Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Knallert tråden, hvad har du haft/stadig ?

Emne i 'Ordet er frit' startet af BRABUS, 14 Juli 2011.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Inspireret af anden tråd der var ved at køre lidt off topic pga. knallert snak opretter jeg nu her en tråd om knallert snak i off topic forummet 8)

    Det kunen være sjovt at høre hvad i selv har gjort deby på derude og dengang og om det stadig er noget i har i garagen osv.

    For at starte et sted, så fadlt mit valg på en Puch Monza 2 gears (den uden madkassen)
    Men jeg fik hurtigt smag for mere fart og fik på et tidspunkt fat i gearaxlerne fra en 3 gears knallert som jeg kunne rykke direkte i den 2 gears maskine da alt passet lige ind/over.
    Ikke længe efter fik jeg fat i en af de ret sjælde 4 gears modeler og fik så lagt dem i motoren i stedet.

    Både alm. Maxi tunsæt af Polini mærket har været prøvet og nu sidst et såkalt 80ccm tunsæt, som ganske vist taget godt fat, ja så godt at det har smadret flere ting på drivlinien, både fortandhjulene har været kørt godt ned, men sørgligst af alt smadret det 2 gearet på mine 4 gears axler, men heldighvis er tandhjulene de samme i 1 og 2 gearet med de 3 gears modeller, så fik hurtigt erstattet det.
    Topfarten går speedometeret helt ud der går til 100 og da det er ret precist på Puch modellerne, så passer det rimelig godt.
    Yamahaerne kunne jo satme gå næsten 130,,, ja i følge speedometrene, men de havde vist også jordens største fejlvisninger... jeg kunne da komme uden om en Yamaha 4 gear der efter speedo skulle køre 130 og mit viste 100 :)

    Jeg har stadig min som står i garagen, så her er lidt billeder af dyret, dog lidt mørke...
    Men der var intet som tiden hvor man hærgede vejene med sin knallert mellem fester i nabolaget :mrgreen:
     

    Attached Files:

  2. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Puh ha det blever en lang liste, jeg startede min knallert karriere som 10 årig.
    Puch ms 50
    Kreidler 3 gear
    Puch Maxi
    Kreidler Electronic 3 gear
    Puch Maxi
    Kreidler Electronic 5 gear
    Kreidler 2 gear, med ombygget gearkasse så den havde 3 gear(kunne så køre 55kmt"lovligt")
    Vespa Super
    Suzuki Samurai
    PGO Hot 50

    Den jeg har kørt flest km på og været mest glad for er Kreidler 5gear den havde en Mahle speedway 50ccm cylinder med 4 ekstra skyllekanaler og stempel med én stempelring L i toppen og 2 huller i" toppen af siden" af stemplet, lidt svært at forklare :shock: + en 28mm karburator den var meget hidsig, over 12000 omdr i hvert gear, jeg var den ubetingede konge nabolaget, den der kom nærmest kunne jeg køre fra i 2 ud af 5 gear = 80kmt. 10 liter benzin på 25km ???? :cry:
    Det skal siges jeg havde mine forældres velsignelse, med disse restriktioner: Lys på knallerten skal altid virke, aldrig kørsel uden hjelm, fornuftig kørsel, og hørte de klager fra nogle der var generede af knallert larm var vi back to basic.
    OK regler der gav frihed under ansvar :gr8:

    Dem jeg glemte da jeg skrev indlægget :D
    Puch VZ 50
    Suzuki FZ 50
    Flere Maxier en af dem med 70ccm 10 hk, den blev noget skæv i baggaflen :)
     
  3. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Har haft følgende:
    Honda CD 50
    Honda Dax (originiale fra Japan med automat gear kobling)
    Yamaha Monza flagskib med ombygget grarkasse (4 trin)

    Da jeg fik pappet til MC:
    Yamaha Wildstar 1600cc 1999 (Nu med 1800cc med kompressor) :D
    Yamaha XT350 offroader (under renovering)
    2 stk 175cc 2 taks CZ'ere (Veteran projekt)
     
  4. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Puch 3 gear blæserkølet standard, malede tanken Racing Green....gjorde ikke den hurtigere

    Monarch 2 gear, Sachs motor (min søsters, hun turde ikke køre på den, så jeg sagde haps) kørte 30. Jeg pillede det bagerste af udstødningen af, og hældte slaggerne ud og den gik 33...pillede indmaden ud af udstødningen og den gik 38!

