Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Irritation vendt til glæde.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af erik1303, 13 April 2017.

  1. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Efter i alt for lang tid (ca. 1 år) at have haft startproblemer med den gamle 260E er det nu løst :- ved koldstart skulle starteren køre meget længe før der kom liv, men så kørte den trods alt pænt, men efter et par timers stilstand lød det som om der manglede et par cylindre ved start.
    Næste gang ved koldstart det samme fis. Først blev strømfordelerdæksel og rotor skiftet, så den 4 benede sensor i topstykket, så benzinpumperelæ, så benzinfilter, så koldstartsventil og til sidst OVP relæ.
    Så blev benzinpumpetryk tjekket og det lå på ca. 5,5-6 bar så alt ok, men stadig startproblemer, og nu begyndte fruen at vise tænder for hun var snart træt af det pis :-( Og problemet SKULLE løses da hun ikke vil køre i noget andet.
    Så besluttede jeg mig for at skifte dyser, og det var da utroligt nemt, lige et hyggejob på ca. 1-1½ time og nu virker skidtet altså bare perfekt. Starter bare den ser nøglen og ingen problemer ved halvvarm motor, så det skulle måske have været gjort fra start, men man prøver jo de mest indlysende ting først.
    Den gamle dame (bil) blev jo også 27 år den 9 April, men det er jo ingen alder for en 124 :)
     

    Attached Files:

  2. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bedre sent end aldrig :congrats: Det er da rat at men kan se hvem der har bukserne på hjemme ved jer :whistle: I øvrigt en rigtig fin bil du har der, hvis det var min, ville jeg nok sætte nogle forkromet lister på skærmene, det syntes jeg ser RIGTIG godt ud på de mørke farver.
    Ja det er jo ved at være nogle gamle "damer" vi køre i, har selv nogle forskellige problemer med min vogn, er da også begyndt at tænke hvad bliver det næste, generator ? starter ? udstødning ? motoren ???? eller andre dyre ting, der er også ved at komme noget "lak rust" så hvor længe skal man putte penge i den.
     
  3. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Kromkanter på skærmene, så skal der vel også en hækspøjler og øjenskygger på forlygterne samt lammeovertæk på rattet?
    Nej, hold den så original som muligt, det er flotteste efter min mening.
     
  4. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Chrom på skærme er rust samler øv
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fedt fejlen blev fundet, men i dit lærings forløb er det helt sikkert ikke forgæves og penge ud af vinduet du har fået skiftet de dele undervejs.
    De har helt sikkert også kunne trænge på den ene eller den anden måde.
    Noget af det nærmest mest oversete sliddel på de gamle slidere med KE anlæg er netop dyserne som jo netop ER en sliddel og køb altid nye o ringe til dyserøret OG dyse holder pakninger. da falsk luft her kan give mange fejl KE anlægget ikke kompensere for.
    Ja kromlister til skærmkanterne er hvis man skal se det ud fra design i øvrigt på bilen ikke særlig diskredt eller stilfuldt som den gennemgående rustfrie krom liste er langs døre og kofangere på facelift modellerne. og taget i betragtning hvor lidt krom der ellers er, så synes jeg de er no go på en w124er, de høre en del mere til W123ere da de i forvejen er badet i krom detaljer der ikke er lavet lige så diskredt som på W124erne. og så igen med W116ere :) DER høre de "stilmessigt" til. men trods de samler fugt og møj der "giver" rust, så beskydter de faktisk hoved årsagen til rusten i skærmkanterne som er stenslag fra hjul opkast osv. men hvad er det værd og beskytte for et, men skabe en ny grobund for rust. :)
     

Del denne side