt (ret meget faktisk) på http://www.w124-board.de, og fandt en fin beskrivelse
    af et tilsvarende problem - og løsning.

    En gennemgang af vacuumslangefordeleren (den med de gule dimser!) bag bremsekraftforstærkeren, gav et stk. revnet gummibøjning,
    og efter lidt "motion af knappen på siden af sæde med motoren igang, og den øverste dørkontakt trykket ind, kunne jeg pludselig
    mærke at sædet sad fast! Heldigvis "slap" det fri igen ved et tryk på udløserknappen :-D

    Alt i alt en operation til kr. nul (bortset fra lidt internettid :lol: )

    Takker for input for denne gang - men det er nok ikke den sidste cute

    /Kent
     

Del denne side