    Everton, Minarelli motor med 8,5 hestes tun, now we´re talking. Men der havde jeg fået kørekort til bil...så det var sådant lidt fesent alligevel :lol:
     
  5. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Vespa Ciao
    Puch maxi, den super hotte model med pedaler og bagsvinger :D
    Kreidler Florett 5gears
    Yamaha 4gears
    Velo Solex
    Velo vap
    Velo 2000

    De lidt større knallerter:

    Suzuki Dr650 dakar
    Mz 250 Etz
    Suzuki Gs450 , med anderøv og hele pisset :D
    Ural Topventileret
    BMW R80GS Basic
    Yamaha Fj1100
    Dnepr MT16
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    feed tråd Brabus men er sikker på du kun har lavet den for vi andre
    også skal lave lange indlæg
    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

    Nå min første knallert var en Puch Monza grand prix med 3 gear
    så købte jeg en Yamaha 4 gear årg 76 og den fulgte mig til
    jeg mgl penge som 19 årig
    den har kostet mig så mange penge men den var fuldstændig nymalet
    og nyrenoveret da jeg solgte den
    den gik 85 kmt uanset om jeg var alene
    eller om vi var 3 mand på den.
    vil sige mit spedometer og omdrejnings tæller virkede
    perfekt.
    derudover kørte jeg puch maxi
    tror jeg har haft 15 stk af dem ialt købte dem kørte lidt på dem
    renoverede og solgte igen.
    Har også haft en enkelt ciao men det var slet ikke mig.


    Den mest vilde jeg har haft var en
    Everton hvor der blev bygget en
    6 gears 50 ccm Minarelli på fra en speedway
    der var 13 hk tun på som blev fodret med en
    28mm dellorto
    Shit den gik godt

    Nu er der en gl Puch Maxi med 70 ccm tun i garagen
    samt en Yamaha 4 gear årg 78.

    Som 18 årig
    købte jeg mig en Mc....

    Suzuki GS 750 årg 78
    derefter en Yamaha Xj 900
    også en Suzuki GS 750 årg 79
    der var boret op til 935ccm med youshimure knaster
    den gik fornuftigt og ja jeg kørte som en idiot
    og valgte i en alder af 23 år at jeg heller måtte stoppe med
    Mc hvis jeg ville blive 30 år.

    der gik 10 år inden jeg prøvede en mc igen
    og nej det trak stadig for meget i og køre igen
    men for 4 år siden prøvede jeg min svogers Suzuki GSX 750 R med 135 hk
    på baghjulen og en topfart på 274 kmt men nej jeg fortsætter på 4 hjul
    håber og få råd til en gl Harley når jeg bliver 50 så må vi se.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe nice at høre hvad i har haft.

    Jeg glemte helt jeg også har en Maxi stående som jeg har lidt planer med.
    Den skal have det såkaldte Polini tunsæt med 7 skyllekanaler og noget proma udstødning og en 18mm bing.
    Så med et 17 tand fortandhjul går den faktisk 90 ude nat midste ret meget optræk fra 0-30
    Man kan også sætte et 16 tand fortandhjul, men så får den dælme travlt, møjt travlt i opstarten :lol:

    Men ja Smut det er da godt at se i også kan lave Laaaaange indlæg :lol:

    Skal vi ikke også lige høre om jeres stunts ud over styret og lign. episoder, dem må der da være nogle af :oops:
    Jeg starter:

