Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Køb af 230 CE (Et godt råd på vejen)

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Miss Mercy, 22 September 2014.

  1. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej folkens,

    efter at jeg har været rundt om nogle andre mercedes modeller end W124 de sidste 5 års tid, vender jeg nu skarpt tilbage . Jeg skal hente en 230 CE coupe fra 1990 i den kommende weekend. Dvs. jeg har betalt et lille depositum, mod at bilen så er som sælger siger. Hvis ikke den er som lovet, er det farvel og tobak igen :) Jeg har set forskellige billeder og den ser fin ud, undskyld, hun ser himmelsk smuk ud. Jeg har lige et par spørgsmål til jer eksperter.

    Olieskift: Når den kommer hjem skal den nusses, pudses og plejes. Hvad er den bedste olie man kan give den. Den har gået ca. 260.000 km. Snakker vi semi-syntetisk og i hvilken viskositet.

    Rust. Den har en rust-boble på den ene forskærm, den vil jeg ha skiftet. Er der andre steder denne model ruster. Jeg tjekker selvfølgelig samlinger, donkraft løfte huller og under måtter.

    Motor. Motoren er 230'eren (131 HK). Jeg mener at kan huske fra dette forum at det er en meget solid svend. Men har den nogle kendte skavanker jeg skal kigge efter.

    Andet. Er der andet på en W124 af kendte skavanker/steder jeg skal være ekstra opmærksom på ?

    På forhånd takker. Mere info følger, samt flere spørgsmål, når hun er hjemme i folden.
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg ved efterhånden det meste om coupe modellen, og her er et par gode fif

    Vindstøj, dørene har ingen ramme, og gummilister omkring ruderne blive hård og gamle, koster 2000 kr + moms stykket..

    Bagrude blive mælkevid i kanten og er hammer dyr 7000 kr+moms, passer ikke med rude fra andre modeller fordi coupeen er speciel, da taget er lidt lavere...

    Alle døre og klapper skal lukke 100% nemt og lige, da det også er et mareridt at justere disse, så tjek alle linjer flugter perfekt når døre er lukket..

    Alle døre skal lukke nemt, der kan opstå slid i dørophæng, og hele stoplen skal skiftes ud hvis man konstatere at skaden er sket..

    slidte rudehejs, disser er dyre og kan ikke findes brugt i ordentlig stand koster 1800 kr hos mercedes

    Forsæder skal låses når man køre, dette bør skeautomatisk men ofte er systemet gået ud af drift..

    Selefremføring skal virker korrekt og køre nemt frem og tilbage...

    Falmede kromlister, disse kan ikke reddes vis de er oxyderet og skal skiftes, koster en formue

    ud over nævnte er coupeen en flot og dejlig bil, så hel og lykke med den
     
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    hvordan skal det forstås?
    chr
     
  4. onetwofour

    onetwofour Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes C 180 K
    Km:
    221000
    Årgang:
    2005
    Hej

    Det skal forstås som følgende.

    Når motoren er slukket er forsædernes ryglæn ikke låst - kan vippes frem.
    Når motoren startes er det, det samme, men når når døren lukkes, så
    låser ryglænet sig, ved hjælp af vakuum.
    Der sidder en lille sort knap 2/3 oppe på siden af ryglænet, den kan låse sædet op
    hvis man har brug for det, mens motoren kører. Et tryk på et par sekunder - og pffft, så
    kan man høre vakuummet slippe låsen, og ryglænet er løst igen....

    God fornøjelse med din C124'er, savner min :-(

    /Kent
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej tak for info det vidste jeg ikke! Chr

    Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
     

Del denne side