Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Køre tør med 1/4 tank????

Emne i 'Dieselmotorer' startet af larzen, 27 Marts 2008.

  1. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Scenario:

    Bil: '88 250D stc. 55.000 km.

    Tankmåler sidder og svinger mellem 1/4 og 1/2 fuld.
    Kører perfekt - kører pludseligt tør - hælder 5L i tanken - lufter ud - får liv i den igen - kører perfekt igen...
    Kører efter 10 km ind på en tankstation og fylder tanken - 49L ?????

    49+5=54L Instruktionsbog siger tankindhold 72L

    Det skal siges, at jeg har prøvet noget tilsvarende med en Audi stc. Det viste sig, at sugerøret i tanken var knækket så den ikke kunne nå bunden af tanken - kan det samme være tilfældet her?? eller???
     
  2. sejleren

    sejleren New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østfyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har prøvet det samme i en Ford Granada ofr mange år siden. På værkstedet fik jeg af vide der havde været undertryk i tanken og at den var blevet "suget" ind og dermed ikke havde samme indhold længere.
    Et uorignalt tankdæksel, skulle have været årsagen.

    Giver det et sug når du tager dit dæksel af..??
     
  3. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Tanken er hel og uden buler...
     
  4. votte

    votte New Member

    Joined:
    27 Februar 2008
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    såvidt jeg ved kan man ikke suge en tank ind,..så stort et undertryk kan der ikke fremstilles,..selv ikke med et uorginalt dæksel.....der har sikkert bare været en forstopning ell.lign.af tankudluftningen som er på alle biler,..selv mb,...prøv evt.med en bitte fnugfri klud i stedet for tankdækslet,..hjælper det er det der problemet er............
     
  5. olefejer

    olefejer New Member

    Joined:
    4 November 2007
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Der er ikke sugerør i sådan en, den suger i bunden af tanken, og der sidder en si, som evt kan være slammet til, det er et kendt problem,
    Der sidder en stor prob i bunden af tanken som kan skrues ud og så bare fjerne sigen helt. det har jeg gjort på min den kørte også tør for tidligt
     
  6. votte

    votte New Member

    Joined:
    27 Februar 2008
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    sien på en tank i en mb...virker ikke,.fjern den.....
    oliefilter forstoppet...fjern det
    luftfilter forstoppet...fjern det.....
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    termostaten virker ikke fjern den.
    viscose blæseren virker ikke, udskift til elblæser og lev med støjen :D
    Motoren virker ikke, fjern den :D

    er det ikke lidt drastiske løsninger votte. :D
    Mon ikke et nyt filter virker ok, hvis alt andet er ok, så som at tømme tanken helt for slam osv. hvordan det så end gøres :D

    mvh
    BRBAUS
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ja jeg stusser lige lidt over det med at den suger fra bunden af tanken
    behøver man ikk ha tanken ned eller????
    gør den også det på en Td så man faktisk kan rense det filter i tanken eller sætte et nyt i da jeg jo tidliger har efterlyst gode råd vedr min taber
    pusten og der er jo ikk voldsomt meget i en 5 cyl har jeg ladet mig fortælle
     
  9. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Tak for alle de gode råd...

    Havde det været min egen sedan var jeg ikke i tvivl om, at jeg ville rykke tanken ud og begynde at rode med si, slam o.s.v.

    Grunden til, at jeg kommer ind på det med sugeør - som min sedan jo ikke har - er netop at det er en stc. Tanken hænger jo lavt under bilen og det laveste punkt ser ud til at være den omtalte bundskrue. Derfor må der vel være en slags sugerør i den ??

    Filtre: Begge filtre er skiftet for nyligt. Forfiltrer så helt nyt ud, var helt rent uden noget der ligner snavs eller aflejringer - men det var tomt da vi startede - efter udluftning, så bilen kunne starte, står det fint fuld af fin ren diesel...

    Slam: Havde det igen været min egen gamle slæde med et utal af hundrede tusinde km som der har været skyllet tonsvis af diesel igennem kunne jeg forstå det, men den har har altså kun kørt 55.000! Da jeg havde problemer med det, blev det slæbt ud i forfiltret, så de var helt sort og klæbrig inden i. Det er der INTET af her - ALT er som nyt!

    En forstopning kan naturligvis forhindre dieselen i at nå frem, men hvor kommer luften så fra?

    Jeg må jo nok ned i tanken - om ikke andet, så for at se på den radikale tankmåler. Er der et hul til toppen fra bagagerummet et eller andet sted?

    Det skal siges, at jeg desværre ikke bare kan gå ud og kigge på den, da bilen er solgt og jeg derfor helst skulle have noget konkret at gå efter, så jeg kan nøjes med at låne bilen af den iøvrigt glade nye ejer en enkelt dag...
     
  10. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det lyder som beskrivelsen på en sedan - har jeg ret?
     
  11. olefejer

    olefejer New Member

    Joined:
    4 November 2007
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja sad lige og skulle sige Sorry, jeg så ikke lige at det ikke var en sedan, :)
     
  12. votte

    votte New Member

    Joined:
    27 Februar 2008
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    til brabus...nu forstod/misforstod jeg det sådan at hvis der var problemer med filtret,.at så det blev det bare fjernet,.så virkede alt igen?!..sikkert det gør det også,.men måske ikke så længe..en kort og en lang,..sådan
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok :D
     
  14. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det MÅ der være.
    MB plejer jo at lave tingene så det er til at komme til at reparere. :)
     
  15. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Er der ikke nogen der kender lidt mere til tankopbygningen på en T'er?

    Hvor går man ned? - hvilke afdækninger skal af?

    Jeg vil jo meget gerne være fri for, at skulle skille hele bagenden ad, hvis der er en lidt mere enkel vej...
     
  16. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej

    tro ikke der er en genvej ned til dit sugerør indefra, så det er nok bare af med tanken :shock:
     

    Attached Files:

  17. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Mener der er et ok dæksel under tæpper i bil hvor man kommer ned til tank måler. skruer man tank måler ud(sider godt fast i o ring) (gør det lille før du løber tør!) Men en kraftig (lille)lygte kan du se rør der suger og retur rør ( :idea: jeg tror der er byttet rundt på retur og suge rør(på de 2 studser på siden!!!) Har selv haft tank måller ude for at se rør da jeg skulle finde sted at tage brændstof til olie fyr. på kones 230te(dog en benzin model.
    Chr
     
  18. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Tak for anvisning flychr og for billedet Uffe - de billeder er jo fantastiske...

    Jeg tror jeg starter med at forsøge at finde hullet og kigge ned i - ellers er det jo bare af med svinet, det ser jo ikke så umulig ud - med mindre han fylder den op inden jeg får den :shock:
     
  19. Tropeøens mand

    Tropeøens mand New Member

    Joined:
    23 April 2008
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hyllested
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Helmut-w124 250D
    Km:
    600000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Vi havde sammen problem. Den slange der skal tilføre luft, når forbruget mindstes var knækket. Jeg fik en ny. Billiget fra Biltema. Og det løste mit problem.
    VH Per
     
  20. soens

    soens New Member

    Joined:
    29 Oktober 2009
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300td
    Km:
    560000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Kan godt se at det er et meget gammelt indlæg men jeg ville gerne høre om du fandt en løsning, da jeg har samme problem med en T-model. :-(
     

Del denne side