    Kom kørene af Køgevej fra Roskilde mod Køge med en skole kammerat på min Puch Monza 4Gear og ham på sin Jog.
    Men hans var død lovlig og kørte kun 30 så på et tidspunkt siger jeg at min knallert drukner hvis jeg skal køre så langsomt, så jeg vilel sige farvel og give min noget øre resten af vejen.
    Som sagt så gjort.
    Det var jo midt i myldertiden, så der var en god sjat kø på landevejen forud for det lyskryds som kaldes saløv krydset hvor vejen går til henholdhvis Snoldelev og Gadstrup og Køge.
    Så bilerne der kørte på landevejen overhalede jeg i vældigt tempo og på et tidspunkt holdte de faktisk helt stille elelr trilelde kun med ca. 5 Km/t.
    Alt i mens jeg drønede forbi dem inde på cykkel stien med godt 90/100 stykker. :oops:
    Det synes man jo bare var lidt sejt dengang :oops:
    Nå men lidt længere femme var der så en ladvogn som begyndte at trække lidt ind til siden og jeg tænkte ikek videre over dette før end at han plduselig svinger ind over cykkelstien ude nbrug af blinklys.
    Men fordi manden kun kørte ca. 5 Km/t. så havde jeg jo ingen forvarsel i og med han blot skulle svinge ude nat bremse ned som jeg ville kunne have set og på den måde vidst at han så snok skulle dreje.
    Så jeg får et chock og tænker fuck, 20Meter med 90 Km/t. det er ikek godt og jeg kunen ikke holde til højre fordi langs denne indkørsel han skulle ind i var nogle pænt voldsomt store træer og på den anden side havde vi trafikken.
    Så jeg får blokeret baghjulet og skrider halvt ud og er lige ved at lægge knallerten helt ned på dens højreside inde njeg smadre lige ind i siden på ladbilens førehus og bliver så slynger op i døren på denne og får revet sidespejl ind igennem sideruden og blvier dernæst slynger 10 meter ind i den indkørsel han var på vej ind i. :(
    Jeg får mirakuløst nok rejst mig op men opdager hurtigt at jeg nok lige skal lægge mig lidt ned hvis ikke keg skal gå ud som et lys.
    Men folk kom rendene og troet jeg var død på stedet og alle sagde at det var da også underligt at en motorcykkel kørte inde på cykkelstien :?
    De troede simpelhen at jeg kørte på en motorcykkel :roll:
    Nå men politiet kom og ambulance osv. og de havde mindst 15 vidner som havde sagt at jeg mindst må have kørt 80 da jeg passerede dem i køen på cykkelstien.
    og at jeg kørte næsten det samme da jeg bragede ind i siden på ladbilen.
    Jeg fik 7 sting under venstre knæ fordi der på manden ladbil stak et stykke metal fra forskærmen ud som havde gravet noget af mit ben ud lige under knæet, lidt heldigt at det ikek havde ramt mit knæ :shock:
    Nå men det er sådan det vildeste styrt jeg har været udsat for, og vi fik 50% skyld hver trods han havde vigepligten og ikke brugte blinklys. fordi jeg jo havde kørt for hurtigt.

    Men jeg kendte manden og han var lige ved at gå helt ud fordi det var så voldsomt. meni dag har jeg ingen men efter det så det jo fint nok, men man har da lært at selvom man selv synes man har styr på tingene er det ikke sikkert de andre har det ude på vejene og ved at man køre lidt hurgiere man selv er klar over.
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Er du sikker på du ikke har taget "skade" (bare lidt)
    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

    Føj et stunt og tag der kan jeg ikke være med gudskelov :)

    Vi var 4 gutter på 17 år der lige var til træsko bal i et ikke ret lokalt
    forsamlingshus og ja vi havde kun 2 knallerter
    så dem kørte vi på :D

    Men selvfølgelig havde vi en der var temmelig provokerende
    når han blev halv snaldret træls så det var nok tiden vi driblede hjem af
    Men en havde taget hans tændrør hmmm
    okay 3 tykke drenge på min yamaha også venstre ben ud på hans bagerste
    fodhviler det gik vældigt
    de første 10 km så skulle vi dreje så op i fart så han kunne dreje og jeg ku fange fodhvileren igen
    uden og holde stille det gik fint vi var ved ham igen og der kørte vi 5 kmt og ud med højre benet også
    bremsede den fulde stoder og mit forhjul fangede hans forhviler foran og vi holdt alle helt stille
    og lagde os ned 4 mand humpede rundt på gaden
    og tog sig til venstre knæ
    ikke nemt og sidde oppe på tanken
    og gøre noget
    men vi kom hjem og sove :lol: :lol: :lol:
     
  9. Henrik66

    Henrik66 Member

    Joined:
    14 Oktober 2009
    Indlæg:
    350
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    300E Sportsline
    Km:
    287000
    Årgang:
    1992
    Hold kæft en flok "knallerter" :lol: :lol: :lol: :lol:
     
  10. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jep og vi tør indrømme det :yes:
    det er meget sejere end jer
    der altid har cyklet eller ikke tør/vil fortælle
    jeres..... :nakkal:
    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvis I nu havde båret hjelm, havde flere ting været nemmere for jer i dag. :lol:

    Jeg har vel kun selv lavet en enkelt kvajert (som jeg vil indrømme), jeg overhalede mine forældre, der var i bil, på min 'lovlige' CD'er, jeg kørte lige omkring 100 km/t - UPS.

