Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Kan du gætte en bil?

Emne i 'Ordet er frit' startet af Søren Thomsen, 18 Maj 2011.

  1. Søren Thomsen

    Søren Thomsen Member

    Joined:
    18 December 2006
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viby Sj.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24v Cabrio.
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Her er 3 billeder af min bil fra før jeg " så lyset " og blev Mercedes ejer.

    Kom med et bud på modellen, gerne årgang, der er lavet et par ting om på bilen.

    Hilsen Søren Thomsen.
     

    Attached Files:

  2. smejpongen

    smejpongen Member

    Joined:
    3 Maj 2008
    Indlæg:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg tror den er fra den 6-4-1973. Selv om den ser nyerer ud :)
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    He He :D

    grundmodellen er en Tysk produceret Ford Taunus Coupe produceret fra 72 (mener jeg) frem til 76 som kunne leveres med flg motor 1,3 1,6 2,0 4 cyl ohc den kunne også leveres med v6 2,0 med 90 hk og en 2,3 med 114 hk samt 2,6 med 125 hk men der var ikke mange af dem her i landet.
    Mange kom som 2,3 v6 GXL som er den store udstyrs pakke.. :lol:

    Den er efter flg. blevet ombygget med for og bagende fra Den sidste Taunus serie kendt som savoyen produceret fra 10md 79 til 10md 82 vil indskyde at fra 10md 78 til 10md 79. lavede de også de lygter der er på denne men det var ikke den rigtige savoy da den mgl den brede liste hen af døren.
    Kofanger og hjelm er også fra den nye model samt listen og spejlene
    flot bygget og det hat taget mere end en weekend.

    Taunusen blev afløst af sierraen stadig med baghjuls træk.

    Må heller stoppe her har også været Ford mand i rigtig mange år :D
     
  4. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg er helt enig med Brian og vil blot tilføje én bemærkning: den er rød

    :eek:
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg mener da bestemt det var 2.8 og ikke 2.6 de lavede den største V6er i eller tager jeg helt fejl? var der også en 2.6er? :D
     
  6. Søren Thomsen

    Søren Thomsen Member

    Joined:
    18 December 2006
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viby Sj.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24v Cabrio.
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du har helt ret Smut 25. :) Der er stort set kun taget og øverste del af bagskærmene der er tilbage på fra den oprindelige bil.
    Derudover skiftede jeg motoren ud til en 2,8 l med k-jetronic på 150 hk. Gearkassen blev skiftet til en 4 trins automat fra en Scorpio. den fik også servostyring og velour indtræk med træindlæg.
    Jeg har aldrig hørt om at bilen skulle være produceret med en større motor end 2,3 l. Min var født med en 2.0 l på 90 hk. Modellen før min model , nemlig P7 kunne fåes med en 2,6 l på 125 hk.
    Der findes faktisk en taunus model der ligner min meget nemlig i sydamerika ( Argentina ) hvor der er produceret en art Savoy Coupé. Der findes klip på Youtube.

    Hilsen Søren Thomsen
     
  7. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Uden at komme ind på hvilke motorer der lå i de forskellige modeller, så var "den store" V6'er dengang en 3,0 og derunder var 2,6'eren.

    3,0'eren var en engelsk motor der desværre ikke var særlig holdbar, så den blev "aflivet" af Ford og så blev 2,6'eren boret op til 2,8 og blev så afløser for 3,0 motoren. Det skulle vist ikke have værest usædvanligt at en 3 liters var færdig efter en 50-60.000 km....

    Det er historien ifølge min kære fader, som solgte Ford fra starten af 70'erne til langt op i 80'erne... (Oplysningerne er ikke bekræftet af uafhængig kilde, men udelukkende taget fra det sorte hul, der er stand in for min manglende hukommelse... :D )

    Så 2,6 / 2,8 / 3,0 er et årgangs spørgsmål, for vi vel slet ikke komme ind på alle forskellene på den engelske vs. den tyske produktion / Taunus vs. Cortina o.s.v. :p

    Brian
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Taunusen er ikke leveret med 2,8 den kom i granadaen
    mange smed dem dog i 2,8 kom efter 76
    da 2,6 udgik
    sammen med 3,0
    Det er ganske korrekt at 3,0 ikke kunne holde den har nemlig kun 3 hovedlejer
    hvor de andre har 5 og er tysk produceret 3,0 var engelsk
    skal lige for sjov se om jeg kan huske
    hk str. i v6

    2,0 uanset årgang 90 hk
    2,3 før 72 114 hk (P7)
    72 til 76 108 hk
    76 til 84 114 hk
    2,6 startede i
    P7 og sluttede i den gl granada
    125 hk
    2,8 135 hk
    2,8 i frem til 83 160 hk efter 83 150 hk
    2,9 i fra scorpioen 145 hk
    3,0 138 hk
    derudover er der lavet en masse engelske udgaver
    af de forskellige modeller.
     
  9. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Halllooo Smut25 :lol:

    Det er da for vildt som du er inde i dataene..

    Min første tanke da jeg så billederne var: Yes det er Fars Cortina her...Elly sluk så det kamera :cool:

    Men Smut du må da kunne huske en ret hurtig Cortina der huserede her på Fyn, den var vist fra Kerteminde kanten.
    Det var også noget med Granada/Scorpio motor...men hvad sagde synshallen og Skat til det i sin tid?? :eek:
     
  10. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Tak Alp.
    Det er mine foretrukkene biler fra før jeg købte min første mercedes for 6½ år siden
    hold da op jeg har brugt mange timer på dem.
    har stort set ikke kørt ret meget andet end Ford

    den Cortina siger mig et eller andet mener at M ford i Munkebo en ophugger
    der havde de en rimelig hidsig Cortina mon ikk det er den du tænker på.

    Jeg kan fortælle ud af egen erfaring at Hvis du tog en taunus 1.6 og lagde en 2,0 v6 ned i hullet
    og blev stoppet så kostede det 9450kr i afgift og 1050 kr i bøde prøvede det selv i 95
    det var et model skifte :eek:
    samt de afmonterede pladerne og nyt syn det var øv men skide sjovt inden :lol:

    Husk Cortina var bygget i England sammen med Consul Granada
    Da man i 84 lancerede Scorpioen så hed samme model stadig Granada i England.
     
  11. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    ka tydeligt huske min gamle kolega hos Ford i Hjørring havde en gammel knaldgul cortina..
    motorerne kunne ik holde i den... (kørte med hovedet i handskerummet !!!)
    så da hans 1.6 og 2.0 motorer slap op.. så smed han en 2.8 V6'er i den..
    MEGET sjov bil !!! ku lave MEGET laaaaange lakridser på vejen !!!
    (pga. gearkassen var den MEGET lavt gearet)

    så blev der vinter.. og han skulle ha nogle andre dæk til den.. så fandt lagermanden 2 spritnye pigdæk i kælderen.. i 13".. (MEGET støvede !!!)
    de ble OMGÅENDE monteret.. og lige da han kørte ud af porten smed han koblingen i 2 gear.. og den smed hjulene rundt..
    men han havde IKKE tænkt over at der var såen en metal kant porten gik ned over..
    så SAMTLIGE pigge blev lige afmonteret på den jern kant.. og røg igennem værkstedet som hylende projektiler !!!

    så der ble skiftet et par ruder i værkstedet.. og i et par biler.. og der skulle males et par døre og skærme på kundernes biler... !!!!!!!
    så han stod ret ved bossen næste dag med kasketten i hånden.. og var IKKE vildt populær !!!! hehe

    Michael.
     

Del denne side