Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

kunne godt tænke mig???

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af heiber, 26 Juli 2013.

  1. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, jeg kunne godt tænke mig at for sat min tomgang lidt op,
    den ligger på ca.600/650 omd. uanset om den er kold eller varm,
    dvs den har det med at gå ud, når den er kold,det kunne jo være
    koldstarts dysen,men hvad så når den er varm ???
    Hvad er den rigtige måde at stille tomgangen på,tændningen
    eller på kaburatoren???
    Hvad skal den ligge på kold som varm ???
    Vi er enig om at koldstarts dysen og tomgangs dysen ikke er den samme ik`
     
  2. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Måske ikke det bedste råd...men jeg hældte en 1 liter kaburatorsprit på min 300e efter dårlig tomgang/startproblemer,og så steg den til ca 1000 omd i tomgang,men når den holder stille i D feks i et lyskryds er den igen nede omkring de 600...det er efterhånden nogle tankninger siden og har også kørt den langt ned i reservetanken,men den ligger stadig omkring 1000 omd i P/N :eek:
    Som jeg startede med at skrive,vil jeg absolut ikke råde dig til at bruge større mængder kaburatorsprit til indsprøjtningsystemet,og måske var det også lige rigeligt meget med den 1 liter jeg hældte på min :?: :?:
    Det var også for suge evt kondensvand,at jeg hældte det på min pga problemer ved koldstart,men efter at have sat nyt OVP relæ,strømfordelerdæksel og rotor har det hjulpet meget på koldstarterne 8)
    Har også lige hældt et shell adidtiv på i håb om at det kan gøre noget positiv ved dysserne...men nok ønsketænkning :?:

    Mvh
    Chr
     

Del denne side