Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Køb af MB 124

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af onco, 13 Juni 2007.

  1. onco

    onco New Member

    Joined:
    5 Juni 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg er ny bruger her fordi jeg har tænkt mig at anskaffe mig en MB 124. Fra mine unge år som taxachauffør fik jeg et godt indtryk af disse biler og nu kan jeg efterhånden realisere drømmen. Men jeg har ellers ikke den store interesse i biler endsige mekanikerfinger eller lyst til af rode selv med den slags. Derfor vil jeg gerne finde en bil som er i god stand - rust er jo en væsentlig parameter forstår jeg. Jeg vil gerne betale "prisen" - men vil ikke "snydes". Det jeg søger kan være en (nyere) 300 diesel, helst st.c., klima evt. AC, gerne med træk, altså i god stand (ingen rust - hvis det findes!).
    Jeg formoder mange brugere her kender branchen og måske kan/vil anbefale en/nogle forhandlere/importører eller privatpersoner der kan have en sådan bil og er reelle at handle med. Selvfølgelig har jeg set diverse bilbaser men kan nu stole på det der står om bilerne. Hvordan vil I anbefale man checker en bil inden køb, når jeg nu ikke selv har forstand på det - kan man stole på en (anbefalet) forhandler eller skal man altid bede om fx. en FDM attest eller andet?
    På forhånd tak - så jeg snart kan føle mig som "rigtigt" medlem her!
     
  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Onco
    jamen velkommen til dette pragtfulde sted med en masse flinke hlælpsomme menesker.
    jeg har selv lige siddet og ledt fandt så den 250 du skal være obs vægtafgiften på en 300 stc er 10000 om året det var grunden til jeg valgte en 250.
    nå jflohr har en 300 TDT til salg her i forummet under biler sælges.
    Kongebiler importer og sælger
    w 124 har også en del erfaring i import
     
  3. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg købte min første (og nuværende) 300D'er for et år siden. Jeg var også temmelig blank på MB markedet og har ikke selv nogen mekanikerbaggrund, jeg har dog tre i familien der er mekanikere - så det hjalp lidt. Mine anbefalinger er:

    Undersøg markedet rigtigt godt, priserne variere rigtigt meget på bilbaserne. Husk at hvis du køber privat skal bilen også være billigere end hos en forhandler, jeg oplevede mange private der ville have alt for meget for deres bil. Undersøgelse indbefatter en del prøveture!

    Du skal have en ordentlig prøvetur i den, allerhelst motorvej. Bare prik til den, det er der man mærker hvor fast den er i "kødet".

    Gør op med dig selv hvad du vil give.Jeg oplevede meget at en W124'er koster efter KM og ikke efter årgang. Der vil dog være et lille skel omkring 93 hvor den blev relanceret som E-klassen.

    Gør op med dig selv hvcad du vil have af udstyr. Klima? Fartpilot? osv.

    Jeg havde en pris maks på ca. 50.000 kr og fandt hurtigt ud af at jeg skulle finde en der havde ca. 500.000 km på uret.

    Vær opmærksom på kabinen, mange af de biler der har mange km på tælleren er "Over-the-hill"

    Når du så har fundet bilen du bare kan lide så skal du have den forbi en mekaniker. Hvis sælgeren er seriøs er det ikke noget problem at du kører 100 km for at komme hen til din sædvanlige mekaniker.

    Jeg kender et par ting man bør være opmærksom på:
    MB Turbo motorene har en tendens til at få problemer med topstykke/toppaknng Det kan en alm.300D åbenbart også :evil:.

    Hvis bilen har rust (det er mig bekendt sjældent i de årgange), så kan det være under det der gummihud -det kan være helt væk i nogle tilfælde
    Forsikringsselskaberne har i nogle tilfælde en direkte sygelig ide om hvad en W124'er koster i forsikring. Jeg fik selv et fantastisk tilbud på 21.000, med det hele forstås.

    Jeg mener der findes en tysk hjemmeside der har en købsguide. Søg på W124 og guide.