    Jo også har jeg observeret følgende:
    1) Sad bag på en kammerats CD50, ja vi var flere 4-taktere i området. Han troede, han så en æggeskal komme modsat, så af med mig i vejkanten, også ville han lige svinge til venstre ned af en grusvej, men KNALD der kom så en varebil bagfra og ramte hans venstre ben og forgaffel. Det gav et brækket skinneben og en meget skæv knallert. Var han kommet ½ meter længere ud, så havde han vist ingen chance.

    2) Efter en aften hos en kammerat var vi på vej hjem, og sporten mellem Alsønderup og Tulstrup var at ramme disse hvide refleks plastik-stolper, der står langs vejen. Rammer man dem lige på går det fint, men snitter man dem kun, virker de lidt som en fjeder, når de svinger op igen. Det gør altså naller, når man bliver ramt på knæet eller låret, skal jeg hilse og sige.

    Nå men kammeraten havde en mere bagpå, som blev ramt på låret, så han blev tosset og ville hoppe af og løbe ved siden af istedet. Desværre kørte vi vel 50-60 km/t, så det var lidt vanskeligt og resulterede i flere uger i gips. Der var vist noget fjolletobak indblandet også, men husker ikke lige hvordan. :whistle:


    Bendix
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, jeg har også et sjovt mindre fra en drengerøvs tur vi tog på en sen eftermiddag mig og gutterne.

    Jeg havde fået lånt kærestens knallert (Puck Maxi K) den havde jeg så lige fået skruet det før omtalte Polini Tunsæt på som de æderspildme går godt med, ja godt 90 er ingen problem. (sindsygt ja med de svage bremser)
    Men kæresten havde også fået sådan en fansy tændrørshætte på med lys i så man kunne se gnisten springe.
    Så da vi var nået ud til den lokale McD i Karlslunde over landevejene, så gav denne gnist med alle de omdrejninger lidt for meget varme på denne gennemsigtige plastik hætte med gnist lyset i, så den smeltede mens vi sad på McD.

    Så da vi kom ud kunne Maxien jo ikke starte, sikke noget hø, men vi fandt da hurtigt ud af det, da der lå en klistret rød plastik masse nede under motoren.

    Hva faen gør vi så drenge, ah det sgu ik noget siger kammien, som havde lånt kærestens knallert, jeg kan sgu da bare holde kablet op til tændrøret uden hætten på. :roll: nå ja ok, hvis du kan det så er det vel fint nok, lad os smutte drenge...
    Men vi nåede ikke langt, så hoppede og spjættede denne kammerat som måtte side halvt nede under knallerten for at holde tændrørsledningen op til tændrøret, med det resultat at han hver gang der kom et bump ikke kunne holde den stille nok og dermed kom væk fra tændrøret og så ville gnisten altså gerne igennem hans fingre, da der jo ingen tændrør var i det split sekund. :lol: og så spjættede han med begge ben og råbte av for helved haha :mrgreen:
    Og sådan gik det hele vejen hjem, hver gang der kom et bump, så slog han begge ben ud og håret strittede :lol:
    Det havde vi sgu meget sjov ud af :lol:
     
  13. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Jammen, hvis "uheldene" absolut skal frem, så må jeg rykke ud med en af mine tåbeligheder :lol:

    Lattergas tunede en Velosolex og kørte vandvittige 90km/t Var næsten umulig at styre pga. gyro effekten :eek:
    Motoren ekspoderede heldigvis, før jeg kyssede en hvidkalket husmur for enden af et lyskryds :shock:
     
  14. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Har forresten også haft et par Veloer :)
    Af tåbelige ting på knallert(som af en eller anden grund altid gik godt) vil jeg da lige fremhæve min tur på den lange lige vej om aftenen hvor der blev overhalet en bil med over 120kmt, Kreidler 5 gearen kunne sagtens køre stærkt-meget stærkt men jeg kørte sjældent mere end 80kmt, når man har kræfterne behøver man ikke skilte med dem, og 80 var en fin marchhastighed hvor man stadig havde komfort.
    http://www.youtube.com/watch?v=qWFYDO5O ... re=related
    Næsten som i gamle dage :)

    En anden tåbelig ting var når vi gutter skulle i byen, ikke altid appelsinfri. Havde jeg Vespa super bravoen den kunne altid tage 3-5 personer til diskoteket men aldrig over 25kmt, med 1 eller 5 personer? altid 25 kmt?
    Når vi så skulle hjem havde vi en fed sport, køre gennem hække i villa kvarterene, var man nu 3 mand på vespaen var der vægt nok bag til at forcere den mest velplejede hæk ... Tre store lettere overrislede vestjyder på en Vespa gennem en hæk kl 5 søndag morgen.. Vi lader lige billedet stå lidt :lol: :lol:

