Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

kig på bil

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af lada73, 27 September 2007.

  1. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa
    Er det her et godt tilbud, syntes den virker ret billig, måske for billig.
    Er der mon nogen der kan kommer med et par punkter, man skal kigge grundigt efter på sådan en svend. Udovre rust og masser af blå røg :D
    http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/Sh ... =572801776
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Personligt synes jeg at den er en cylinder for kort. :D Men det er jo 100 % en smagssag.

    For mig at se er det jo ikke en E-Model, men "bare" en 92 model fra 93.
    Det er der jo i sig selv ikke noget i vejen med, men hvis forhandleren har prissat den ud fra årgangen, er den dermed for dyr.
    Har han derimod prissat den som en overgemt 92'er, kan prisen godt være fair.
    Den skiller jo lige der. :wink:

    Jeg kender desværre ikke noget til prisniveauet for sådan en vogn, hos en forhandler.
    Men kig godt efter rust i kanten ved alle banderne, ved dørgreb, og taget ved clipsen midt på bagruden.
    Forskærmene har desuden et ømt punkt lige over forkofangeren. Har de bare en lille plet der, er de færdige.
    Det kommer indefra.
    Læg en hånd på motoren og mærk om den er varm. Er den det, så kør igen. Du SKAL høre den starte kold.
     
  3. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay rigtig mange tak for svaret, regner med at køre ind og kigge på den i morgen.
    Det er altså en super side det her :D :D
     
  4. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Nå er jeg visst ikke helt med :) Såvidt jeg kan se er bilen annonsert som en 1993 250 D - og det er det da ingenting galt med?
    124 heter jo E-klasse først fra modellår 1994 (dvs. produsert fra juli 1993).
     
  5. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg synes at hvis du bliver halvvarm på bilen ,kør den til synshallen ,en som ikke kræver så stor ventetid ,så for kr:450 danske ,fortaler de dig at det er et godtkøb eller du skal holde dig væk.De kr:450 godtgivet ud :lol: :lol:
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er jo det jeg mener :)

    Men der er intet i vejen med en "gammel" 93'er. Bare den ikke er prissat som en E'er.

    En autoforhandler i dag, tør jo ikke tage en selvstændig beslutning, når han prissætter en bil.
    Han kigger på hans pc'er, hvad andre forhandlere har en tilsvarende bil at stå til.
    Og har han helt ukrittisk bare slået en 93'er op, kan prisen godt være for høj.
    Det var blot for at Lada73 lige skulle være OBS på det. :)
     
  7. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Lada73,

    umiddelbart synes jeg det virker spændende. Bilen ser frisk og velholdt ud, fornuftigt kilometertal og en ganske fin farvesammensætning også. Prisen lyder også fornuftig. Vær dog obs på, at bilens pris er en afhentningspris, altså uden garanti. Du kan evt. spørge forhandler omkring:

    1: Historien på bilen, er den importeret fra Tyskland, har den kørt taxa.
    2: Bed om at se reg. attest. Den sladrer om den tidligere ejer. Ring evt. til ham og spørg til bilen. Frækt, men fair.
    3: Hvad skal han have mere for at sælge bil med 100 % 3 garanti.
    4: Bed forhandler om at kører den på lift og se så på undervognen.

    Kør en god tur i den, minimum 30 minutter og gerne på motorvej, skifter gearkasse blødt og uden ryk, bremser den lige, nogen mislyde, trækker den godt. Virker alt det elektriske.

    Dernæst vil jeg inden turen tjekke oliestanden og vandniveauet. Er det under minimum kan der være noget helt galt. Er der vand i olien eller olie i vandet, så gå din vej. Kig evt. også på dækkene, er de slidt uens/skæve, så kan det skyldes en skæv undervogn evt. fra et tidligere uheld.

    Glæder mig til at høre om din prøvetur. En 250'er motor er slet ikke ringe....
     
  8. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej allesammen. Vel hjemme efter prøvetur.
    Bilen var faktisk rigtig velholdt og god, næsten ligeså god som min kære gamle benzinsluger :D ..
    Det virkede dog som om i starten at gearkassen ikke rigtig kunne bestemme sig, dog kun en enkelt ved igangsætning ved lyskryds, som om den valgte et forhøjt gear og lige skulle ned igen inden vi kunne forsætte, men derefter var der ingenting, kørte ca 20 min.
    Forhandleren sagde han havde givet et lille service, altså kun div, filter og olie..
    Hvor mange gear har sådan en automatkasse egentlig 4 eller 5..
    Så resultat blir jeg holder min egen forhåblig mange år endnu..
    Med manuel gear køre man selv, med automat blir man jo tranporteret. :D
     
  9. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jeg vil mene den har 4 fremadgåene gear.
    Ang gearskift så starter den i 2 gear ved alm gas, kun hvis du giver meget gas gearer den ned i 1 så det kan være det den har gjort, sådan er det i en 3liters i alt fald.
     
  10. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Én gang AUT, aldrig mere gearstang!
    Bilen ser da fin ud, hvis det var mig, ville jeg nu ikke blive skræmt selvom der er lidt usikkerhed i gearkassen.
    Når bilen nærmer sig en halv mill km er det jo ved at være tid for renovering af gearkassen, specielt hvis den aldrig er lavet og man vil have perfekt skift. Jeg har lige fået tilbud på 7500 for sådan en omgang, og det er da ikke urimelige penge at putte i for hver halve mill km.
    Jeg mener da også bilens pris kan bære det - fokuser istedet på karosseriet, det er jo det der koster kassen at lappe på...
     

Del denne side