    God vind med at få en ordentlig udsigt fra førepladsen :)
     
  4. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej der..

    Bare lige for at korrigerer dig, Smut 25, så giver jeg 10 kilo for min 250 E-model. Den tager lidt på der i '93, og egenvægten er 1525kg :( Men en E250D har jo lige så mange hk som en 300 ikke E-model og faktisk flere end de første 300. Og så skulle de holde bedre :) Men jeg har så en teori om at jeg kan få vejet min ned næste gang jeg skal til syn i september. Mere om det hvis det lykkes :shock:
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hej ONCO,
    først velkommen på siden.
    dernæst, hvorfor diesel ? fordelene som privat er ikke store.
    124 diesel koster 7500 eller 10500 i vægtafgift / år
    124 benzin kan man få de fleste for 5000 / år, det giver mange penge at købe benzin for, før regnskabet bare går i nul.
    benzin motore går lige så mange km som diesel.

    det er nemmere at finde en benzin med lavt km tal.
    jeg har en 124 E220 stc til salg med 150 hk 0g 142.000 på klokken, [highlight=red]tysk import,[/highlight] virkelig flot. absolut 0 rust.

    et argument for diesel, kan være at du VIL have diesel, så er det sådan en du skal købe. så køb en 300 turbo diesel. den har 147 hk ! :D

    når du finder en 124 du kan lide, så tag den til FDM

    du er velkommen til at ringe til mig på 4068 4947 hvis du har spørgsmål
     
  6. onco

    onco New Member

    Joined:
    5 Juni 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Tak for jeres råd. Jeg var ikke klar over afgift forskellen på benzin og diesel. Det gør da mine øjne mere åbne. Udvalget af biler til salg blandt W124s brugere er jo ikke stort men en bil kan selvfølgelig være nok hvis det er den rette. Men fraset jeres "egne" sælgere har I ikke nogen forhandlere I kan/vil anbefale?
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Onco
    jeg kender ikke nogen forhandler som jeg ved er seriøs jeg vil sige men tror på dem her på forummet er (Kongebiler) jeg ved der ligger en i Hvam syd for Viborg men han ved også hvad han vil havde men om han er seriøs ved jeg ikke :( :(
    jeg ville personligt hellere handle privat og så tag den derfra men ville aldrig købe en der er malet inden for 6 mdr alt kan skjules med maling 8)
    så heller tag den som den er, også betale når man har set varen :shock:
    ikke mange blir gift i blinde her i dk :lol: men lavt km tal er som regel lig med fornuftig bil.
    Ligner den en der er kørt kvæg i er det ikke en der har passet på den så er det bare transport fra a til b og en gammel spand
    når den ikke vil køre :x :x :x 8)
    Jeg søgte på Bilbasen og den blå avis både forhandler og privat
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej thomas
    tak for vinket det var jeg ikke klar over men ville selv ha haft en 300 men opdagede det med vægtafgiften faktisk lidt pudsigt men den jeg har nu ham ringede jeg kun til for og høre hvad den vejede :lol: :lol:
     
  9. Bergmann

    Bergmann New Member

    Joined:
    8 Marts 2007
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E24
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej!
    ved ikke om det er for sent men her er et lille link til nogle vægtafgift priser så kan i selv se hvad den koster i vægt afgift!!
    http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm

    god jagt!
     
  10. Fish

    Fish New Member

    Joined:
    15 Juni 2007
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    Jeg er også "ny" på dette forum (det vil sige, at jeg har været et "spøgelse" et stykke tid, så nu må det være tid til at give sig til kende), og jeg tillader mig at live op i den her tråd, fordi jeg er i samme situation som onco.

    Er der nogen, der kan fortælle lidt mere om, hvad der især skal kigges og lyttes efter ved køb af w124? Hvad er normale fejl og hvor ruster de hovedsagligt?

    Jeg har især kigget på E 200 og E 220 benzin modellerne fra 93 og frem. Er der nogen, der har erfaringer med disse eller er der nogen bedre alternativer?
     
