Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

klima / aircon spørgsmål.. w124 1991

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af hwidsted, 11 Juni 2014.

  1. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    selve blæserne ude foran køleren til klima. hvad styrer dem ??
    hvad bestemmer hvornår de skal køre ? tryk afbryder ??
    og hvor vil denne så sidde henne ?

    Michael.
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    På m103 og m104 sidder der en sensor i topstykket eller vandpumpe som aktivere blæseren når temp når et vist niveau, den fungere desuden som nødblæser såfremt motoren overopheder
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Blæseren bliver aktiveret af trykket i klima anlæget/temperaturen.
    Ved siden af tørfilteret, sider der 2 kontakter tilkoblet systemet. Den ene slår kompressoren fra hvis der ikke er nok køle middel på og den anden aktivere blæseren foran, hvis trykket er for højt = når kondensatoren bliver for varm.

    Ud over det, så får klimastyringen også signal fra motoren, så hvis den runder de 100 grader, så ville det også aktivere blæseren foran.

    Der er også nogle hvor der sider hastigheds styring af blæseren foran, så trin 1 er til aircon køling og trin 2 er til motorkøling, hvis viskosen ikke kan følge med.
     

Del denne side