Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

K: sænkningsundervogn W124

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af Bilglad, 29 Oktober 2012.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg søger en sænkningsundervogn til W124 Sedan uden niveau regulering!!!, jeg har selv prøvet H&R undervogn 40/40 med 18" 235/40R18 ET35 fælge&dæk, men den var hård som sten også når den var fuldt læsset med 5 og fuld oppakning!!!, og man ramte næsten taget hvis der var et lille uforudset bump, det andet problem var at jeg ikke kunne passere et vejbump uden at mit forrør blev smadret og bulet, det eneste positive jeg kan udtale omkring den undervogn var at mine skærmkanter aldrig blev berørt af sænkningen...

    Jeg har set efter et par gode fjedrer og dæmpere kunne evt. være fra koni hvis de er pengene værd? Men jeg vil ikke bruge så mange penge igen, hvis resultatet bliver skod...


    Håber der findes en sænknings guru på dette forum :)
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    den 230E som jeg har til salg herinde.. den har originale sportline fjedre monteret..
    den var voldsænket da jeg fik den.. og krævede næsten nyrebælte på en køretur.
    så de røg a h til..!!!

    de fjedre her sænker bilen noget.. men komforten er ikke væk.
    så de kan anbefales.. og hvis een skulle knække.. så kan man bare købe een ny !!!
    og bump igennem småbyer kan sagtens forseres med ca 55-60 km/t !!!

    mvh michael.
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Kan man godt slippe med kun at skifte fjedrer til sportline??
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    det gjorde jeg..

    mvh michael.
     
  5. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Så, nu skal I sgu have min forfjeder historie.
    Skulle have ordnet både bremser og fjedre, fordi den ene forfjeder var knækket.
    Og med Værktøjet fra Gørløse til at klemme fjedrene sammen med, kan man gøre det uden at afmontere bærearmene.
     

    Attached Files:

  6. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Vil lige sige at for det meste så vil en sænkningsundervogn (gevind eller sportsfjedre) tage en del af komforten da man jo forkorter vandringen.
    det bedste vil nok være sportline fjedre komforten taget i betragtning. Men men men...
    Du skal vide hvad du vil ha for der findes et hav, nej en ocean af fjedre til vores W124'ere og f.eks. Hessel kan ikke altid finde rundt i det, for de bruger ikke farvekoderne (som ellers er eneste forskel) mere...

    Mvh.
     
  7. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Mine subjektive betragtninger er følgende:

    Den lange fjeder har samme antal vindinger som den kortere jeg endte med at montere.
    Begge fjedre når at stoppe vandringen fra f.eks. et vejbump, inden de går i bund, så det handler vel om noget karakteristik af fjederens spænding.

    Jeg tænker at den kortere fjeder er stivere og mere progressiv end den lange.

    Om komforten kan jeg sige at den korte er helt fin efter min smag, og ca. ligesom de moderne biler jeg har prøvet på det seneste.
    Den lange derimod, er alt alt for blød, så bilen bliver gyngende og svampet og upræcis at køre i. Jeg har ikke brug for at kunne tage vejbump med 60 km/t som en anden offroader.
    At bilen så også ser ånsvag ud når den står så højt, står helt for min egen regning.

    Jeg har brug for at den ligger godt på motorvejen, og ikke er ubehagelig på almindelig småbumpede landeveje og byer. Og ser en lille smule tjekket ud, så min 16 årige datter ikke ligefrem er flov over at blive hentet i den.

    Og der passer min opsætning fint, syntes jeg.
     

Del denne side