  11. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Prøv at kikke Mbpeppes billeder i bunden af tråden (klik mig), nogle af de steder hvor min lige er blevet svejset er tilsvarene Mbpeppes.. Men mange af stederne kan ikke sådan lige ses før man skiller bilen ad, men kik i donkrafthullerne og se om panelet er rustent udenom.
    Jeg har ikke prøvet en benzin 124 men fruen har en 201 2,0E og den har ingen lyde så mon ikke bare du skal lytte efter det :wink:
    Jeg gik efter en diesel og dem der havde DØDSSTØN mellem gearerne som en Volvo 240 dem gik jeg langt udenom, og fandt en 300D der snart ruller forbi 700000 og stadig er meget frisk.
    Men ud og prøve du er ikke i tvivl om når du er i en der er frisk..
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hej fish, jeg mener at en E 200 er lige svag nok til den store bil, derfor har jeg importetet en E 220 stc. benzin med 150 hk, som jeg har til salg.
    jeg mener også at man får mere ud af at finde en i tyskland, der ikke er rusten, end at reperere en dansk som har været billigere.
    iøvrigt så har en 220 flere heste end en 230, men folk tror som regl at jo større tallet er, jo flere heste, det glæder mig at du har sat dig ind i tingene, inden du køber.
     
  13. Fish

    Fish New Member

    Joined:
    15 Juni 2007
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Takker for svarene. Det lyder ikke som om, der er nogle specielle "fælder" i w124, så det er jo godt nok. Så er det bare om at have øjnene med sig.

    Tak for de venlige ord, Martin. Ja, jeg prøvede at sætte mig lidt ind i det, og fandt ud af, at mit kørselsbehov nok dækkes bedst med en række 4 benzin, og så helst en af de nye 16v modeller. Jeg kører for lidt til en diesel og for meget til en stor benzin. :roll:
    Desuden vil jeg gerne have dobbelt airbag, hvilket ikke er så nemt i de ældre modeller.
     
  14. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    har du set den jeg har til salg ? det lyder umiddelbart til at opfyldrer dine behov.

    www.kongebiler.dk
     
  15. viking1966

    viking1966 New Member

    Joined:
    3 Juni 2007
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg kenner ham ikke selv i hvam , men en del de har købt biler af ham og var meget tilfreds også efter købet. har selv boet i thorning en stykke tid.
    så, ham vil jeg klart anbefale.



    mvh viking
     
  16. onco

    onco New Member

    Joined:
    5 Juni 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Tak for jeres gode råd mm. Jeg kan fortælle jeg nu bliver den (forhåbentlig) lykkelige ejer af en import MB 300 TE fra 91. Købt hos http://www.investmentcars.dk/
    hvor jeg bla. har betinget at evt. FDM påtale vil blive lavet. Jeg har altså takket være jeres råd købt en benzin trods mit udgangspunkt med diesel.
    Evt. vender jeg tilbage med billed.
     
  17. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ÅRGANG: 10/1991
    KILOMETER: 179.000
    PRIS: kr 169.900
    så er den da også betalt.
     
  18. Fish

    Fish New Member

    Joined:
    15 Juni 2007
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Martin,

    Ja, jeg kiggede på din e 220, men er mest på jagt efter en sedan.
     
  19. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej jeg vil råde dig til helst at købe en med årgang i '89-'90, da det er de bedste årgange rustmæssigt. '91-'95 rådner for et godt ord.

    Mvh Nick O
     
  20. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    aaarrrhhh, det er vist ikke helt korekt min ven, 124 serie er den mest rustfaste mercedes i nyere tid, dem der ruster er C klasse fra 93 model 202 og E klassen fra 95 model 210
    jeg importerer 124 fra 90 og frem fordi de har et lidt mere lækkert interiør. og lidt nyere design. faceliftet i 9 md 93 er smagssag.
    kvaliteten en ens fra 84 til 95 !!
    og jeg da set en del af alle slags i mine 17 år hos mercedes !
     

Del denne side