Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Klimaanlæg giver fuld vare hele tiden.

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af Bentfrisk, 18 September 2014.

  1. Bentfrisk

    Bentfrisk New Member

    Joined:
    17 September 2014
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300TDT
    Km:
    500000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    Smart
    Bil nr. 2 Km:
    400000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hej
    Jeg har en E300TDT 1995/96 med fuldautoatisk klimanlæg, der er kun et indstillingshjul.

    Varmeventilen vil ikke lukke, jeg har haft den adskildt og renset, den får strøm, men kun 9,3 Volt. cirkulationspumpen får også kun 7-8 volt.
    Har i første omgang skiftet rumføleren ved loftlampen, det gav ingen ændringer, jeg troede at det var den der var defekt og ikke registrede temperaturen i kabinen.
    Har også motioneret sikringerne, uden resultat.
    Er der nogen der ved om det er en proportionalventil eller den kun er til on/off.
    Hvis det er en on/off ventil kunne det jo tyde på at der er noget galt med selve styreenheden, det lyder ikke rart/dyrt. Så hvis der nogen der har været ude for noget linende hører jeg gerne fra jer.
    Jeg har ikke noget diagram, så jeg ved ikke on der er et relæ mellem styreenheden og ventilen, er der nogen der har diagrammer til denne model . ? eller ved hvor de skaffes.

    På forhånd tak.
     
  2. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Prøv den her hjemmeside! Fik den tidligere idag i anden anledning af JTC;-)

    Prøv gå ind på alldatadiy.com

    Der er diagrammer og det hele:)
     
  3. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Har du tjekket dit OVP-relæ ?
     
  4. Bentfrisk

    Bentfrisk New Member

    Joined:
    17 September 2014
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300TDT
    Km:
    500000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    Smart
    Bil nr. 2 Km:
    400000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hej
    Tak for responsen, men jeg er ikke lige klar over hvad det er for et relæ
     
  5. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Overspændingsrelæ - det sidder inde bag batteriet, bag afdækningen.
    Det kan give alle mulige mærkelige fejl hvis ikke det er i orden.

    Har du målt spændingen andre steder end ved Cirk.pumpe og Varmeventilen ?
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg tror den er gal med ventilen, men ellers kan systemet være tilstoppet et sted og derfor kan du kun få varm luft, prøv evt. at tøm det og få det renset helt..

    Man kan finde mange sjove ting som kølertætner og hvad ved jeg...

    Skyld evt. det hele igennem, du kan åbne slangerne oppe ved ventilen og i den modsatte side ved torpedo pladen..


    Husk korrekt køler væske samt demineraliseret vand, så får du færre problemer fremover...

    Go arbejdslyst..
     

Del denne side