    Er der forresten nogle der mangler en fartliderlig klatremis ? http://www.youtube.com/watch?v=lP869PZ05Jc
     
  15. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg har så haft to mz 50 puch og en kreidler 3 gears m blæserkøling
    mine pucher har jeg haft alt muligt forskelligt tun på , jeg fandt på et tidspunkt ud af hvor policen gjorde af de tun dele som de skrællede af knallerterne, nemlig på råstoffen,der fik det hele så en med hammeren og så synes de det var godt,mmmmeeennn fordi der manglede lidt af skørtet og noget havde en bule ,intet problem for mig i alt fald,og jeg kunne købe det hele for vægt prisen skøøønt
    så jeg har haft masser at dele til at experimentere med til at tune,og min puch kørte godt men for fanden da en gang havde jeg lige fået den til at rigtig rulle !! og mig ud og crosse ind over en bakke og landede forkert med begge ben på fodhvilerne som desværre også sad fast i motorblokken og vips var der kæmpe hul i gearkassen damn, kun en af mange gange hvor jeg er gået slukøret hjem hehe
    der er mange mange historier og jeg synes faktisk det er skide sjovt at læse om jeres, lad os få nogle om alle de gange hvor i slap fra policen

    :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
     
  16. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg er aldrig blevet stoppet, men ham som blev kørt ned boede 500 meter fra mig, og han blev altid stoppet - han var generelt altid uheldig. Han væltede engang med en masse burgere og colaer fra Hjørnegrillen på maven under jakken, sikke noget svineri, og vi fattede ikke hvor vores burgere blev af.

    Engang smuttede jeg igennem Brugsens parkeringsplads i Alsønderup med en reklamevogn efter mig, der var en sti bagom, som jeg ikke regnede med, at de ville følge med efter, men det gjorde de! Heldigvis gik forhjulene i spagat lidt nede af jordstien, så var jeg væk.

    Jeg har engang holdt 50 cm fra en æggeskal, vi skulle begge til venstre i et kryds modsat hinanden, så vi holdt nærmest front mod front og ventede på fri bane. Heldigvis skulle han over til sin makker, der var ved at skille en anden af mine kammeraters Suzuki ad. Der blev taget 5 mand den morgen på vej til skole, men ikke mig.


    Bendix
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Slap fra politiet :shock: jow jow, gjorde man det :lol: ja gu gjorde man så :mrgreen:
    Bare vi ikke skal snakke om det samme i bil :oops:

    Jeg prøvede faktisk 2 gange den modsatte effekt.
    Når jeg fik øje på dem, så kørte jeg i den retning hvor de var, det virkede rigtig godt. :D

    En dag ventede man på kæresten som jo lige skulle smuksere sig, inden vi skulle ud på farten.
    Det gad man jo ikke vente på så jeg brugte tiden på at trille lidt rundt på vejen indtil hun kom ud.
    Men jeg var også lige ude for enden af vejen for bare at lave en vending, men lige midt i manøvren ude for enden af vejen hvor en større vej gik, så fik jeg øje på politiet nede for enden af denne og nu så det jo rigtig mistænkeligt ud at jeg lavede en 180 grader vending, så de fik jo straks øjnene op for mig, men havde omkring 700 meter op til mig, så efter jeg lige var vendt rundt, så tænkte ah, nu komemr de med 120 i timen og vil snakke med mig fordi de tror jeg vil stikke af, så jeg vendte hurtigt rundt igen og holdte så stille for enden af vejen så de kunne se mig igen, og ganske rigtig, de havde fået møjt travlt, så de var næsten oppe ved mig og heldighvis så kom køresten ud i det samme de der 25 meter længere nede af vejen, så jeg vendte mig og brugte store armbevægelser i form af kom så her, så Politiet ligesom kunne se at det var hende jeg ventede på.
    Og det virkede, fordi da de så var henne ved vejen vi kom ud fra, så kørte de godt nok langsomt forbi, men jeg hilste bare og så kørte vi videre.
    Det var sgu gode løjer :lol: så nogle gange kan omvendt phygologi virke meget bedre :mrgreen:

    Men vi prøvede også midt oppe i roskilde den gang man kunne køre på det der i dag er gågaden (algade) at blvie jagtet af en betjent, og min køreste fik sådan afskåret vejen, så hvad gør man så, nå ja så må man jo trække til højre, men hov nu var hun fremme ved Hotal og resturant Prinsen som har sådan nogle borde ude på de nanden side af fortorvet med kun fortorvet imellem de andre borde ind mod resturanten.
    Så hun drønede ind mellem gæsterne med 50 i timen og borde og stole og spisende gæster på hver side. :lol:
    Der havde bare manglet en tjener der havde smidt serveringsfadet op i luften :mrgreen:

    Men vi slap heldighvis væk.

