Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Kun tre trin på 4-trins blæser....?

Emne i 'El-system' startet af ClausX, 12 Februar 2013.

  1. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Det virker som om min ventilationsblæser kun fungerer ved stilling II, III og IIII. I stilling I kan jeg ikke høre om blæseren kører og der kommer ikke luftstrøm ud af ventilationsdyserne. Kan drejekontakten være i udu? Har andre haft tilsvarende problem og repareret samme med succes?

    MVH

    Claus
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke unormalt at enten kontakt eller modstandsbro går i stykker
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Bare til orientering.

    Jeg havde også problemer med min blæser der ikke ville køre på trin 4, jeg købte så en kontakt hos Gørløse og så, vupti, var det problem løst.

    Jeg havde forinden købt en anden kontakt fra en her i Forumet, desværre viste det sig at den var forkert idet den havde tilslutninger til vacum hvor min har et kabel (ikke EL-kabel) - så du skal lige være opmærksom på denne forskel hvis du skal købe en kontakt.

    PS. Jeg har stadig denne kontakt med vacum tilslutninger hvis du skulle være interesseret.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  4. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Jeg tro mere på at din blæser er ved at være træt.
    Min begyndte på turen til Østrig at lave små pibe lyde på trin 2.
    Og den har altid næsten ikke kunne lave en luftstrøm på trin 1.

    Da vi kom hjem skillende jeg det hele ad.
    Jeg havde en anden blæsermølle til at ligge så den blev putte i. Med samme resultat.
    Pibe lyde ved trin 2.

    Nå, hvad gøre man så. :?:

    Jeg kikke så nærmer på den "gamle" mølle.
    Kullene var ikke så slidte men der var spor i banerne efter kullene.
    Ud med fjederen og så løsne kullene og et lille stykke sandpapir mellem kullet og banen.
    og så lige 10 omgange på hver af de to kul/baner.

    Lejerne fik lige en omgang W40 eller hvad det nu hedder det jeg bruger på arbejde. " Multi lube ". :whistle:

    Nu det hele var ude blev der lige støvsuget og blæst godt i gemmen. Og der kom meget "godt" ud derfra.

    I med hele skidt og nu kunne jeg mærke at der kom luft ud af dysserne ved trin 1 også.
    Og ingen pive lyde. :twisted:

    Der er bare så meget der skal skilles ad for at komme til den motor.
    Men det må jo tage den tid der skal til. :lol:
     
  5. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Endelig IKKE WD-40 produktet her eller nogle andre steder der skal Smøres.
    Det er ikke et smøre middel men derimod et vandfortrængende middel.
    Indeholder så vidt vides silicone og det smøre ikke særlig godt ret længe.

    Men ellers rigtigt Jandk.
    Det er tit smøring af bronce lejerne der skal til.
    Og forøvrigt er det "tørløbning" af disse specielle lejebronce bøsninger der er årsag til at kontakter og modstandsbro brænder i stykker.
    Ofte ivhertfald idet strømme i motoren stiger ved større friktion i motor lejer.
    I de fleste tilfælde har vores biler jo kørt rigtig mange timer og den selvsmørende effekt er fuldstændig væk.
    Så en god tynd kvalitets OLIE heri og lad det trække lidt for der efter at smøre igen, så de er godt mættet er løsningen på en problemfri blæser.
    Og forøvrigt også andre steder med lejebronze der bliver udsat for tørt og varmt miljø.
    Det vil være en dødsynd ikke at smøre sådan en motor når men alligevel "er der".
     
  6. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Som jeg så ikke fik skrevet så godt: Det er IKKE W40 vi har på arbejde. :wink:

    Der er sådan noget blåt som ikke løber når det kommer ud af dåsen. Og nej, ikke den dåse. :p

    Det er meget vedhæftig eller hvordan man nu skal sige det.
    Det løber ikke og fordamper ikke.

    Men efter jeg fik gjort det hele rent er det som om der er kommet bedre varme i bluestar .
     

Del denne side