Jeg arbejder pt. med 230E med kat og lambdaregulering af ke-anlæg, men mystisk nok også justerbar strømfordeler! Jeg kan se der er blevet pillet ved den tidligere og har nu sat mig for at jeg justere den korrekt ind med en tændingspistol for det bedste resultat Men mit spørgsmål er hvor sidder det mærke jeg skal belyse med tændingspistolen?
Alle de 230ere jeg har set kan du justere fordeler dækslet på Du kan bruge det stik over på venstre Inter skærm til tændings pistolen. Og sigte ned på krumtaps skiven med mærkerne
De første af dem har ikke noget tændingsmodul.. Der sider en driver og balast mostand som i gamle dage, hvor man skal støve tændingspistolen af og justere på strømfordeleren og teste den med og uden vacum og alt det
Denne bil har et helt alm. tændingsanlæg som også ses på fx 300 E, kan det være motoren der er skiftet over fra en gammel model?
Jamen er det et tædnings modul eller en driver der sider der? Hvis der på tændings modulet, sider det 2 polet runde stik som kommer fra krumtapsføleren, så får du ikke så meget ud af at dreje på strømfordeleren, ud over at du kan justere den står ud fra den rigtige cylender. Du kan også se det på den måde, at hvis der sider en vacum slange på strømfordeleren, så er den med gammeldags tændings system.