Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Kølervæske cirkulerer ikke. Hvorfor?

Emne i 'Motorkøling' startet af Kornum, 20 Maj 2014.

  1. Kornum

    Kornum New Member

    Joined:
    10 Marts 2014
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W114 250D
    Km:
    89000
    Årgang:
    1972
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bemærkede i dag, at slangen mellem køleren og vandpumpen ikke indeholder særligt meget kølervæske. Den føles heller ikke lige så varm som de andre slanger.
    Der er massere af kølervæske i beholderen og den har ingen problemer med at lave varm luft i kabinen.

    Jeg er selv kommer frem til følgende teorier:
    1) vandpumpen er død
    2) termostatet sidder fast
    3) køleren er tilstoppet

    Er der andre muligheder?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Bliver motoren da for varm?

    Men ellers plejer det at være thermostaten der hænger eller køleren som er tilstoppet
     
  3. Kornum

    Kornum New Member

    Joined:
    10 Marts 2014
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W114 250D
    Km:
    89000
    Årgang:
    1972
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den koger ikke. Ligger lige under 100 grader ved tomgang og 90 grader ved kørsel.
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Luft i systemet kunne måske være årsagen?
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvad med viskosen?
     
  6. Kornum

    Kornum New Member

    Joined:
    10 Marts 2014
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W114 250D
    Km:
    89000
    Årgang:
    1972
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Blæseren drejer ikke rundt. Testede den i går og fik gang i den, men den går ikke automatisk i gang.
    Den er forbundet til en måler/giver som sidder på slangen mellem køleren og vandpumpen. Det er denne slange som ikke bliver rigtig varm, og som føles tom for kølervæske.

    Glemte og sige, at bilen ikke har viskosekobling, men en eftermonteret el-drevet blæser.
     

Del denne side