Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Købsguide for C-klasse

Emne i 'Øvrige serier' startet af TC260, 31 Maj 2010.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej alle

    I min seneste tråd udbad jeg min gode råd til køb af en Mercedes, som tilfældigvis ikke var en 124 serie, og nu vil jeg fortage denne "helligbrøde" igen.

    Da jeg af jobmæssige årsager kan blive nødt til at investere i en diesel, så er jeg ved at undersøge hvad der i så fald skal SUPPLERE (...og ikke ERSTATTE...) den 260 E'er, som jeg har været den lykkelige ejer af i 11 år og ikke agter at skille mig af med. Jeg er derfor ude efter nogle objektive købsråd, som gerne må være blottet for alle mulige emotionelle mishagsytringer mod alle andre serie end 124'eren!!!....... Sådan lidt seriøsitet er vist det jeg efterspørger......

    Jeg har brug for en købsguide for C-klassen fra sidste halvdel af 90'erne, og nogle gode råd til hvad man skal kigge efter på denne modelserie. Specifikt har jeg kig på en 2,2 diesel fra 1995, som har gået 267.000 km. Bilen er annonceret som nysynet og "nul rust" og prissat til 50.000,- kr.).

    1. Er der nogen der ligger inde med en købsguide for den model?

    2. Jeg er klar over at Mercedes i denne periode havde problemer med rust og byggekvalitet - hvor galt er dette med C-klassen?

    3. Hvor skal man forvente at finde rust, hvis der er rust problemer?

    4. Er 267.000 km meget for sådan en eller kan man forvente at der er mange problemfrie km tilbage i den?

    5. Hvilke andre punkter er vigtige at checke?

    De tests jeg har læst af den tyder på at det er en stærk og rimelig problem fri model - eneste umiddelbare generelle problem område skulle være et slidt styretøj.

    Håber I kan hjælpe.

    Mvh.

    Thomas
     
  2. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej jeg kender en der havde en c klasse og den havde problemer med tæring i de foreste fjederskåle , og jeg mener også der var noget med kanten i bunden af dørene, men jeg husker ikke årgangen så jeg kan tage fejl af en tidligere årgang end den du spørger til. :oops: mvh.
     
  3. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg har en købsguide fra fdm om c-klassen fra de sidste 90'ere. Hvis du sender mig din emailadr. i en pm, kan jeg sende den til dig i løbet af tirsdagen.

    Har også været ude og se på et par stykker af dem og syntes ikke rigtig om dem. 220cdi motoren lyder ikke særlig godt, når den har gået 200-300kkm (min mening) og gearkassen virker som om det er gammel teknologi.

    Har heller ikke set en uden rust, men derfor kan det jo godt være at det findes.....
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    220 er for svag... 220CDI passer fint til bilen.
    Alternativt find evt. en 250'er.

    202 har det samme rust problem som 210.
    Der findes dog enkelte fine eksemplarer af dem begge.
    Men kig grundigt.
     
  5. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Kan I sige noget om hvor rusten typisk kommer?

    Er det i skærmkanter, dørbunde og soltagskanter?

    Er det i bunden der er problemer?

    Er denne model galvaniseret nogen steder?

    Mvh.

    Thomas
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja, den er skam galvaniseret... ligesom 210'eren også er det.

    Et godt sted at kigge er.:
    Bag gummilisterne på dørene rundt om ruderammen.
    Altså især i toppen af dørene.

    Pibler der noget frem fra bag sidelisterne på dørene.

    Knæstykker bagskærme bag. (foran baghjul)

    Forskærme.

    Inderskærne for (herunder også fjederskåle)

    Rundt om bagklapslås.

    Frontklap rundt om stjerne.

    Vognbund der hvor forvangerne slutter ca. under forsædepassagerenes fødder.

    Dørpaneler ved dunkraftfæstner.

    I bagagerum (her står batteriet)

    # Men ikke nødvendigvis begrænset hertil. ;)
     

Del denne side