Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Klimaservice og identifikation af "køletype"

Emne i 'Aircondition / Klimaanlæg' startet af Dyvel, 8 Juni 2007.

  1. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
  2. MB230E

    MB230E Member

    Joined:
    24 Juni 2007
    Indlæg:
    95
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    T203 C180
    Km:
    175.000
    Årgang:
    2006
    Tak for svaret, Gulløv. Som ny i forsamlingen vil jeg iøvrigt gerne kvittere for et rigtig godt forum. Dejligt at kunne udveksle erfaringer med andre 124 fans :wink: .
    Jeg har læst dit link, og jeg er noget forundret over at der står under pkt. 10, at RS24 ikke kan anvendes til at efterfylde anlæg, der oprindeligt er påfyldt R12. En sådan blanding kan efter det oplyste danne et ektremt højt tryk. Andet steds i linket fremgår det dog, at RS24 er kompatibel med alle materialer, der anvendes i R12 systemer.
    Jeg håber, at det gamle R12 alligevel er tappet af mit anlæg, før der er fyldt RS24 på. Hvis der er nogen, der har erfaring med dette, hører jeg gerne nærmere.
     
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Konens 230t(89) med orginal manuel anlæg(r12) er fuldt med r24 og virker fint med det . i følge dansk køle service(greve) som jeg bruger kan mercedes anlæg med r12 godt bruge r24 direkte(uden ombygning)
    Hvis man kommer en smule mindre mængde på for at kompensere lidt for det høje tryk!
    Hvis det er heltt rigtig skal anlæget bygges om(læs det kan ikke betale sig)
    men mber kon godt holde til det(Toyota skulle ikke kunne holde til det)
    Christian
     
  4. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Jeg var hos Klimasystem Industrivej 46 4000, Roskilde og fået suget R12 ud (man hade også fyldt noget R134A/R49 på) Der var kun er vej, det var at fået suget det helt tomt og få RS24 på.
     
  5. Theodor-fælgen

    Theodor-fælgen New Member

    Joined:
    25 August 2007
    Indlæg:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Dyssegård
    Ratings:
    +0 / 0
    hvad kostede det så - om man må spørge :)
     
  6. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Jeg gav 1500 KR med moms
     
  7. Theodor-fælgen

    Theodor-fælgen New Member

    Joined:
    25 August 2007
    Indlæg:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Dyssegård
    Ratings:
    +0 / 0
    Det lyder da meget rimeligt...
     
  8. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    De er ok. Så har de nået af det gamle udstyr til R12, minus væske R12.
     

Del denne side