Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Konstant varme

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af Tiban 300Diesel, 12 Januar 2009.

  1. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg har idag skiftet termostaten i min 300d. Så nu er motoren lige pluselig 90 grader istedet for 40 grader, det resultere så i jeg skal skrue lidt ned for varmen i kabinen, og det kan man bare ikke ??? så der er pænt lummersvedigt i bilen nu . Hva skyltes det mvh ivan
     
  2. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Hej Ivan
    Har prøvet noget tilsvarende i min 250TD´er (dog uden termostatskift) - Det var simpelthen en sikring der var kaput, så den ikke kunne åbne spjældet til kold luft / lukke for varmen -
    Prøv at skifte dine sikringer..... :eek:
    Mvh. Morten
     
  3. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg har målt på sikringer idag bla andet en der hed heat valve den fejlede ikke noget?????
     
  4. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Prøv med en skruetrækker at banke forsigtigt med håndtaget på din duroventil der sidder ved siden af batteriet den kan have sat sig.MVH.
     
  5. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg har pøvet at banke på den kan man evt rense ventilen for kalk og lign ???? eller det er måske kke kalk der er årsagen ????
     
  6. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Johhh det kan det vel godt være, jeg mener ventilen står åben når der ikke er strøm til den, har du målt på stikket ? for fejlen kan vist også ligge i temperaturhjulet inde i kabinen, men det vil undre mig om begge hjul skulle være defekte.
    Hvis der er strøm i stikket, er jeg ret sikker på det er duroventilen,og om den kan afkalkes og om det løser problemet er så spørsmålet, men inden for den sidste uge har jeg set der er en til salg her på forummet, til en 300 kr tror jeg det var,men at forsøge at afkalke er da et forsøg værd. MVH.
     
  7. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    så har jeg haft hatten af min varmehane og smurt den og gjort den lækker . så nu kan justere vamen igen ;ill
     

Del denne side