Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

IR lås driller

Emne i 'El-system' startet af bjarne124, 17 November 2014.

  1. bjarne124

    bjarne124 Member

    Joined:
    1 April 2009
    Indlæg:
    134
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250
    Km:
    251
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1.6 Aut.
    Bil nr. 2 Km:
    134000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej venner :) , vores fjernbetjent centrallås er begyndt at drille...nogle gange virker den ikke på føre døren men kun bag på og her idag virkede den heller ikke på bagenden, jeg kunne komme ind i bilen via højre fordør da der her er en låsecylinder men jeg kunne ikke starte bilen da nøglen ikke kunne drejes i tændingslåsen?? Jeg fandt reserve nøglen frem og prøvede denne, så låste bilen op, jeg prøvede herefter den gamle nøgle igen og nu virker denne fint låste op og låste 4 gange uden problemer :-? ?? Syntes dette er lidt mærkeligt, der er nye batterier i begge fjernbetjenere...

    Mvh bjarne124 bluestar
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det lyder til at din nøgle og tændings lås er lidt slidt.

    Sådan en ny nøgle er desværre bare voldsom dyr :-?
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man kan faktisk udlæse fejlkoder på det infrarøde nøgle system på en W124er 8)

    Måske der gemmer sig noget
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Kan man ikke blot skifte nøglebladet, og ikke selve ir-modulet ?
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo det kan man godt.
    Men som jeg læste problemstilligen, så er det ir modulet i nøglen og tændingslåsen som driller
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    ja okay, jeg forstår, at der er 2 problemer her:
    1) Fysisk nøgle og tændingslås er slidt, løses ved nyt nøgleblad og tændingslås.
    2) Dårlig ir-modul i nøgle, løses ved nyt ir-modul

    så samlet er løsningen en ny komplet nøgle og ny tændingslås.

    Enig ?
     
  7. bjarne124

    bjarne124 Member

    Joined:
    1 April 2009
    Indlæg:
    134
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250
    Km:
    251
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1.6 Aut.
    Bil nr. 2 Km:
    134000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej igen.. :-D . jeg tror ikke at tændingslåsen er slidt,... men at det måske er startspærren der driller :-? . Det der sker er at bilen ikke kan låses op med fjernbetjeningen, så låser jeg passagerdøren op med nøglen og kravler over midterkonsolen sætter nøglen i og drejer, alle lamper tænder som de skal og efter lidt tid går forvarmelampen ud, men så drejer jeg til start men der sker ingenting kan det være fordi bilen stadig er låst og startspærren er aktiv? Men jeg kan se at nøglen blinker når jeg trykker på knappen så den er sikker ok men hvorfor reagerer bilen ikke på dette?? Kan man læse fejlkoder ud på centrallåssystemet uden en fejlkodeudlæser? Jeg mener evt. Ved at luse et stik i motorrummet??

    Venlig hilsen Bjarne124
     
  8. 6VINIEZIONE

    6VINIEZIONE New Member

    Joined:
    17 December 2014
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E TD
    Km:
    446000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hi bjarne124

    Jeg kender udmærket til det mystiske problem at den pludselig ikke vil låse op på central-låsen via den infarød nøgle. Og den låser op på bagklappen stort set hver gang og kun hver 5-10. Gang på døren agtig. Men jeg har nogle forskellige andre elektriske problemer med min 124 300E TD `95 Hvilket har gjort at jeg har måttet sætte en hoved afbryder på stel ledningen fra batteriet til resten af bilens lednings-net. Og pudsigt nok når bilen ikke vil låse op via den infarøde nøgle funktion, afbryder jeg bare 1-2 gange på hoved afbryderen og bilen låser altid op. Men lyser den ikk grøn, på bagklap ell. Dørhåndtag så starter den ikke for så er bilens startspærre aktiveret, man kan sætte tænding på og alt muligt, men den vil ikke kunne starte. En sjælden gang imellem skal den lige vippes på sikringen til c-låsen. men det er over et år siden jeg har måttet gøre det.
     

Del denne side