    En anden gang blev jeg passet op af en modkørene politibil om aftenen hvor det var pænt mørkt, lige ud for de gamles bopæl hvor jeg var på vej hjem til, men jeg manglede bare lige lyset på kanlelrten da pæren var sprunget.
    Så de vendte jo om eftermig med lygter på taget tændt og hjulspind fordi de tænkte nu skalle de på jagt, men jeg hodlte bare ind til siden, så de tog det mere afslappet da de så kom ud :lol:
    Men på det tidspunkt havde den et 70Cmm tunsæt på med en 17mm bing karburator og den man kaldte cigar udstødningen som meget nemt ligner de originale udstødninger.
    Så de spugte om alt det de plejer og jeg viste dem både forsikringen og kortet.
    Men de ville også vide om kanllerten var lovlig.
    Til det kune njeg jo kun svare at det var jeg sikker på den var, fordi jeg kunne ikke få den over 30 (altimens tænkte jeg ved mig selv, JA i 1 GEAR) :lol:
    Men de kikkede nøje på motoren og sagde ja den ser jo fornuftig nok ud :lol:
    Men en 17mm bing karburator ligner også den alm. 100% og studsen ligeså, den er ikke større udvendigt og cigar udstødningen lignede den org. og topstykke og cyl kan man jo ikke rigtig se noget ud fra, så jeg fik lov at fortsætte :mrgreen: Pyh ha tænkte jeg
     
  18. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Puha, jeg har godt nok haft en masse igennem tiden...

    Yamaha DX 4-gear (har haft mindst 10 forskellige)
    Yamaha Jog FS
    Yamaha Jog Space innovation
    Yamaha Neos

    Suzuki Samurai 2 gear
    Suzuki K50 4-gear
    Suzuki Streetmagic (3 stk.)
    Suzuki RMX (2 stk.)
    Suzuki SMX

    Aprilia Sonic
    Aprilia Rally

    Puch Maxi K (4 stk.)
    Puch Maxi P (3 stk.)
    Puch Maxi KL (2 stk.)
    Puch Maxi P1
    Puch Monza

    Kreidler Florett 3 gear
    Kreidler 2 gear

    PGO Hot 50 (2 stk.)


    Jeg kørte også cross i mange år på:

    Yamaha PW50
    Yamaha PW80 (lav)
    Suzuki DS80 (lav)
    Kawasaki KX80 (høj)
    Honda CR125
    Yamaha YZ125
    Kawasaki KX125
    Yamaha YZ250
     
  19. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    siden jeg nu var så god til og ødelægge gearkasseblokke er her en episode hvor jeg kun havde sat en to gears motor på min lille puch (så nemt var det jo ikke og finde ny motor)
    den havde så det store tun på 5.5 hk og kørte skide godt men det siger sig selv at det er meget hårdt for koblingen hehe
    så holdt jeg foran centeret i dyssegårdsparken i næstved sammen med de andre rødder, nå men per ustabil ! skulle lige prøve den og han får fuld forklaring med at passe meget på koblingen, og ham afsted --- synes nok der gik lang tid, er han blevet nappet ? ---- nå endelig i det fjerne kan han høres --- ind foran centeret, og aflevere min knallert, tja jeg overhalede lige strømerne sagde han !! whattt men hvad, og to sec efter ruller de ind foran centeret stille og roligt, damn jeg ventede og ventede og ventede til de var lige ved at stige ud og så løb jeg med knal-- for at starte den men hvad den fedtede damn han havde ødelagt koblingen idiot og ikke sagt noget pis men endelig startede den dog lige i det mindste pis ingen mulighed for at stikke af
    men bag centeret er der en sti hvor bilen ikke kan køre så jeg satte mig op og gassede selv om den slet ikke ville køre pis panserne bakkede og kom tæt på men heldigvis lugtede de ikke lunten men har vel troet at jeg legede med dem hehe så de opgav woow close call :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
     
  20. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Og jeg har haft Yamaha dx 4gear med drejeventil motor og tyk forgaffel og originale hvide stjernefælge til skivebrems,ikke noget der var tilpasset fra en puch :lol: :lol:
     

Del denne side